Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Polacy kochają przekąski! Na słodycze wydajemy 11,3 mld zł a na słone przyjemności 3,7 mld zł rocznie

Polski konsument stając przy półce z przekąskami spotyka się z dużym i zróżnicowanym wyborem. Znajdzie tutaj produkty czekoladowe i bez czekolady, solone oraz niesolone, przeznaczone dla diabetyków oraz bezglutenowców, bez sztucznych dodatków czy też z ograniczoną liczbą kalorii. Producenci starają się odpowiadać na potrzeby konsumentów i podążać za najnowszymi trendami wprowadzając na rynek coraz więcej nowych produktów - wynika z badania firmy Nielsen.

Polacy kochają przekąski! Na słodycze wydajemy 11,3 mld zł a na słone przyjemności 3,7 mld zł rocznie
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
Data: 26-07-2018, 14:04

Polską słabość do przekąsek najlepiej ukazują liczby – w ostatnim roku sprzedało się prawie 4 miliardy opakowań słodyczy (bez gum do żucia) o łącznej wartości 11,3 mld zł. Porównując do poprzedniego roku wartość sprzedaży wrosła o 6,9% na poziomie całej Polski. Mały głód na słodycze zaspokajają najczęściej produkty czekoladowe. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się na kwietniu 2018 największą wartość sprzedaży dla całego biznesu przyniosły ciastka, tabliczki czekoladowe oraz praliny. Z kolei najwięcej sztuk opakowań sprzedało się w przypadku wafli impulsowych, cukierków i lizaków oraz ciastek.

Sprzedaż dla wielu kategorii jest mocno uzależniona od świąt, przede wszystkim Bożego Narodzenia, oraz innych okazji. Dotyczy to w szczególności tabliczek czekoladowych, pralin oraz figurek i zestawów świątecznych. Jak komentuje Magdalena Mucha, client consultant w Nielsen – Nieznacznie większy ruch w sprzedaży słodyczy odnotowujemy także we wrześniu i październiku, co wiąże się z powrotami uczniów i studentów do szkół oraz na uczelnie. Następuje wtedy wzrost sprzedaży liczby opakowań wafli, batonów, ciastek czy ciast gotowych do spożycia.

W słodycze zaopatrujemy się przede wszystkim w sklepach spożywczych oraz w dyskontach, gdzie w ostatnim roku odpowiednio 33% i 35% wartości sprzedaży odbyło się w każdym z wymienionych powyżej kanałów. Standardowa półka produktów markowych wciąż się powiększa, głównie za sprawą batonów muesli oraz figurek sezonowych – Największy wybór mają wielbiciele ciastek: średnio 37 różnych produktów na sklep sprzedający słodycze. Wybór nie ogranicza się tylko do zdecydowania się na konkretne ciastka, dochodzi również wybór marki czy wariantu – dodaje ekspertka. Drugą kategorią zajmującą najwięcej miejsca pod względem średniej liczby produktów w sklepie są cukierki i lizaki. Jest to bardzo różnorodna kategoria: znajdziemy w niej również żelki i gumy rozpuszczalne. I największe znaczenie dla sprzedaży wartościowej mają w tej kategorii właśnie żelki, w dalszej kolejności cukierki do żucia (sugusy), cukierki twarde oraz cukierki prasowane.

Produkty z tej kategorii odpowiadają za 3,5% wartości sprzedaży koszyka spożywczego. Dodatkowo w porównaniu do zeszłego roku wzrost wartościowy tej kategorii wyniósł 9,5%. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy kończących się na kwietniu 2018 w ujęciu ilościowym sprzedało się 1,1 mld opakowań słonych przekąsek (164 mln kilogramów).

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    Joanna Lorenc RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.