Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Polska jest ósmym największym eksporterem słodyczy na świecie

Do 232 mld dol. w 2022 r. wzrosną przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie - wynika z raportu PKO BP. Polska jest 8. największym światowym eksporterem słodyczy, a wśród importerów zajmuje 14. miejsce.

Polska jest ósmym największym eksporterem słodyczy na świecie
fot. shutterstock

Jak wskazują analitycy, rynek słodyczy obejmuje produkty na bazie cukru (landrynki, miętówki, krówki, karmelki, gumy i żelki, słodycze medyczne, pianki żelowe, lizaki, nugaty czy lukrecję), produkty czekoladowe (z czekolady mlecznej, gorzkiej oraz białej), ciastka i herbatniki (m.in. ciastka kruche, drożdżowe, opłatki, pierniki, wafle, biszkopty) oraz inne, np. gumę do żucia, lody, słone przekąski.

Z informacji departamentu strategii i analiz międzynarodowych PKO BP wynika, że w 2016 r. przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie osiągnęły 190 mld dol. Najwięcej przychodów ze sprzedaży słodkości uzyskały Stany Zjednoczone - 30,15 mld dol. W latach 2016-2022 skumulowana roczna stopa wzrostu przychodów ma wynieść 3,4 proc.

Chiny ze sprzedaży tego towaru w 2016 r. uzyskały 19,95 mld dol. Zdaniem specjalistów, w 2022 r. przychody te wzrosną do 24,6 mld dol. Według prognoz, region Azji i Pacyfiku będzie rozwijać się znacznie szybciej niż pozostałe regiony.

Jeśli chodzi o Europę, to wygenerowała ona w ub.r. 68 mld dol. ze sprzedaży słodyczy, uzyskując 35,7-proc. udział w światowych przychodach. W 2022 r. rynek słodyczy w Europie będzie największy na świecie, z przychodami rzędu 83,8 mld dol. Największym europejskim "słodkim" rynkiem są Niemcy, z przychodami wynoszącymi 12,16 mld dol.; do 2022 r. mają one wzrosnąć do 15,3 mld dol.

Kraje Ameryki Północnej wygenerowały w 2016 r. 36,8 mld dol. przychodów ze sprzedaży słodkości. Prognozuje się, że w 2022 r. będzie to 44,8 mld dol. W przypadku państw Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu oraz Afryki przychody powinny wzrosnąć z 42 mld dol. do 49,6 mld dol. Największe kwoty ze sprzedaży tego asortymentu w regionie osiągnęła Brazylia - 14,48 mld dol.; w 2022 ma to być 17,2 mld dol.

W latach 2012-2016 eksport polskich słodyczy wzrósł o blisko 79,5 proc., z poziomu 1,66 mld euro do 2,98 mld euro. Polska jest 8. największym eksporterem słodyczy na świecie, z udziałem na poziomie 4,8 proc. w 2016 r.

Głównym kierunkiem eksportowym polskich słodyczy są kraje Unii Europejskiej. Największym odbiorcą są Niemcy, do których w 2016 roku trafiło prawie 21 proc. słodyczy. Trzy kolejne kraje - Wielka Brytania, Czechy i Francja - kupiły w sumie łącznie ponad 27 proc. sprzedawanych przez Polskę słodkich specjałów.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    eksport słodyczy RSS ALERT    /    produkcja słodyczy RSS ALERT    /    spożycie słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    rynek słodyczy 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.