Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes Mondelez: Mamy rekordowy udział na rynku w segmencie ciastek i czekolady w historii

W pierwszej połowie 2018 roku rynki rosły bardzo mocno, w drugiej części trochę wyhamowały - zarówno w kategorii ciastek, jak i czekolady. Tę drugą wytłumaczymy temperaturami, z kolei ciastka rosły w drugim półroczu po prostu mniej niż się spodziewaliśmy – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Janusz Idczak, prezes Mondelez w Polsce.

Prezes Mondelez: Mamy rekordowy udział na rynku w segmencie ciastek i czekolady w historii
Janusz Idczak, prezes Mondelez w Polsce fot. materiały prasowe

Zdaniem Janusza Idczaka największym wyzwaniem w minionym roku była pogoda, ponieważ czekolada jest największą kategorią w Mondelez.

– Mieliśmy obawy, że pogoda może nam zniweczyć plany na 2018 rok, bo upały praktycznie zaczęły się już w kwietniu. Jak się później okazało, tegoroczny kwiecień i maj były najcieplejszymi w historii 200 lat mierzenia temperatury w Polsce. Wiemy, że najbardziej wrażliwe na temperatury są czekolady o gramaturze 300, a w tym segmencie sięgamy 60 proc. udziału rynkowego. Jeśli ten segment otrzymuje uderzenie w postaci pogody, to mogło to dla nas oznaczać kłopoty. Natomiast mimo tych problemów, we wszystkich trzech kategoriach: czekolady, gum i cukierków oraz ciastek przekroczyliśmy nasze założenia. Gdyby pogoda była „normalna”, pewnie nasze przychody okazałyby jeszcze większe – wyjaśnił prezes.

– W pierwszej połowie 2018 roku rynki rosły bardzo mocno, w drugiej części trochę wyhamowały zarówno w kategorii ciastek jak i czekolady. Tę drugą wytłumaczymy temperaturami, z kolei ciastka rosły w drugim półroczu po prostu mniej niż się spodziewaliśmy. Może to kwestia zakazu handlu w niedziele, z czym również musieliśmy się zmierzyć. To będzie także największym wyzwaniem w pierwszym kwartale 2019 roku, w którym dni handlowych będzie o 10 mniej – dodał.

Można zatem stwierdzić, że 2018 rok był udany dla Mondelez w Polsce.

– Osiągamy bardzo dobre wyniki. Mamy rekordowy udział na rynku w segmencie ciastek i czekolady w historii Mondelez w Polsce. Obecnie Milka w tabliczkach jest prawie dwa razy większa od naszego głównego konkurenta, co jeszcze dwa lata temu było dla nas nie do pomyślenia – ocenił Janusz Idczak.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Prezes Mondelez: Szukamy sposobów na innowacyjne podejście do produktów (wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Idczak RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Mondelez International RSS ALERT    /    Mondelez Polska RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    Milka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Wiktoria 2019-01-21 14:26:55
    Konsekwentna praca przynosi efekty 😁

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.