Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Polbisco: Eksport jest formą stabilizacji biznesu

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 30-04-2014, 14:16
Prezes Polbisco: Eksport jest formą stabilizacji biznesu
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

Produkty europejskie są zazwyczaj postrzegane jako produkty luksusowe i wysokiej jakości. Trzeba wykorzystać ten trend dla rozwoju eksportu. W przypadku polskich słodyczy atrakcyjnymi rynkami eksportowymi wydają się być: Stany Zjednoczone, Chiny i Arabia Saudyjska - uważa Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

Jak przypomina Marek Przeździak, trwają negocjacje pomiędzy Unią Europejską a USA, na temat liberalizacji handlu. - Jeśli odpowiednio to wykorzystamy, Stany Zjednoczone mogą stać się dla nas bardzo perspektywicznym rynkiem, biorąc pod uwagę wielkość i potencjał tego rynku - mówi Marek Przeździak.

Kolejne perspektywiczne dla słodyczy rynki to: Arabia Saudyjska i Chiny. - Gdyby wszyscy producenci w Polsce zjednoczyli się, nie byliby w stanie spełnić ich zapotrzebowania - ocenia prezes Polbisco.

- Wydaje się, że jesteśmy na dobrej drodze. Eksport jest formą stabilizacji biznesu, gwarantem stałych dochodów. To daje szansę firmom na poprawę rentowności - dodaje.

Prezes Polbisco zauważa, że wkrótce mogą pojawić się możliwości pozyskania w ramach funduszy UE środków na promocję produktów żywnościowych przetworzonych. - Do tej pory można było promować tylko produkty nieprzetworzone, np. mleko, mięso. Te branże dostawały ogromne dofinansowanie z UE na promocję. Uważamy jednak, że jeżeli są możliwości promocji, to szanse powinny być równe dla każdego producenta - mówi.

- Nasza branża ma ogromny potencjał produkcyjny - moglibyśmy zwiększyć produkcję o 50 proc., a nawet ją podwoić bez wielkiej rozbudowy zakładów. Mamy też technologie i jakość. Potrzebujemy jeszcze wsparcia, by wychodzić szerzej z naszymi produktami - podkreśla.

Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco na podstawie danych Euromonitora szacuje, że w ciągu najbliższych pięciu lat globalny rynek czekolady będzie rósł o 2 proc., czyli o około 2 mld USD rocznie. 55 proc. światowego wzrostu sprzedaży wyrobów czekoladowych przypadnie na kraje BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny).

Przeczytaj także:

Rynek słodyczy spowolnił w ostatnich latach. Od 2014 wzrost przyspieszy

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fikus 05-02-2015, 10:10:
czy panPrzeżdziak nie jest czasem swiadomym bądż ..nieswiadomym przedstawicielem zbrodniczej Monsanto odpowiadajacej za rynek GMO?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH