Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Colian: Promocje nie mogą być permanentnym systemem sprzedaży

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2015, 15:06
Prezes Colian: Promocje nie mogą być permanentnym systemem sprzedaży
Jan Kolański, prezes Colian Holding (fot. PTWP)

Praktyki sieci handlowych, wzrost cen surowców oraz wahania kursów walut mocno nadwyrężyły wyniki producentów, tym samym wyczerpując ich możliwości w zakresie udzielania dodatkowych rabatów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Colian Holding.

Ekspert zwraca uwagę, że sieci przyzwyczaiły klientów do dokonywania zakupów konkretnych produktów wyłącznie w okresie promocji. - Powoduje to zmniejszanie marży handlowej sieci, co przekłada się na coraz to wyższe żądania dodatkowych obniżek cenowych ze strony producenta. Praktyki sieci handlowych, wzrost cen surowców oraz wahania kursów walut mocno nadwyrężyły wyniki producentów, tym samym wyczerpując ich możliwości w zakresie udzielania dodatkowych rabatów - przyznaje Jan Kolański. - Handel będzie musiał wrócić do wcześniejszych zasad działania, gdzie promocja była „świętem" czy okazją, a nie permanentnym systemem sprzedaży, realizowanym przez sieci handlowe - dodaje.

Prezes Colian Holding zaznacza, że obecnie klienci są mniej lojalni wobec detalistów, ale nadal liczy się dla nich produkt markowy, gwarantujący określoną jakość.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sałatka 24-02-2015, 16:21:
Prezes Kolański może oczywiście sprawdzić swoją koncepcję handlu w realu - jego prawo - na pewno rynek (niewidzialna ręka) to zweryfikuje. Jakoś jestem spokojny o wyniki.
Polski rynek jest rynkiem ceny - i będzie tak długo jak długo średnia pensja (odliczam górne rejestry podwyższające średnią) wynosi ok 500 euro przy kosztach (i cenach) takich samych jak na Zachodzie.
  • kali mieć 23-02-2015, 20:15:
w PL nasycenie promocjami jest jeszcze relatywnie niskie, jak 50% sprzedaży zacznie przechodzić w promocjach wtedy wielu dostawców i sieci będzie miało problem, na razie na naszym rynku nie jest to problem. Problemem jest walka sieci o Klienta, który coraz częściej wybiera dyskonty, a przypomnijmy, że to m.in. Pan Prezes pierwszy ściągał tam gacie oferując swoje czekolady w cenach marki własnej. Teraz, jak wielu płacze, że przez lata podcinał gałąź na której siedział tj. rynek tradycyjny i supermarkety, które kręciły jego dochodowymi markami i przyczynił się do rozdmuchania dyskontów, które nie mają zbytnich skrupułów - dajesz cenę, albo następni czekają. Teraz pij piwo, którego sobie sam nawarzyłeś.
  • qq 23-02-2015, 17:15:
Pan Jan to dobry płaczek i sknera, wiec ma 3% udziału.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.