Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Polacy coraz wyżej cenią smak jakościowej czekolady

Rośnie produkcja i konsumpcja czekolad, ale zmieniają się trendy. Polacy coraz chętniej sięgają po czekolady premium, innowacyjne smaki - pisze "Puls Biznesu".

Polacy coraz wyżej cenią smak jakościowej czekolady
fot. pixabay.com

Najwyżej cenimy te wyroby, które zaliczane są do tzw. segmentu premium. Sprzedaż w tej grupie w ostatnich dwunastu miesiącach osiągnęła poziom 18,1 proc. Najdynamiczniej zwiększa się spożycie pralin (wzrost o 8 proc.), jak i dużych tabliczek czekoladowych o gramaturze 250 g i większej (+7,4 proc.). Sprzedaż dużych, prezentowych tabliczek czekoladowych rozwija się natomiast głównie za sprawą czekolad mlecznych — cały czas najbardziej popularnego i największego segmentu, który odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 8,1 proc.

Coraz więcej zwolenników zyskują tabliczki deserowe i gorzkie — w ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się w sierpniu 2018 r. ich sprzedaż wartościowa była ponad 1,5 razy większa niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. 

Analitycy Euromonitora oceniają, że producenci słodyczy czekoladowych obronili swoje pozycje na rynku, szukając atrakcyjnych nisz i próbując skusić konsumentów nowymi produktami, by pobudzić konsumpcję. Na trwałe weszły już do palety czekolad tabliczki z kawałkami egzotycznych owoców, w łaski łasuchów wkupiły się czekolady gorzkie ze względu na ich walory zdrowotne, m.in. większą zawartość magnezu oraz — z podobnych powodów — czekolady zawierające ziarna zbóż. Zwracamy też uwagę na wygląd wyrobów — świetnie sprzedają się np. słodycze z przeróżnymi ręcznymi zdobieniami. Coraz większą popularnością cieszą się też produkty łączone, czyli kombinacje smaków np. warzyw i czekolady, które stają się coraz bardziej popularne w różnych kategoriach.

Przychodzi nam to tym łatwiej, że już nie kierujemy się przy zakupie wyłącznie ceną. Zwracamy uwagę na jakość, sprawdzamy składniki produktu — zawartość kakao, czy nie dodano przypadkiem sztucznych składników, coraz rzadziej wybieramy wyroby czekoladopodobne. Wysoka cena nie jest już barierą, a świadczy o jakości i ekskluzywności produktu. 

Więcej w "Pulsie Biznesu"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

czekolada RSS ALERT    /    rynek czekolady w Polsce RSS ALERT    /    spożycie czekolady RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.201.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.