Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Prezes Polbisco: Eksport jest formą stabilizacji biznesu

Produkty europejskie są zazwyczaj postrzegane jako produkty luksusowe i wysokiej jakości. Trzeba wykorzystać ten trend dla rozwoju eksportu. W przypadku polskich słodyczy atrakcyjnymi rynkami eksportowymi wydają się być: Stany Zjednoczone, Chiny i Arabia Saudyjska - uważa Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

Prezes Polbisco: Eksport jest formą stabilizacji biznesu
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 30-04-2014, 14:16

Jak przypomina Marek Przeździak, trwają negocjacje pomiędzy Unią Europejską a USA, na temat liberalizacji handlu. - Jeśli odpowiednio to wykorzystamy, Stany Zjednoczone mogą stać się dla nas bardzo perspektywicznym rynkiem, biorąc pod uwagę wielkość i potencjał tego rynku - mówi Marek Przeździak.

Kolejne perspektywiczne dla słodyczy rynki to: Arabia Saudyjska i Chiny. - Gdyby wszyscy producenci w Polsce zjednoczyli się, nie byliby w stanie spełnić ich zapotrzebowania - ocenia prezes Polbisco.

- Wydaje się, że jesteśmy na dobrej drodze. Eksport jest formą stabilizacji biznesu, gwarantem stałych dochodów. To daje szansę firmom na poprawę rentowności - dodaje.

Prezes Polbisco zauważa, że wkrótce mogą pojawić się możliwości pozyskania w ramach funduszy UE środków na promocję produktów żywnościowych przetworzonych. - Do tej pory można było promować tylko produkty nieprzetworzone, np. mleko, mięso. Te branże dostawały ogromne dofinansowanie z UE na promocję. Uważamy jednak, że jeżeli są możliwości promocji, to szanse powinny być równe dla każdego producenta - mówi.

- Nasza branża ma ogromny potencjał produkcyjny - moglibyśmy zwiększyć produkcję o 50 proc., a nawet ją podwoić bez wielkiej rozbudowy zakładów. Mamy też technologie i jakość. Potrzebujemy jeszcze wsparcia, by wychodzić szerzej z naszymi produktami - podkreśla.

Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco na podstawie danych Euromonitora szacuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat globalny rynek czekolady będzie rósł o 2 proc., czyli o około 2 mld USD rocznie. 55 proc. światowego wzrostu sprzedaży wyrobów czekoladowych przypadnie na kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny).

Przeczytaj także:

Rynek słodyczy spowolnił w ostatnich latach. Od 2014 wzrost przyspieszy

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

  • fikus 2015-02-05 10:10:22
    czy panPrzeżdziak nie jest czasem swiadomym bądż ..nieswiadomym przedstawicielem zbrodniczej Monsanto odpowiadajacej za rynek GMO?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.