Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Perfetti Van Melle: Kariera w FMCG nie taka łatwa jak by się wydawało

Wielu osobom wkraczającym na rynek pracy, wydaje się, że w branży FMCG najłatwiej rozwinąć skrzydła. W końcu co może być prostszego od sprzedaży produktów, na które jest ogromne i codzienne zapotrzebowanie? Wystarczy przygotować ofertę, a potem cieszyć się sukcesami. To jednak tylko pozory – ocenia Perfetti Van Melle, producent słodyczy i gum do żucia.

Perfetti Van Melle: Kariera w FMCG nie taka łatwa jak by się wydawało
fot. materiały prasowe

Praca w FMCG to świetny sposób na rozpoczęcie kariery. To branża z ogromnymi perspektywami, niezwykle różnorodna i dająca szansę na rozwój. Zaangażowanie i doskonała znajomość rynku to podstawa, aby odnieść w niej sukces. Jednak nie wolno zapominać, iż w tym zawodzie niezbędnych jest wiele istotnych umiejętności, które decydują o powodzeniu.

Przyjrzyjmy się przedstawicielom handlowym. Ich zadania polegają nie tylko na szukaniu nowych klientów, ale również na prowadzeniu rozmów handlowych, ciągłym kontakcie z pozyskanymi już klientami czy dbaniu o ekspozycję towarów w sklepach. Dlatego kandydat, który chciałby rozpocząć swoją ścieżkę kariery właśnie w tym sektorze, obowiązkowo musi posiadać kilka cech.

- Przede wszystkim musi być otwarty i łatwo nawiązywać kontakty. Rozmowy z kontrahentami to podstawa tej pracy. Trzeba dokładnie ich słuchać i szybko odgadywać, jaki produkt będzie najbardziej zbieżny z ich potrzebami i przyniesie zyski obu stronom. Dlatego przydatna może być wiedza z dziedziny psychologii, gdyż asertywność i umiejętność negocjowania to kluczowe cechy dobrego handlowca. Osobie, która jest zamknięta na innych ludzi i niekomunikatywna, nie uda się zdobyć zaufania klienta i utrzymać z nim długofalowej relacji – mówi Klaudia Dostatnia, HR Business Partner w Perfetti Van Melle Polska.

- Należy pamiętać, że każdy handlowiec jest tak naprawdę ambasadorem swojej marki. Dlatego tak ważna jest kultura pracownika oraz jego dbałość o wizerunek - dodaje.

Przedstawiciele handlowi muszą też umiejętnie planować swoją pracę. W końcowym bilansie nie będzie istotne to, ile punktów odwiedzili, tylko w ilu zawarli umowę. Należy zadać pytanie czy warto w takim razie tracić energię na negocjacje w dwudziestu sklepach czy może lepiej skupić się na trzech przyszłościowych. Praca ta opiera się również głównie na samodzielności, ponieważ większość obowiązków wykonuje się indywidualnie. Dlatego tak ważną cechą jest umiejętność radzenia sobie z przeciwnościami i dyscyplinowania samego siebie.

- Osoby zajmujące się tym zawodem muszą znać teren działań jak własną kieszeń oraz potrafić logistycznie podejść do planowanej trasy, ponieważ klientów do odwiedzenia z reguły jest mnóstwo, a czasu mało – dodaje Anna Zych, Specjalista ds. Administracji w Perfetti Van Melle Polska.

Nastawienie na wyniki

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    sprzedawcy RSS ALERT    /    handlowcy RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.