REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Colian: Innowacje mają potencjał, ale to raczej renowacje i cross-brandingi

  • Autor: BW; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2016, 09:35
Prezes Colian: Innowacje mają potencjał, ale to raczej renowacje i cross-brandingi
Jan Kolański, prezes firmy Colian/ fot. Żelazna Studio

Na rynku słodyczy innowacje mają potencjał do generowania nowego popytu, ale o oryginalne koncepty trudno i większość nowości to raczej renowacje, w tym cross-brandingi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

REKLAMA

- Polski rynek podąża za trendami światowymi. Generalnie rynek słodyczy w krajach rozwiniętych jest rynkiem dojrzałym z tendencją do stagnacji – szczególnie w ujęciu ilościowym. Z tego powodu producenci i handlowcy dążą do wprowadzania na rynek innowacji, które mają potencjał generowania nowego popytu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

- O zupełnie nowe, oryginalne koncepty jednak trudno, a poza tym wprowadzenie ich na rynek oznacza z reguły wysokie koszty przy jednoczesnym dużym ryzyku. Dlatego ostatnio większość nowości to tzw. re-nowacje: nowe smaki, nowe formaty opakowań oraz występujące masowo cross-brandingi - dodaje.

- Widoczne jest koncentrowanie się, co prawda nie we wszystkich kategoriach, wokół szeroko pojętego trendu zdrowszego odżywiania i produktów funkcjonalnych. Trzeba jednak pamiętać, że dla większości kategorii słodyczy podstawowym motywem wyborów konsumenckich jest dostarczanie przyjemności sobie i bliskim – mówi również Jan Kolański.

Grupa Colian Holding funkcjonuje w obrębie trzech dywizji biznesowych: słodyczy, kulinariów (przypraw oraz bakalii) i napojów. W skład jej portfolio wchodzą takie marki jak: Goplana, Grześki, Familijne, Jeżyki, Jutrzenka, Akuku, Solidarność, Appetita, Siesta oraz Hellena. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alicja Kubiak hurtum.pl 20-08-2016, 11:42:
Pamiętajmy też o e-commerce. Taki sposób sprzedaży i to zarówno do klientów detalicznych i hurtowych może istotnie wpływać na kierunek rozwoju innowacji w produkcyjnych firmach spożywczych: począwszy od wyglądu/prezentacji produktu (e-commerce "sprzedaje" zdjęcia produktów), aż po sposób pakowania produktów (przystosowane do przewozu kurierem).
  • Cross 18-08-2016, 12:30:
Dokładnie. Wprowadzenie nowych produktów na rynek nie gwarantuje zwiększenia popytu sprzedaży, a wręcz przeciwnie wysokie koszty. Tak jak w przypadku nowych wafli 2GO.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH