Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Polacy jedzą słodycze impulsywnie i kilka razy w tygodniu (raport)

Jesień to niekwestionowany sezon czekoladowych słodkości – dłuższe wieczory i powrót do codziennych obowiązków jak szkoła czy praca sprawiają, że sięganie po drobną przekąskę jest coraz częstsze. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, w drugiej połowie 2018 roku wartość sprzedaży batonów i wafli wzrosła o odpowiednio 7,9% i 3,5% w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku. Widząc zainteresowanie słodyczami, ETi zapytało Polaków o zwyczaje związane z ich konsumowaniem.

Polacy jedzą słodycze impulsywnie i kilka razy w tygodniu (raport)
fot. Shutterstock

„Rozpoczął się jeden z najważniejszych okresów dla sprzedaży czekoladowych słodyczy. Największa grupa ankietowanych Polaków (46%) określiła się jako otwartych na nowości, a blisko 84% badanych zdecydowanie lub raczej chętnie sięga po nowe produkty spożywcze, dlatego mamy nadzieję, że z chęcią skosztują także naszych słodkości takich jak intensywnie czekoladowe wafle Dare czy czekoladowe batoniki Wanted, które z pewnością pozytywnie zaskoczą doskonałym smakiem i unikalnymi teksturami” – mówi Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce.

Kategorie zarówno batonów, jak i wafli cieszą się wzrostami – w ciągu dwunastu miesięcy (od lipca 2018 do czerwca 2019) odnotowano 7,8% wyższą wartość sprzedaży batonów niż w tym samym okresie rok wcześniej oraz 7,1% wzrostu w kategorii wafli.

Zainteresowanie słodyczami potwierdzają deklaracje samych konsumentów. Według ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi, Polacy bardzo chętnie sięgają po słodkie przekąski. To jedna z najpopularniejszych rzeczy, które kojarzą im się z przyjemnością – obok relaksu w ciągu dnia, spotkania z przyjaciółmi czy przerwy na kawę.

Największa część badanych – niemal 41% – konsumuje słodycze kilka razy w tygodniu, a prawie co czwarta osoba (23%) wręcz nie wyobraża sobie dnia bez „czegoś słodkiego”. W tej grupie przewagę mają osoby w wieku 25-34 lat i stanowią największy odsetek badanych (27%), którzy każdego dnia sięgają po słodką przekąskę. Jednak jest też część osób, które zdecydowanie stronią od cukru – 3% Polaków deklaruje, że w ogóle nie je słodyczy, a kolejne 3% i 4% jedynie raz na miesiąc lub jeszcze rzadziej.

A w jakich sytuacjach Polacy sięgają po słodkości? Jak sami przyznają, najczęściej (37%) robią to impulsywnie, kiedy przyjdzie im ochota na słodkie co nieco. Drobna przekąska pozwala im też poprawić sobie humor (13%) lub rozkoszować się chwilą tylko dla siebie (12%). Co ciekawe, tylko co dziesiąta osoba (11%) w kupowanych słodyczach widzi poobiedni deser.

Dane zostały podane w oparciu o wyniki ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-13.05.2019 metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowych SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1007 ankiet z Polakami w wieku powyżej 18 lat.

ETi European Food Industries w Polsce to producent słodyczy w segmentach czekolad, herbatników, ciast i ciasteczek oraz przekąsek schłodzonych. Działalność operacyjną w Polsce firma rozpoczęła w marcu 2018 roku. Obecnie w jej polskiej ofercie znajdują się m.in. czekoladowe batony Wanted, herbatniki z pianką marshmallow ETi Puf, wafle w gorzkiej czekoladzie Dare, puszyste ciastka Adicto, herbatnik oraz czekoladowe pandy dla dzieci Petito.

Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji, skąd pochodzi firma, stanowią 40% całego rynku w segmencie wypieków. W 2017 roku ETi zanotował ponad 1.3 miliarda USD przychodów ze sprzedaży.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

branża słodyczy RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    Eti RSS ALERT    /    ETi European Food Industries RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    spożycie słodyczy RSS ALERT    /    Magdalena Słomczewska-Klimiuk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.245.126
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.