Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PPL Koral: Rynek lodów w Polsce umacnia się. Konsumenci są otwarci, a producenci śmielsi

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2017, 14:27
PPL Koral: Rynek lodów w Polsce umacnia się. Konsumenci są otwarci, a producenci śmielsi
fot. PPL Koral

Rynek lodów w Polsce umacnia się. Konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe smaki, a producenci są coraz bardziej śmiali w ich oferowaniu. Polacy coraz więcej wydają na lody, dlatego oferta producentów zwiększa się. W 2017 roku należy spodziewać się kolejnych wzrostów branży, w której wciąż ogromną sezonowość wykazuje sprzedaż lodów impulsowych, zdecydowanie większą niż familijnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral.

- Rynek lodów w Polsce z roku na rok umacnia się. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane. Marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

Polacy lubią być zaskakiwani nowymi smakami lodów, dlatego PPL Koral, producent lodów i właściciel m.in. marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej, wprowadza na rynek np. lody o smaku masła orzechowego oraz słonego karmelu.

- Polacy oprócz ulubionych tradycyjnych smaków tj. śmietanka, truskawka, czekolada czy wanilia lubią być mile zaskakiwani nowymi, często nawet egzotycznymi kompozycjami smakowymi, jak choćby lody o smaku owoców egzotycznych (tropikalnych, mango, arbuza) czy też kompozycjami smakowymi opracowanymi w oparciu o słynne desery, które coraz częściej są serwowane w formie mrożonej np. Creme Brulee, Tiramisu, Panna Cotta lub lody chałwowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Między innymi z tego powodu systematycznie wzbogacamy ofertę marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej, wprowadzając prócz klasycznych smaków nowe kompozycje np. masło orzechowe czy słony karmel - dodaje.

- Polacy coraz więcej wydają na lody, dlatego oferta producentów automatycznie zwiększa się. Gusta naszych rodaków stały się również bardziej wymagające, stąd w sklepach pojawiają się “egzotyczne” smaki – mówi też Mariusz Jurek.

Mariusz Jurek przytacza dane Euromonitor International, według których w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych. W 2014 roku wartość wzrosła o ok 5,0 proc.

- Trzeba również powiedzieć, że sprzedaż lodów impulsowych w Polsce wykazuje niezmiennie ogromną sezonowość, zdecydowanie większą niż w przypadku lodów familijnych, które - zwłaszcza w sieciach handlowych - oferowane są przez cały rok – mówi Mariusz Jurek.

- Jeśli tylko pogoda nie przeszkodzi - odpukać w niemalowane -  to w sezonie 2017 na pewno należy się spodziewać kolejnych wzrostów w branży – ocenia też dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH