Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PPL Koral: Rynek lodów w Polsce umacnia się. Konsumenci są otwarci, a producenci śmielsi

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2017, 14:27
PPL Koral: Rynek lodów w Polsce umacnia się. Konsumenci są otwarci, a producenci śmielsi
fot. PPL Koral

Rynek lodów w Polsce umacnia się. Konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki, a producenci są coraz bardziej śmiali w ich oferowaniu. Polacy coraz więcej wydają na lody, dlatego oferta producentów zwiększa się. W 2017 roku należy spodziewać się kolejnych wzrostów branży, w której wciąż ogromną sezonowość wykazuje sprzedaż lodów impulsowych, zdecydowanie większą niż familijnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral.

- Rynek lodów w Polsce z roku na rok umacnia się. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane. Marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

Polacy lubią być zaskakiwani nowymi smakami lodów, dlatego PPL Koral, producent lodów i właściciel m.in. marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej, wprowadza na rynek np. lody o smaku masła orzechowego oraz słonego karmelu.

- Polacy oprócz ulubionych tradycyjnych smaków tj. śmietanka, truskawka, czekolada czy wanilia lubią być mile zaskakiwani nowymi, często nawet egzotycznymi kompozycjami smakowymi, jak choćby lody o smaku owoców egzotycznych (tropikalnych, mango, arbuza) czy też kompozycjami smakowymi opracowanymi w oparciu o słynne desery, które coraz częściej są serwowane w formie mrożonej np. Creme Brulee, Tiramisu, Panna Cotta lub lody chałwowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Między innymi z tego powodu systematycznie wzbogacamy ofertę marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej, wprowadzając prócz klasycznych smaków nowe kompozycje np. masło orzechowe czy słony karmel - dodaje.

- Polacy coraz więcej wydają na lody, dlatego oferta producentów automatycznie zwiększa się. Gusta naszych rodaków stały się również bardziej wymagające, stąd w sklepach pojawiają się “egzotyczne” smaki – mówi też Mariusz Jurek.

Mariusz Jurek przytacza dane Euromonitor International, według których w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych. W 2014 roku wartość wzrosła o ok 5,0 proc.

- Trzeba również powiedzieć, że sprzedaż lodów impulsowych w Polsce wykazuje niezmiennie ogromną sezonowość, zdecydowanie większą niż w przypadku lodów familijnych, które - zwłaszcza w sieciach handlowych - oferowane są przez cały rok – mówi Mariusz Jurek.

- Jeśli tylko pogoda nie przeszkodzi - odpukać w niemalowane -  to w sezonie 2017 na pewno należy się spodziewać kolejnych wzrostów w branży – ocenia też dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 416) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH