Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Lotte Wedel: Producenci powinni uwzględniać oczekiwania młodych konsumentów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-05-2018, 15:54
Prezes Lotte Wedel: Producenci powinni uwzględniać oczekiwania młodych konsumentów
Maciej Herman, CEO Lotte Wedel. Fot. PTWP

Dostęp do informacji jest obecnie szerszy niż kiedyś, dlatego konsumenci wiedzą więcej i domagają się różnych rzeczy. Producenci, którzy zwracają uwagę na konsumentów, dostosowują się do tego i to jest bardzo dobry trend – mówił Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel w trakcie debaty "The future of the market. Nowy konsument" odbywającej się podczas European Start-up Days – wydarzenia, które było częścią Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

– Znam wielu młodych ludzi w wieku kilkunastu czy dwudziestu lat – są to zarówno nasi  konsumenci jak i przedstawiciele startupów oraz nasi nowi pracownicy bezpośrednio po studiach – mówił Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel.

Tłumaczył, że według niego określenia „pokolenie Z” czy „milenialsi” mogą być mylące i sugerować, że młodzi ludzie są jakoś szczególnie inni od starszych, ale tak nie jest. – Rozmawiając z nimi czuję się tak, jakbym rozmawiał sam ze sobą 20 lat temu – mówił.

– Młodzi ludzie reprezentują pewne cechy charakterystyczne dla młodego wieku. Człowiek w wieku kilkunastu czy 20 lat przechodzi okres buntu. Jest to wiek, w którym kwestionuje się wiele rzeczy. Człowiek jest wtedy bardziej otwarty. Myślę, że to się nie zmienia, jest niezależne od kraju, czy miasta – wyjaśniał.

Dodał, że to, co może powodować pewne różnice, to zmieniająca się rzeczywistość, w której funkcjonujemy. – Dziś internet pełni zupełnie inną rolę niż kiedyś. Jest większy dostęp do informacji, do innych krajów, globalizacja. Polacy mogą czuć się częścią europejskiej wspólnoty – mówił.

– Młodzi ludzie – tak samo jak i konsumenci z innych grup wiekowych – powinni oczekiwać od firm otwartej i szczerej komunikacji. Dotyczy to zarówno producentów słodyczy, banków jak i każdej innej firmy – tłumaczył prezes Lotte Wedel.

Zaznaczył, że tej chwili dużo łatwiej niż kiedyś można obnażyć działania firm. – Przykładowo w branży spożywczej konsumenci zwracają uwagę na składniki, które są używane do wyrobów żywności, np. na tłuszcze trans. Mówię o tym otwarcie, ponieważ Wedel nie używa tłuszczów trans. One nie są specjalnie dobre dla zdrowia i należy ich unikać – mówił.

Maciej Herman podkreślił, że obecnie jest dużo łatwiejszy dostęp do informacji, dlatego konsumenci edukują się i stąd pojawiają się wymogi dotyczące składników, np. aby nie używać oleju palmowego czy jaj z chowu klatkowego. – Producenci, którzy zwracają uwagę na konsumentów, dostosowują się do tego i to jest bardzo dobry trend – tłumaczył.

Dodał, że konsumenci w Polsce coraz bardziej zwracają również uwagę na ekologiczną żywność. Rośnie również trend nazywany "clean label" – konsumenci oczekują, aby w produktach spożywczych było jak najmniej sztucznych dodatków i konserwantów. – Uważam, że w naszym kraju jesteśmy na początku tych trendów. Czołowymi krajami w tych aspektach są Australia, Nowa Zelandia i Korea Południowa. Tam to już jest pewnym standardem, mainstreamem. W Polsce i w Europie dopiero wchodzimy w taki trend – mówił prezes Lotte Wedel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 402) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.