Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Colian na VI FRSiH: Wypromujmy markę "polska żywność"

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-11-2013, 11:56
Prezes Colian na VI FRSiH: Wypromujmy markę
Jan Kolański, prezes Colian S.A.

- Branża spożywcza ma się dobrze - zanotowaliśmy prawie 4-proc. wzrost - większy niż polskie PKB. Firma Colian również dobrze radzi sobie na rynku, zarówno polskim, jak i globalnym. Prawie 50 proc. eksportu trafia na krajów UE, a 20 proc. - do Afryki - powiedział Jan Kolański, prezes Colian SA podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jak zaznaczył prezes, przez ostatnie lata Colian przejmuje, restrukturyzuje i inwestuje. - Inwestujemy wtedy, kiedy mamy spowolnienie, aby w czasach hossy mieć większe możliwości produkcyjne - potwierdził Jan Kolański. 

W ostatnim 1,5 roku Colian zainwestował w rozwój organiczny ok. 100 mln zł, a w przejęcie Solidarności - 200 mln zł.

- Barierą dla branży spożywczej są surowce, które nadal są regulowane, np. cukier. To duża przeszkoda, gdyż eksportując do EU nie można ubiegać się o zwrot różnicy cenowej. Kolejnym zagrożeniem jest ogromny nacisk przez sieci handlowe, które stale żądają niższych cen i obniżania jakości kosztem tych cen - komentował Jan Kolański. 

Prezes wyszedł z inicjatywą wypromowania wspólnej marki "polska żywność" - żebyśmy mogli drożej i więcej sprzedawać za granicą. - Chcę, aby Polska eksportowała produkty wysoko przetworzone, ponieważ to generuje inwestycje i daje miejsca pracy - dodał.

Jan Kolański zaznaczył, że mocna polska marka jest ważna, ponieważ kontrahenci, np. z Niemiec, nie chcą, aby wyroby miały metkę "wyprodukowane w Polsce", ale "wyprodukowane w UE". - Dzieje się tak, ponieważ Polska ma słaby PR na świecie i jest postrzegana jako kraj zacofany - dodał.

- Żadnej polskiej firmy nie stać, aby samodzielnie przeprowadziła promocję polskiej marki. Marzy mi się, aby polskie produkty kojarzyły się pozytywnie na całym świecie, tak jak włoski makaron, francuskie wino i szkocka whisky - przyznał Jan Kolański.

- Efekty promocyjne możemy osiągnąć dzięki zwiększeniu zaangażowania i środków na promocję naszego kraju - np. w konsulatach. - Niemiecki rząd w konsulacie w Chinach ma 300 osób, a polski - zaledwie kilka. Potrzebujemy kadr, które utorują nam drogę na obcych rynkach, tak żebyśmy nie musieli korzystać z usług pośredników - podsumował Jan Kolański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH