Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcji

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 22-08-2014, 13:54
Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcji
Zoltán Novák, prezes Mondelez Polska

W pierwszej połowie tego roku zauważyliśmy spadek konsumpcji wśród polskich konsumentów. Nastąpiło to pomimo obiecujących prognoz dotyczących wzrostów w przemyśle spożywczym w 2014 roku, szczególnie w kategorii czekolady - ocenia Zoltán Novák, prezes zarządu Mondelez Polska SA.

Jak podkreśla, rosnące ceny surowców, oraz niestabilna sytuacja na rynku surowców nie pomogły w realizacji zakładanych celów w ostatnich miesiącach. - W sytuacji, w której cena stanowi decydujący czynnik przy zakupie, wiele firm ma trudności ze spełnieniem oczekiwań konsumentów. Dlatego tak ważne są uważne obserwacje ich zachowań - mówi Zoltán Novák.

- Cieszą nas jednak widoczne oznaki poprawy - zarówno w odniesieniu do PKB, jak i poszczególnych kategorii - dodaje. Jak mówi, spodziewa się dalszych wzrostów w takich segmentach jak czekolada, praliny, ciastka i kawa rozpuszczalna, w ziarnach, oraz ekspresy na kapsułki.

Firma Mondelez, w ciągu pierwszego półrocza tego roku zwiększyła udziały rynkowe. - Od początku 2014 roku wspieramy nasze kluczowe marki i zwiększamy udziały w rynku, aby umocnić pozycję lidera Mondelez Polska w kategoriach czekolady, kawy oraz markowych ciastek w Polsce, a także naszą wiodącą pozycję w kategorii cukierków. Efekty tych działań są już widoczne, co potwierdzają nasze udziały rynkowe w odniesieniu do wszystkich naszych kategorii - mówi Zoltán Novák.

Jak informuje prezes Mondelez Polska, firma notuje wzrosty udziałów rynkowych w odniesieniu do takich produktów jak: wafelki Prince Polo, kawa mielona Jacobs Krönung, kawa rozpuszczalna, Jacobs Cronat Gold, miękkie ciastka Milki oraz największy w historii przyrost wartości rynkowej cukierków Halls.

- Tak jak w ubiegłym roku, chcemy być stale rosnącą i rozwijającą się organizacją. Jestem pewien, że pomimo wielu wyzwań utrzymamy stabilną pozycję lidera na polskim rynku. W 2014 roku skoncentrujemy się na pogłębianiu strategicznej współpracy z kluczowymi partnerami oraz rozwijaniu cross-kategorialnych aktywacji dla naszych konsumentów, podobnych do tej, jak zakończona niedawno promocja „Uśmiech. Podaj dalej". Będziemy także sukcesywnie zwiększać widoczność i dostępność naszych produktów tam, gdzie nasi konsumenci najczęściej robią zakupy - mówi Zoltán Novák.

Informacje dotyczące zwiększenia udziałów rynkowych zostały podane za: Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, wartość udziałów w rynku, Cała Polska z wyłączeniem sieci dyskontowych, czerwiec 2014.

Przypomnijmy, iż według informacji z czerwca tego roku firma Mondelez Polska w 2013 r. zwiększyła udziały w poszczególnych segmentach słodyczy czekoladowych: w tabliczkach do prawie 30 proc. rynku, w segmencie wafli i batonów o 1,6 pkt proc., do 15,4 proc., w pralinach o 1,2 pkt proc., do 7,4 proc.

Przeczytaj także:

Mondelez zwiększa udziały w czekoladzie

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH