REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Grupy Colian: Wyjście za granicę jest koniecznością

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2015, 09:31
Prezes Grupy Colian: Wyjście za granicę jest koniecznością
Jan Kolański, prezes Grupy Colian (fot. PTWP)

- Kończymy konsolidację, dlatego czas na nowe wyzwania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes Grupy Colian.

REKLAMA

Colian dokonał wielu akwizycji, a jednak od 2007 r. przejął tylko jeden podmiot. W Polsce Colian urósł już do sporych rozmiarów i teraz zapowiada szeroką ekspansję poza granice kraju. Czy to oznacza, że nadszedł dobry moment na jakąś akwizycję zagraniczną?

Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 roku i stabilna sytuacja finansowa firmy pokazują duży potencjał, który umożliwia dalszy rozwój całej organizacji. W najbliższych latach chcemy zwiększyć naszą obecność na rynkach zagranicznych i umocnić się na rynku krajowym. Pracujemy nad strategią, której celem będzie zbudowanie firmy globalnej. Obecne na polskim rynku zjawisko nieustannej „promocji” przełożyło się na walkę cenową, prowadzącą do zaniżania cen kosztem jakości produktów. To nie jest droga, którą chcemy iść. Colian stawia na wysoką jakość i nie chce konkurować jej kosztem. Wspomniana tendencja i silna konkurencja ograniczają możliwości szybkiego wzrostu. Zwiększenie obecności za granicą umożliwi nam wykorzystanie naszego potencjału produkcyjnego. Jeśli chcemy się rozwijać, wyjście za granicę jest koniecznością.

Czy toczą się jakieś negocjacje z zagranicznymi podmiotami?

Kończymy konsolidację, dlatego czas na nowe wyzwania.  

W ubiegłym roku przeprowadziliście dużą rozbudowę zakładu w Bydgoszczy. Ile kosztowała ta inwestycja i w jaki sposób wpłynęła na optymalizację działalności firmy?

Zrealizowaliśmy inwestycję w zakładzie w Bydgoszczy, która kosztowała ponad 60 mln zł. Przeprowadziliśmy konsolidację, w wyniku której każda lokalizacja specjalizuje się w produkcji określonego asortymentu. W efekcie mogliśmy skupić się na działaniach, mających na celu jak najlepsze dotarcie do konsumentów z produktami z naszego portfolio.

Da się to zauważyć m.in. w przypadku Helleny, która w nowej wersji, w małych puszkach, widoczna jest w bardzo wielu miejscach.

Rzeczywiście, w przypadku Oranżady Hellena zdecydowaliśmy się na bardzo intensywne działania. Hellena pojawiła się w różnych mediach, w wielu popularnych programach, takich jak: You Can Dance – Po prostu tańcz!, Twoja Twarz Brzmi Znajomo czy Kuba Wojewódzki.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Uczestnik FMCG 07-07-2015, 10:43:
z tymi generycznymi produktami za granicę? brak słów!
  • takie_tam 03-07-2015, 10:56:
Sprzedając wafelki z tłuszczami częściowoutwardzonymi, to kariery na Zachodzie nie wróżę ...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH