Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Perfetti Van Melle: koniec ery dużych zakupów raz na tydzień. Przy małych zakupach Polacy często sięgają po słodkie przekąski

Wszystko wskazuje na to, że era dużych rodzinnych zakupów robionych raz w tygodniu skończyła się. Polacy nie robią sprawunków na zapas, chociaż niehandlowe niedziele powoli ich do tego zmuszają. Zamiast tego wolimy wybrać się do sklepu nawet codziennie. Podczas takich małych zakupów często sięgamy m.in. po przekąski i produkty impulsowe, które kupujemy na poprawę humoru – informuje Perfetti Van Melle Polska.

Perfetti Van Melle: koniec ery dużych zakupów raz na tydzień. Przy małych zakupach Polacy często sięgają po słodkie przekąski
fot. Shutterstock

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia do większego marketu Polacy wybierają się głównie po duże i ciężkie zapasy, jak np. napoje czy proszki do prania. Jednak generalnie przestali oni kupować w nadmiarze. Powodem tego trendu jest m.in. obserwowany w ostatnich latach znaczny wzrost liczby dyskontów oraz sieciowych sklepów spożywczych, które można spotkać niemal wszędzie.

W każdej chwili bez problemu można pójść do nich po chleb, mleko produkty, których brakuje. Na dodatek 81% badanych stwierdziło, że osiedlowe sklepy wybiera częściej, głównie ze względu na sprawną i miłą obsługę.

Przekąski nagrodą za trudy

Wraz z częstszymi wyjściami do sklepów wzrasta także sprzedaż produktów impulsowych. Polacy często sięgają po produkty, których nie planowali kupować, ale przykuły ich wzrok, gdy stali w kolejce przy kasie. Do koszyków zakupowych konsumentów w ten sposób trafiają m.in. słodycze, traktowane jako antidotum na złe samopoczucie. Te małe przyjemności są również formą nagradzania siebie lub dzieci za wykonany obowiązek. A ponieważ zaglądamy do sklepów regularnie, nierzadko ulegamy pokusom, stanowiącym miłe zwieńczenie zakupów.

Polacy w zależności od przeznaczenia danego artykułu sięgają także po różnego rodzaju opakowania. Jeśli chodzi o słodycze, które konsumenci kupują jako smaczną przekąskę, którą chcą się na co dzień dzielić ze swoimi bliskimi chętnie wybierają większe opakowania np. torebki. Zupełnie inaczej podchodzimy natomiast do produktów funkcjonalnych, które mają nam zapewnić konkretne korzyści.

Przykładem takiego produktu mogą być gumy, od których oczekujemy odświeżenia oddechu czy wspierania higieny jamy ustnej. Po te artykuły chętnie sięgamy, np. po posiłku, w pracy, czy na mieście. W takich przypadkach preferujemy mniejsze opakowania. Podobnie jest w przypadku produktów kupowanych dla siebie, do indywidualnej konsumpcji. Mowa m.in. o pojedynczych lizakach czy cukierkach pakowanych w poręczne rolki, które możemy schować do kieszeni i w razie potrzeby szybko po nie sięgnąć.

– Sposób, w jaki konsumenci podejmują decyzje zakupowe jest dla nas wytyczną do tego, by zaplanować odpowiednią drogę, którą do nich trafimy. W przypadku produktów funkcjonalnych, np. takich jak gumy Mentos Pure Fresh, czy słodyczy do indywidualnej konsumpcji tj. rolki z cukierkami Mentos czy lizaki wiemy, że w sklepie muszą być umieszczone przy kasie tak, by najskuteczniej stymulować impuls zakupowy. Duże znaczenie ma też cena, która nie może być za wysoka. Psychologiczna granica cenowa wydatków, które jesteśmy gotowi przeznaczyć na tego typu produkty to około 2 zł  – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    produkty impulsowe RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle Polska RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.