Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Popularność pozycjonowania premium produktów czekoladowych będzie rosła

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel
  • Data: 01-04-2015, 15:19
Popularność pozycjonowania premium produktów czekoladowych będzie rosła
Fot. Shutterstock

Prawie co trzeci Polak jest chętny do spróbowania czekolady o nowym smaku bądź w nowym rodzaju. Z takim stwierdzeniem zgodziło się 30 proc. spośród niemal 2 tys. osób w wieku co najmniej 16 lat przebadanych za pośrednictwem internetu w panelu Lightspeed GMI/Mintel. To więcej, niż w przypadku mieszkańców największych państw Europy Zachodniej.

Dla porównania, gotowość do spróbowania czekolady o nowym smaku bądź rodzaju wyraża po 24 proc. mieszkańców Francji i Włoch oraz po 17 proc. Hiszpanów oraz Niemców. W ich przypadku badanie przeprowadzone zostało na analogicznej grupie respondentów.

Produkty czekoladowe premium zyskują w Polsce na popularności, a ich wytwórcy dostrzegają, że dla Polaków coraz ważniejsza staje się jakość i innowacyjność. Mimo to, jak zauważają analitycy firmy Mintel, oświadczenia na opakowaniach czekolad o tym, że dany produkt należy do kategorii premium, wciąż pojawiają się stosunkowo rzadko. Oznacza to, że na polskim rynku istnieje potencjał do rozwoju tego typu pozycjonowania.

Jak wynika z badania firmy Mintel, w latach 2010-2014 na opakowaniach wyrobów czekoladowych debiutujących na polskim rynku najczęściej pojawiały się oświadczenia o tym, że produkt jest sezonowy (10 proc.). Nieco rzadziej, bo w przypadku 7 proc. nowych produktów, klient mógł się dowiedzieć, że towar należy do edycji limitowanej.

Dla porównania, jedynie w przypadku 3 proc. czekoladowych debiutów na polskim rynku w latach 2010-2014 mieliśmy do czynienia z oświadczeniami o tym, że produkt należy do kategorii premium. To identyczny odsetek, jak w przypadku oświadczeń o tym, że dany produkt jest ekonomiczny.

Warto porównać to z danymi Mintela dotyczącymi rynku niemieckiego. Choć prawie dwukrotnie mniej konsumentów z tego kraju deklaruje chęć do próbowania innowacyjnych produktów czekoladowych, to jednak aż 7 proc. nowości rynkowych w Niemczech z lat 2010-2014 zawierało oświadczenie sugerujące, że ma się do czynienia z produktem premium. Różnica w zestawieniu z Polską (3 proc.) jest więc wciąż bardzo duża.

Jak zauważają analitycy firmy Mintel, polski klient domaga się unikatowych produktów ze stemplem autentyczności. Co więcej, podkreślanie "czynnika ludzkiego" postrzegane jest jako prawdziwa wartość dodana, która pomaga wyróżnić się na rynku. Tego typu oświadczenia są jednymi z najczęściej pojawiających się na opakowaniach nowych wyrobów czekoladowych w Polsce. W przypadku 5 proc. debiutów rynkowych w latach 2010-2014 mieliśmy do czynienia z oświadczeniami związanymi z działalnością charytatywną, a w 3 proc. - z oświadczeniami o tym, że produkt jest przyjazny środowisku.

Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: polska.mintel.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH