Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Coliana na VIII FRSiH: Szykujemy się do ekspansji zagranicznej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 16:46
Prezes Coliana na VIII FRSiH: Szykujemy się do ekspansji zagranicznej
Jan Kolański, prezes firmy Colian, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

- W Colianie ekspansja zagraniczna jest nieunikniona. Zadbaliśmy już o to, żeby bardzo dobrze poukładać sobie biznes w Polsce. Teraz, gdy już to zostało zrobione i gdy jesteśmy silni na rynku lokalnym, będziemy wychodzić za granicę - mówił Jan Kolański, prezes Grupy Colian, podczas debaty "Go Global. Polski przemysł spożywczy na ścieżce do globalizacji", która zainaugurowała VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Szef grupy spożywczej podkreślił, że dla Coliana szczególnie perspektywiczne wydają się kraje Afryki Północnej, gdzie polska żywność postrzegana jest bardzo dobrze, ale także kraje Europy Zachodniej, takie jak Szwajcaria, Belgia czy Włochy, gdzie z kolei z postrzeganiem naszej żywności jest trochę gorzej.

- Aby podbić kraje Zachodu, będziemy jednak potrzebowali silnej marki premium. W naszej ofercie na razie brakuje takiej marki, ale chcemy to zmienić - zadeklarował prezes firmy Colian.

Produkty firmy Jana Kolańskiego dostępne są już w ponad 60 krajach całego świata, ale mimo to szef spółki unikał określania Coliana mianem firmy globalnej. - Daleko nam do tego - tłumaczył podczas środowej debaty. Doprecyzował, że jego zdaniem firma staje się globalną dopiero wtedy, gdy jej obecność na innych rynkach jest tak duża, że firma zyskuje możliwość kreowania trendów na tych rynkach.

Prezes Coliana podczas swojego wystąpienia w trakcie sesji mówił także, że polska branża rolno-spożywcza może być dumna z notowanych od wielu, wielu lat wysokich wzrostów sprzedaży.

- Polska to duży rynek i większość naszych firm przez wiele lat była usatysfakcjonowana obecnością na tym blisko 40-milionowym rynku. Ponadto nie mieliśmy know-how, jak zdobywać rynki zagraniczne. Nadszedł jednak czas na zmianę myślenia! Pora wchodzić na inne rynki. Inwestycje, które poczyniły już polskie firmy, sprawiły, że często posiadają one lepszy park maszynowy, niż firmy z krajów Zachodu. Trzeba to wykorzystać - podkreślał Jan Kolański.

Szef producenta Grześków, Helleny i Appetity zauważył jednak, że dla polskich firm spożywczych zwiększanie eksportu w dłuższej perspektywie może nie być wystarczające. Opinię tę tłumaczył tym, że lepszą pozycję na zagranicznych rynkach da się uzyskać dzięki bezpośrednim inwestycjom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH