Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcji

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 22-08-2014, 13:54
Prezes Mondelez: Pierwsza połowa roku przyniosła spadek konsumpcji
Zoltán Novák, prezes Mondelez Polska

W pierwszej połowie tego roku zauważyliśmy spadek konsumpcji wśród polskich konsumentów. Nastąpiło to pomimo obiecujących prognoz dotyczących wzrostów w przemyśle spożywczym w 2014 roku, szczególnie w kategorii czekolady - ocenia Zoltán Novák, prezes zarządu Mondelez Polska SA.

Jak podkreśla, rosnące ceny surowców, oraz niestabilna sytuacja na rynku surowców nie pomogły w realizacji zakładanych celów w ostatnich miesiącach. - W sytuacji, w której cena stanowi decydujący czynnik przy zakupie, wiele firm ma trudności ze spełnieniem oczekiwań konsumentów. Dlatego tak ważne są uważne obserwacje ich zachowań - mówi Zoltán Novák.

- Cieszą nas jednak widoczne oznaki poprawy - zarówno w odniesieniu do PKB, jak i poszczególnych kategorii - dodaje. Jak mówi, spodziewa się dalszych wzrostów w takich segmentach jak czekolada, praliny, ciastka i kawa rozpuszczalna, w ziarnach, oraz ekspresy na kapsułki.

Firma Mondelez, w ciągu pierwszego półrocza tego roku zwiększyła udziały rynkowe. - Od początku 2014 roku wspieramy nasze kluczowe marki i zwiększamy udziały w rynku, aby umocnić pozycję lidera Mondelez Polska w kategoriach czekolady, kawy oraz markowych ciastek w Polsce, a także naszą wiodącą pozycję w kategorii cukierków. Efekty tych działań są już widoczne, co potwierdzają nasze udziały rynkowe w odniesieniu do wszystkich naszych kategorii - mówi Zoltán Novák.

Jak informuje prezes Mondelez Polska, firma notuje wzrosty udziałów rynkowych w odniesieniu do takich produktów jak: wafelki Prince Polo, kawa mielona Jacobs Krönung, kawa rozpuszczalna, Jacobs Cronat Gold, miękkie ciastka Milki oraz największy w historii przyrost wartości rynkowej cukierków Halls.

- Tak jak w ubiegłym roku, chcemy być stale rosnącą i rozwijającą się organizacją. Jestem pewien, że pomimo wielu wyzwań utrzymamy stabilną pozycję lidera na polskim rynku. W 2014 roku skoncentrujemy się na pogłębianiu strategicznej współpracy z kluczowymi partnerami oraz rozwijaniu cross-kategorialnych aktywacji dla naszych konsumentów, podobnych do tej, jak zakończona niedawno promocja „Uśmiech. Podaj dalej". Będziemy także sukcesywnie zwiększać widoczność i dostępność naszych produktów tam, gdzie nasi konsumenci najczęściej robią zakupy - mówi Zoltán Novák.

Informacje dotyczące zwiększenia udziałów rynkowych zostały podane za: Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, wartość udziałów w rynku, Cała Polska z wyłączeniem sieci dyskontowych, czerwiec 2014.

Przypomnijmy, iż według informacji z czerwca tego roku firma Mondelez Polska w 2013 r. zwiększyła udziały w poszczególnych segmentach słodyczy czekoladowych: w tabliczkach do prawie 30 proc. rynku, w segmencie wafli i batonów o 1,6 pkt proc., do 15,4 proc., w pralinach o 1,2 pkt proc., do 7,4 proc.

Przeczytaj także:

Mondelez zwiększa udziały w czekoladzie

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH