Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Colian: Innowacje mają potencjał, ale to raczej renowacje i cross-brandingi

  • Autor: BW; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2016, 09:35
Prezes Colian: Innowacje mają potencjał, ale to raczej renowacje i cross-brandingi
Jan Kolański, prezes firmy Colian/ fot. Żelazna Studio

Na rynku słodyczy innowacje mają potencjał do generowania nowego popytu, ale o oryginalne koncepty trudno i większość nowości to raczej renowacje, w tym cross-brandingi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

- Polski rynek podąża za trendami światowymi. Generalnie rynek słodyczy w krajach rozwiniętych jest rynkiem dojrzałym z tendencją do stagnacji – szczególnie w ujęciu ilościowym. Z tego powodu producenci i handlowcy dążą do wprowadzania na rynek innowacji, które mają potencjał generowania nowego popytu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

- O zupełnie nowe, oryginalne koncepty jednak trudno, a poza tym wprowadzenie ich na rynek oznacza z reguły wysokie koszty przy jednoczesnym dużym ryzyku. Dlatego ostatnio większość nowości to tzw. re-nowacje: nowe smaki, nowe formaty opakowań oraz występujące masowo cross-brandingi - dodaje.

- Widoczne jest koncentrowanie się, co prawda nie we wszystkich kategoriach, wokół szeroko pojętego trendu zdrowszego odżywiania i produktów funkcjonalnych. Trzeba jednak pamiętać, że dla większości kategorii słodyczy podstawowym motywem wyborów konsumenckich jest dostarczanie przyjemności sobie i bliskim – mówi również Jan Kolański.

Grupa Colian Holding funkcjonuje w obrębie trzech dywizji biznesowych: słodyczy, kulinariów (przypraw oraz bakalii) i napojów. W skład jej portfolio wchodzą takie marki jak: Goplana, Grześki, Familijne, Jeżyki, Jutrzenka, Akuku, Solidarność, Appetita, Siesta oraz Hellena. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alicja Kubiak hurtum.pl 20-08-2016, 11:42:
Pamiętajmy też o e-commerce. Taki sposób sprzedaży i to zarówno do klientów detalicznych i hurtowych może istotnie wpływać na kierunek rozwoju innowacji w produkcyjnych firmach spożywczych: począwszy od wyglądu/prezentacji produktu (e-commerce "sprzedaje" zdjęcia produktów), aż po sposób pakowania produktów (przystosowane do przewozu kurierem).
  • Cross 18-08-2016, 12:30:
Dokładnie. Wprowadzenie nowych produktów na rynek nie gwarantuje zwiększenia popytu sprzedaży, a wręcz przeciwnie wysokie koszty. Tak jak w przypadku nowych wafli 2GO.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 139) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.