Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Polscy konsumenci to tradycjonaliści

Gros polskich konsumentów to tradycjonaliści, którzy mają swoje ulubione produkty i smaki. Jest też niewielka grupa konsumentów, którzy lubią nowości. W niektórych krajach mogą oni stanowić nawet 20-30 proc. kupujących, ale w Polsce ta grupa nie jest tak liczna - ocenia Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

Polscy konsumenci to tradycjonaliści
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

- Konsumenci chcą być „trendy", ale nie chcą też rezygnować z tych produktów, które lubią - mówi Marek Przeździak.

Jego zdaniem, moda na „zdrowe" produkty często narzucana jest przez sieci handlowe, które wymuszają na producentach poszukiwanie innowacji i ponoszenie związanych z tym kosztów.

Zgadza się z nim Tomasz Grzybowski, prezes firmy Delicpol. W wypowiedzi dla KPMG zauważa, że w kategorii czekolady największą popularnością wśród konsumentów cieszą się: czekolada deserowa, mleczna, mleczna z orzechami gorzka oraz nadziewana o smaku truskawkowym. Inne smaki odgrywają marginalną rolę. Natomiast wyroby o bardzo egzotycznych i nietypowych smakach sprzedawane są najczęściej tylko w wersjach limitowanych i nie wchodzą do stałej oferty. To może świadczyć o tym, iż Polacy są dość tradycyjni.

Z badania KPMG „Rynek słodyczy w Polsce", które zawiera także badanie zwyczajów zakupowych polskich konsumentów, zdecydowana większość Polaków, bo aż 84 proc., lubi słodycze. Tylko co dziesiąty respondent ich nie lubi. W sumie aż 68 proc. respondentów sięga po słodycze częściej niż raz w tygodniu, a dla jednej trzeciej badanych słodycze stanowią element codziennej diety.

Grupa sięgająca po słodycze jest bardzo mała - tylko 9 proc. badanych podaje, że je słodycze 1-3 razy w miesiącu, a jedynie 5 proc. twierdzi, że po słodycze sięga jeszcze rzadziej albo nie robi tego wcale.

Polacy nie oszczędzają na słodyczach - konsumenci wydają na nie średnio 81 zł miesięcznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.122.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.