Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polskie słodycze powinny ruszyć na podbój Indii

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-03-2017, 10:39
Polskie słodycze powinny ruszyć na podbój Indii
Mauzoleum Safdarjung w New Delhi, Indie fot. Shutterstock

Jednym z interesujących obszarów rynku spożywczego w Indiach, którym powinni zainteresować się polscy przedsiębiorcy jest indyjski rynek cukierniczy i takie wyroby jak m.in. produkty czekoladowe, galaretki, gumy, a także bardzo poszukiwane batoniki zbożowe – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Pęczak, Radca i Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w New Delhi.

- Interesującym obszarem może być indyjski rynek cukierniczy, który z dwucyfrowym rocznym tempem wzrostu jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie. Szacuje się, że wartość sprzedaży wyrobów cukierniczych w Indiach wynosi obecnie ok. 750 mln EUR – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Pęczak.

- Młodzi konsumenci poszukują nowych formatów i smaków, w obszarach wyrobów czekoladowych, galaretek, gum do żucia. Jednym z głównych trendów jest preferowanie bezcukrowych, zdrowych produktów, w wyniku czego na rynku pojawiły się batoniki zbożowe, które są obecnie jedną z najszybciej rozwijających się kategorii na indyjskim rynku słodyczy - dodaje.

- Inną widoczną tendencją jest popyt wśród dorosłych konsumentów na wyższej jakości wyroby czekoladowe – mówi również Karol Pęczak z WPHI New Delhi.

Indie to kraj z drugą po Chinach największą liczbą ludności na świecie, posiadający 1,3 mld obywateli.

Karol Pęczak zaznacza, że prawie jedna czwarta ludności Indii żyje za mniej ni 1 USD dziennie, a podział dochodów w istocie oznacza, że Indie posiadają dwa oddzielne segmenty konsumenckie. Produkt Krajowy Brutto Indii jest 4,5-krotnie wyższy niż w Polsce, jednak w przeliczeniu na osobę kształtuje się na poziomie 1,6 tys. USD, wobec 12,3 tys. USD w Polsce.

I dodaje, że jednak nawet biorąc pod uwagę fakt, że liczba przedstawicieli klasy średniej i wyższej stanowi zaledwie ok. 20 proc. całkowitej populacji Indii i kształtuje się w Indiach na poziomie 250-300 mln, liczba potencjalnych konsumentów polskich produktów na tym rynku przekracza połowę populacji Unii Europejskiej.

Mówi też, że chociaż dostęp żywności do indyjskiego rynku jest ograniczony, ponieważ Indie stosują wysokie wymagania jako swojego rodzaju instrument ochrony rynku, to Indie są dla polskich producentów potencjalnie wielkim rynkiem. Szacuje się, że wielkość indyjskiego rynku żywności i napojów sięga 400 mld USD, a wartość przetwórstwa spożywczego 38 mld USD.

I wymienia, że głównymi czynnikami stymulującymi wzrost rynku produktów spożywczych w Indiach są: szybki wzrost gospodarczy Indii i rosnące dochody ludności (szacuje się, że w 2025 r. 583 mln mieszkańców Indii będzie miało dochód powyżej 4,4 tys. USD, tj. 23,5 tys. USD po uwzględnieniu parytetu siły nabywczej) oraz związana z urbanizacją zmiana stylu życia, dywersyfikacja diety i chęć naśladowania trendów globalnych. Dodatkowo preferencje konsumentów przesuwają się w kierunku zdrowszego stylu życia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH