Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Nestle Polska: Na trudnym polskim rynku osiągnęliśmy wzrost

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB, BW
  • Data: 16-11-2013, 17:25
Prezes Nestle Polska: Na trudnym polskim rynku osiągnęliśmy wzrost
Prezes Nestle Polska Pierre Detry. Fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

Firma Nestle w ciągu ostatniego roku zanotowała w Polsce niewielki wzrost. Jak mówi prezes Nestle Polska Pierre Detry, zarząd jest zadowolony z tych wyników, choć nie były one tak dobre, jak w poprzednich latach.

- Jesteśmy zadowoleni, nawet dumni z osiągniętych rezultatów. Utrzymaliśmy konkurencyjność we wszystkich naszych kategoriach. Zanotowaliśmy niewielki wzrost - mówił Pierre Detry, zapytany o wyniki osiągnięte w Polsce w ciągu ostatniego roku.

Podkreślił, że sytuacja w Polsce obecnie jest trudniejsza niż w poprzednich latach. - Gospodarka, konsumpcja wyhamowały, także zaufanie konsumentów pogorszyło się. Wzrastała inflacja. To wszystko miało wpływ na wyniki - tłumaczył.

Przyznał, że wyniki osiągnięte przez Nestle nie były tak dobre jak te, które firma pokazywała w poprzednich latach. - Jednak patrzymy z optymizmem w przyszłość. Spowolnienie w Polsce było mniejsze niż w innych krajach Europy - dodał.

Nestlé ogłosiło dziś Europejską Inicjatywę Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych (ang. Youth Employment Initiative). W ciągu najbliższych trzech lat firma stworzy możliwości zatrudniania na rynku pracy dla 20 tysięcy Europejczyków do 30. roku życia. Połowa z nich otrzyma propozycje pracy, natomiast druga połowa oferty praktyk i staży. Nestlé w Polsce i krajach bałtyckich zaoferuje zatrudnienie i praktyki zawodowe dla niemal 800 osób. 360 osób otrzyma propozycje pracy, a dla kolejnych 400 firma stworzy program praktyk studenckich i zawodowych.

Europejska Inicjatywa Nestlé Na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych zaplanowana jest do 2016 roku

i będzie realizowana we wszystkich krajach europejskich, w których firma prowadzi swoją działalność. Nestlé ma nadzieję, że nawiąże ścisłą współpracę z agendami rządowymi, uczelniami i organizacjami samorządowymi oraz studenckimi. Liczy również na to, że udział w niej wezmą także dostawcy firmy z całej Europy.

Grupa Nestle rozpoczęła działalność w Polsce w 1993 r. Obecnie produkuje i sprzedaje produkty żywnościowe pod takimi markami jak m.in. Nescafe, Nestle, Gerber czy Winiary. Spółka ma w Polsce dziewięć zakładów produkcyjnych i zatrudnia 5,1 tys. osób.

Firma rozpoczyna budowę dziesiątego zakładu produkcyjnego w Polsce, dedykowanego biznesowi Nestlé Purina PetCare. Fabryka będzie zlokalizowana pod Wrocławiem, w Nowej Wsi Wrocławskiej. Całkowita powierzchnia terenów pod budowę wyniesie około 15 ha. Oprócz fabryki powstanie tam również centrum dystrybucyjne. Budowa nowych obiektów rozpocznie się pod koniec bieżącego roku, a osiągnięcie przez nie gotowości produkcyjnej jest przewidywane na drugą połowę 2014. Wartość inwestycji wyniesie 300 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Fajne bylo za Eldorado 19-11-2013, 06:52:
Młodzi do Nestle? Czyżby powroty do Lublina synów marnotrawnych ?
  • consumer 18-11-2013, 16:42:
Czytając artykuł, odniosłem wrażenie, że firma (przynajmniej polski oddział) ma poważne problemy i frazesy używane przez prezesa nakłaniają raczej do uciekania przed tą firmą, a nie zatrudniania się w niej. Szukają młodych... - pewnie starzy już nie chcą z nimi współpracować.
Na przestrzeni lat wyrobiłem sobie dość dobre zdanie o Nestle, firma kojarzyła mi się z profesjonalizmem, a ich produkty nosiły miano bardzo przyzwoitych, aktualnie produkty nie są już takiej jakości jak kiedyś (być może to tylko moja subiektywna ocena) no i co najważniejsze - są mało dostępne, po prostu nie ma ich w sklepach, a to ewidentnie świadczy o braku kompetencji kogoś w zarządzie. Stawianie znowu na zwiększanie produkcji pokarmu dla zwierząt, też raczej ukazuje dziwne, nieprzemyślane (albo i przemyślane) tendencje.

Mam takie nieodparte wrażenie i chyba zgodzę się tutaj z moimi przedmówcami - chyba na Was pora drogi zarządzie - dla całej wierchuszki z prezesem na czele.
  • Jakub 18-11-2013, 15:01:
Nie zajmuje się doradztwem dla małych firm, więc prosze pytać kogo innego. Patrząc jednak na naszych kolegów z Włoch, Francji, Holandii czy Wlk. Brytanii, widać, że jakoś znajdują możliwości promocji i dotarcia do klienta. Polskie firmy powinny się w końcu zdecydować czy chcą rosnąć i konkurować z tymi wielkimi molochami czy lepiej wybrać niszę i tam szukać swoich szans. Ja bym się skłaniał raczej ku niszom. Wielki molochy są konkurencją dla małych i średnich firm, które oferują tylko substytuty produktów znanych firm, takie odnoszę wrażenia. Od dawna chodzi mi po głowie pomysł innowacyjny pomysł dla paru produktów, których nikt jeszcze nie wprowadził, ale to kwestia tego, że ja się od dzieciństwa pasjonuję jedzeniem i sam wymyślam potrawy, które przyrządzam w wolnej chwili. Jednym słowem, to nie finansowanie jest największym problemem polskich firm, ale innowacyjność produktowa, nie trzeba inwestować w bazę maszynową, żeby coś ciekawego wymyśleć. Wystarczy zajrzeć do starych książek kucharskich.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH