Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Polacy mówią, że chcą jeść zdrowo, ale nie rezygnują ze słonych przekąsek

- Dużo mówi się o tym, że Polacy chcą jeść zdrowo i być fit. Tymczasem porównując lata 2017-18 widzimy wzrost sprzedaży słonych przekąsek o 10 proc. Już w 2017 r. jedna czwarta polaków twierdziła, że spożywanie mięsa jest niezdrowe. Co ciekawe, z tego samego raportu można wyczytać, że rośnie popularność ciepłych kolacji, co jest wprost niezgodne z zaleceniami dietetyków - mówił Grzegorz Mech, Strategic Insight Manager w GfK Polonia podczas VI Kongresu Rybnego.

Polacy mówią, że chcą jeść zdrowo, ale nie rezygnują ze słonych przekąsek
fot. shutterstock

Grzegorz Mech  wskazał, że optymizm konsumencki w Polsce jest na dużo wyższym poziomie niż jeszcze kilka lat temu.

- Rośnie nam PKB, zarabiamy więcej, bezrobocie spada, a prognozy gospodarcze są korzystne. Przez wiele lat byliśmy bardziej marudni niż inne narody UE. Obecnie nasz nastrój jest lepszy. Branża ma więc dobry klimat do robienia biznesu i sprzedawania swoich produktów - dodał.

Analityk zaznaczył, aby nie mylić pojęcia zakupów gospodarstw domowych z konsumpcją, w którą wlicza się także spożycie danych produktów w gastronomii. 

- W długoterminowym spojrzeniu w kanale HoReCa, a więc na konsumpcję poza domem wydajemy więcej. Na żywność i napoje bezalkoholowe przeznaczamy 1/4 naszych dochodów. To sporo więcej niż średnia UE, a jeszcze 5-6 lat temu wydatki te stanowiły ok. 1/3 naszych dochodów - wskazał.

Mech wskazał, że spojrzenie na koszyk zakupowy Polaków pokazuje liczne sprzeczności w zachowaniach zakupowych.

- Dużo mówi się o zdrowiu, byciu fit. Tymczasem porównując lata 2017-18 widzimy wzrost sprzedaży słonych przekąsek o 10 proc. E-commerce w odniesieniu do produktów FMCG rośnie dynamicznie, ale wciąż stanowi mniej niż 1 procent całego rynku. Nadal dość tradycyjnie patrzymy na zakupy, także produktów świeżych: ryb, mięsa i wędlin. Lubimy dotknąć, zobaczyć, powąchać i żeby nam ktoś doradził. Po drugie w przypadku produktów świeżych sprzedaż internetowa wymaga bardzo sprawnej logistyki, a ona nie jest tania - dodał.

Przedstawiciel GfK Polonia stwierdził, że gdyby potraktować serio wyniki niektórych badań, branża mięsna i rybna powinny likwidować swój biznes.

- Już w 2017 r. jedna czwarta polaków twierdziła, że spożywanie mięsa jest niezdrowe. Dziś są raporty pokazujące, że nawet 60 proc. konsumentów deklaruje zmniejszenie spożycia mięsa. Z drugiej strony rośnie popularność ciepłych kolacji, co jest wprost niezgodne z zaleceniami dietetyków. Wynika to wprost ze sposobu naszego życia: jednym z najważniejszych czynników staje się kwestia wygody i szybkości przygotowania posiłku - dodał.

Mech przytoczył także przykłady publikacji na temat branży rybnej pojawiające się w mediach.

- Co się pisze o branży? Np. sprawa łososi, które uciekły z hodowli w Chile. Pierwsze informacje dotyczyły tego, że po prostu łososie uciekły z hodowli. Po chwili można było się dowiedzieć, że to uciekła bomba ekologiczna, łososie były źle karmione, hodowane w fatalnych warunkach i tak naszprycowane, że to jakiś dramat. W kampaniach przeciwko hodowli ryb pojawiają się znane osoby, np. Pamela Anderson. W informacjach na temat hodowli ryb używany jest język pt. "holokaust", "obozy koncentracyjne dla zwierząt". Z tym styka się nasz konsument. Dotyczy to głównie produkcji mięsa, ale na YouTube można znaleźć także filmy przedstawiające połowy ryb: biedne, ściśnięte w sieci karpie wyrzucane na lód. Pamiętajmy też akcjach pt. "Nie chodzimy do sklepów które sprzedają żywe karpie." - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GfK RSS ALERT    /    Grzegorz Mech RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    słone przekąski RSS ALERT    /    zwyczaje zakupowe RSS ALERT    /    łososie RSS ALERT    /    kolacja RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.