Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Słodycze i przekąski

Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcji

W pierwszej połowie tego roku zauważyliśmy spadek konsumpcji wśród polskich konsumentów. Nastąpiło to pomimo obiecujących prognoz dotyczących wzrostów w przemyśle spożywczym w 2014 roku, szczególnie w kategorii czekolady - ocenia Zoltán Novák, prezes zarządu Mondelez Polska SA.

Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcji
Zoltán Novák, prezes Mondelez Polska

Jak podkreśla, rosnące ceny surowców, oraz niestabilna sytuacja na rynku surowców nie pomogły w realizacji zakładanych celów w ostatnich miesiącach. - W sytuacji, w której cena stanowi decydujący czynnik przy zakupie, wiele firm ma trudności ze spełnieniem oczekiwań konsumentów. Dlatego tak ważne są uważne obserwacje ich zachowań - mówi Zoltán Novák.

- Cieszą nas jednak widoczne oznaki poprawy - zarówno w odniesieniu do PKB, jak i poszczególnych kategorii - dodaje. Jak mówi, spodziewa się dalszych wzrostów w takich segmentach jak czekolada, praliny, ciastka i kawa rozpuszczalna, w ziarnach, oraz ekspresy na kapsułki.

Firma Mondelez, w ciągu pierwszego półrocza tego roku zwiększyła udziały rynkowe. - Od początku 2014 roku wspieramy nasze kluczowe marki i zwiększamy udziały w rynku, aby umocnić pozycję lidera Mondelez Polska w kategoriach czekolady, kawy oraz markowych ciastek w Polsce, a także naszą wiodącą pozycję w kategorii cukierków. Efekty tych działań są już widoczne, co potwierdzają nasze udziały rynkowe w odniesieniu do wszystkich naszych kategorii - mówi Zoltán Novák.

Jak informuje prezes Mondelez Polska, firma notuje wzrosty udziałów rynkowych w odniesieniu do takich produktów jak: wafelki Prince Polo, kawa mielona Jacobs Krönung, kawa rozpuszczalna, Jacobs Cronat Gold, miękkie ciastka Milki oraz największy w historii przyrost wartości rynkowej cukierków Halls.

- Tak jak w ubiegłym roku, chcemy być stale rosnącą i rozwijającą się organizacją. Jestem pewien, że pomimo wielu wyzwań utrzymamy stabilną pozycję lidera na polskim rynku. W 2014 roku skoncentrujemy się na pogłębianiu strategicznej współpracy z kluczowymi partnerami oraz rozwijaniu cross-kategorialnych aktywacji dla naszych konsumentów, podobnych do tej, jak zakończona niedawno promocja „Uśmiech. Podaj dalej". Będziemy także sukcesywnie zwiększać widoczność i dostępność naszych produktów tam, gdzie nasi konsumenci najczęściej robią zakupy - mówi Zoltán Novák.

Informacje dotyczące zwiększenia udziałów rynkowych zostały podane za: Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, wartość udziałów w rynku, Cała Polska z wyłączeniem sieci dyskontowych, czerwiec 2014.

Przypomnijmy, iż według informacji z czerwca tego roku firma Mondelez Polska w 2013 r. zwiększyła udziały w poszczególnych segmentach słodyczy czekoladowych: w tabliczkach do prawie 30 proc. rynku, w segmencie wafli i batonów o 1,6 pkt proc., do 15,4 proc., w pralinach o 1,2 pkt proc., do 7,4 proc.

Przeczytaj także:

Mondelez zwiększa udziały w czekoladzie

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zoltán Novák RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Jacobs RSS ALERT    /    PrincePolo RSS ALERT    /    Milka RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    rynek słodyczy w Polsce RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    ciastka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.187.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.