Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy nie chcą słodyczy typu light?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2014, 15:08

Jedynie 8 proc. badanych Polaków twierdzi, że chce zwiększyć spożycie słodyczy typu light, podczas gdy aż 60 proc. firm spodziewa się wzrostu ich konsumpcji – wynika z raportu "Rynek słodyczy w Polsce 2014" autorstwa KPMG.

W ramach raportu przedstawiono całościową analizę rynku i jego segmentów. Przeprowadzono także badania konsumentów, producentów oraz dystrybutorów słodyczy prowadzących działalność w Polsce. Badanie miało na celu ukazanie rynku słodyczy z różnych perspektyw, a przez to zderzenie wyobrażeń firm z faktycznymi oczekiwaniami klientów.

Według firm, które zostały poddane badaniu, polscy konsumenci przy wyborze słodyczy zwracają szczególną uwagę na smak (93 proc. wskazań), jakość (93 proc.) oraz cenę (100 proc.). Znalazło to potwierdzenie w opiniach konsumentów - 96 proc. twierdzi, że dokonując zakupu szczególną uwagę zwraca na jakość produktu, 95 proc. wskazuje na istotne znaczenie smaku, a 83 proc. wyróżnia cenę. Podobna zgodność dostrzegalna jest w przypadku marki - jako cechę istotną przy wyborze słodyczy wskazuje ją 94 proc. producentów oraz 76 proc. konsumentów.

W przypadku pozostałych kategorii widoczne są duże rozbieżności. 93 proc. firm wskazuje, że odpowiedni wygląd opakowania może zachęcić do zakupu. Przeciwnego zdania są jednak konsumenci - jedynie 47 proc. wskazuje, że przy wyborze słodyczy kieruje się tym właśnie aspektem. 68 proc. konsumentów podaje, że bierze pod uwagę kraj pochodzenia słodyczy, podczas gdy jedynie 20 proc. firm twierdzi, że jest to kategoria istotna dla ich potencjalnych klientów. W świetle przeprowadzonych badań konsumenci preferują słodycze z naturalnych składników (77 proc.). Na znaczenie receptury opartej na naturalnych składnikach wskazuje 46 proc. firm.

Badania zostały przeprowadzone w drugiej połowie 2013 roku. Część konsumencką zrealizowano na reprezentatywnej próbie 1012 dorosłych Polaków. W badaniu producentów wzięły udział firmy odpowiedzialne za blisko połowę wartości przychodów sektora. Respondentami były osoby ze ścisłego kierownictwa poszczególnych przedsiębiorstw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH