Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polscy konsumenci to tradycjonaliści

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 08-05-2014, 14:48
Polscy konsumenci to tradycjonaliści
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

Gros polskich konsumentów to tradycjonaliści, którzy mają swoje ulubione produkty i smaki. Jest też niewielka grupa konsumentów, którzy lubią nowości. W niektórych krajach mogą oni stanowić nawet 20-30 proc. kupujących, ale w Polsce ta grupa nie jest tak liczna - ocenia Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

- Konsumenci chcą być „trendy", ale nie chcą też rezygnować z tych produktów, które lubią - mówi Marek Przeździak.

Jego zdaniem, moda na „zdrowe" produkty często narzucana jest przez sieci handlowe, które wymuszają na producentach poszukiwanie innowacji i ponoszenie związanych z tym kosztów.

Zgadza się z nim Tomasz Grzybowski, prezes firmy Delicpol. W wypowiedzi dla KPMG zauważa, że w kategorii czekolady największą popularnością wśród konsumentów cieszą się: czekolada deserowa, mleczna, mleczna z orzechami gorzka oraz nadziewana o smaku truskawkowym. Inne smaki odgrywają marginalną rolę. Natomiast wyroby o bardzo egzotycznych i nietypowych smakach sprzedawane są najczęściej tylko w wersjach limitowanych i nie wchodzą do stałej oferty. To może świadczyć o tym, iż Polacy są dość tradycyjni.

Z badania KPMG „Rynek słodyczy w Polsce", które zawiera także badanie zwyczajów zakupowych polskich konsumentów, zdecydowana większość Polaków, bo aż 84 proc., lubi słodycze. Tylko co dziesiąty respondent ich nie lubi. W sumie aż 68 proc. respondentów sięga po słodycze częściej niż raz w tygodniu, a dla jednej trzeciej badanych słodycze stanowią element codziennej diety.

Grupa sięgająca po słodycze jest bardzo mała - tylko 9 proc. badanych podaje, że je słodycze 1-3 razy w miesiącu, a jedynie 5 proc. twierdzi, że po słodycze sięga jeszcze rzadziej albo nie robi tego wcale.

Polacy nie oszczędzają na słodyczach - konsumenci wydają na nie średnio 81 zł miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH