Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes Lotte Wedel: Jesteśmy na etapie wdrażania nowej strategii (wideo)

Jesteśmy na etapie wdrażania nowej strategii, którą stworzyliśmy na początku roku 2018. Chcemy docierać do wszystkich konsumentów, zarówno młodych jak i starszych, kobiet, mężczyzn, więc będziemy przygotowywać bardzo różnorodne produkty – mówi Maciej Herman CEO, Lotte Wedel.

Prezes Lotte Wedel: Jesteśmy na etapie wdrażania nowej strategii (wideo)

Proszę podsumować trzy kwartały 2018 roku.

Branża czekoladowa urosła w tym roku w Polsce o mniej więcej 2 proc., czyli nie był to tak dynamiczny wzrost, jaki mieliśmy choćby w roku 2017. W dużym stopniu było to spowodowane bardzo wysokimi temperaturami, rekordowymi, które mieliśmy w tym roku w Polsce. Od kwietnia począwszy, poprzez maj, czerwiec, lipiec, właściwie całe lato były rekordowe temperatury, co akurat dla czekolady nie jest najlepsze. Cieszyli się na pewno producenci lodów, różnego rodzaju napojów, natomiast dla czekolady ten okres był dość trudny.

Bardzo dobry mieliśmy natomiast pierwszy kwartał, włącznie z pierwszym sezonem na czekoladę, czyli świętami wielkanocnymi. Z pierwszego kwartału byliśmy - i Wedel i myślę cała branża - bardzo zadowoleni. Przed nami główny okres sprzedażowy, jeśli chodzi o czekoladę, produkty droższe, praliny kupowane na prezent czy Ptasie Mleczko®. Są duże oczekiwania naszej firmy i całej branży. Jesteśmy optymistycznie nastawieni i dobrze przygotowani do tego.

 

Jakie trendy konsumenckie zauważyli Państwo w 2018 roku i jak Państwo na to odpowiadali?

Jeden z trendów, który nie pojawił się w 2018 roku, tylko trochę wcześniej, jest związany z tym, że konsumenci są coraz bardziej świadomi tego, co kupują, coraz większą uwagę zwracają na recepturę, na składniki. Zależy im na tym, aby było jak najmniej albo w ogóle sztucznych dodatków, żeby produkty sprawiały przyjemność – jak to słodycze – ale też, aby były produktami "zdrowymi".

Jedną z naszych odpowiedzi na ten trend jest nowa linia produktów „Tak prosto” którą wprowadziliśmy na rynek w czerwcu. To są produkty oparte na ciemnej czekoladzie, czyli tej, z której Wedel słynie i na różnych dodatkach, które dobrze wpływają na zdrowie jak quinoa i musli, ciemna czekolada, która zawiera bardzo dużo magnezu i jest dobrym składnikiem tego typu produktów. Są też produkty oparte na sezamie, który zawiera tłuszcze nienasycone, zdrowsze dla organizmu niż tłuszcze nasycone.

Jakie plany ma firma Lotte Wedel na 2019 rok?

Jesteśmy na etapie wdrażania nowej strategii, którą stworzyliśmy na początku roku 2018. Na pewno musimy zmierzyć się z wyzwaniami, które pojawiły się w roku 2018 – są to bardzo wysokie wzrosty kosztów pracy i energii. Przewidywane są również duże wzrosty surowców dla producentów czekolady, zwłaszcza kakao, także to są wyzwania bieżące, z którymi musimy sobie radzić.

Z punktu widzenia konsumenckiego chcemy zadowalać wszystkich konsumentów, zarówno młodych jak i starszych, kobiet, mężczyzn, więc będziemy przygotowywać bardzo różnorodne porftolio produktów. Dla naszych stałych, wieloletnich konsumentów rozwijamy cały czas nasze produkty, które bazują na czekoladzie gorzkiej, rozwijamy linię Ptasiego Mleczka®, ale też będziemy mieli wiele nowości dla nowych konsumentów, młodych, którzy nie są tak lojalni i przywiązani do naszych bestsellerów, ale szukają cały czas czegoś nowego, czegoś, co ich zaskoczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Maciej Herman RSS ALERT    /    Wedel RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    Lotte Wedel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.