Prezes Mondelez: Mamy rekordowy udział na rynku w segmencie ciastek i czekolady w historii
W pierwszej połowie 2018 roku rynki rosły bardzo mocno, w drugiej części trochę wyhamowały - zarówno w kategorii ciastek, jak i czekolady. Tę drugą wytłumaczymy temperaturami, z kolei ciastka rosły w drugim półroczu po prostu mniej niż się spodziewaliśmy – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Janusz Idczak, prezes Mondelez w Polsce.

Zdaniem Janusza Idczaka największym wyzwaniem w minionym roku była pogoda, ponieważ czekolada jest największą kategorią w Mondelez.
– Mieliśmy obawy, że pogoda może nam zniweczyć plany na 2018 rok, bo upały praktycznie zaczęły się już w kwietniu. Jak się później okazało, tegoroczny kwiecień i maj były najcieplejszymi w historii 200 lat mierzenia temperatury w Polsce. Wiemy, że najbardziej wrażliwe na temperatury są czekolady o gramaturze 300, a w tym segmencie sięgamy 60 proc. udziału rynkowego. Jeśli ten segment otrzymuje uderzenie w postaci pogody, to mogło to dla nas oznaczać kłopoty. Natomiast mimo tych problemów, we wszystkich trzech kategoriach: czekolady, gum i cukierków oraz ciastek przekroczyliśmy nasze założenia. Gdyby pogoda była „normalna”, pewnie nasze przychody okazałyby jeszcze większe – wyjaśnił prezes.
– W pierwszej połowie 2018 roku rynki rosły bardzo mocno, w drugiej części trochę wyhamowały zarówno w kategorii ciastek jak i czekolady. Tę drugą wytłumaczymy temperaturami, z kolei ciastka rosły w drugim półroczu po prostu mniej niż się spodziewaliśmy. Może to kwestia zakazu handlu w niedziele, z czym również musieliśmy się zmierzyć. To będzie także największym wyzwaniem w pierwszym kwartale 2019 roku, w którym dni handlowych będzie o 10 mniej – dodał.
Można zatem stwierdzić, że 2018 rok był udany dla Mondelez w Polsce.
– Osiągamy bardzo dobre wyniki. Mamy rekordowy udział na rynku w segmencie ciastek i czekolady w historii Mondelez w Polsce. Obecnie Milka w tabliczkach jest prawie dwa razy większa od naszego głównego konkurenta, co jeszcze dwa lata temu było dla nas nie do pomyślenia – ocenił Janusz Idczak.
Czytaj więcej w "Strefie Premium": Prezes Mondelez: Szukamy sposobów na innowacyjne podejście do produktów (wywiad)


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.