Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Polbisco: Nie zrzucajmy całej winy na słodycze

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 28-04-2014, 14:10
Prezes Polbisco: Nie zrzucajmy całej winy na słodycze
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

Polacy jedzą około 43 kg cukru na osobę w ciągu roku, ale to nie słodycze są głównym źródłem cukru - ocenia Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

- Ogromną ilość cukru zawierają np. płatki, wyroby mleczne, keczupy. Przeciętny konsument nie ma świadomości, że słodycze nie są głównym źródłem cukru - mówi Marek Przeździak.

Jego zdaniem, z 43 kg cukru, jaki przeciętny Polak spożywa w ciągu roku, jedynie około 3 kg pochodzi ze słodyczy. - Np. spożycie wyrobów czekoladowych w Polsce to około 3 kg na osobę, a w tych produktach cukier średnio stanowi 30 proc., więc z czekolady pochodzi około 1 kg cukru spożywanego rocznie. Pozostałe dwa kilo Polacy zjadają w ciastkach i innych słodyczach - ocenia Marek Przeździak.

- Jeśli chcemy edukować społeczeństwo mówiąc, że spożycie cukru powinno być mniejsze, to po pierwsze podajmy jakąś granicę tego spożycia, a po drugie, niech to się odnosi do wszystkich produktów, które zawierają cukier. Nie dyskryminujmy jednej kategorii produktów - dodaje.

Polbisco szacuje, że na przestrzeni ostatnich lat bezpośrednie inwestycje producentów słodyczy wyniosły około 6 mld zł. Zatrudnienie w tej branży wynosi około 30 tys. osób, a wartość rynku to ponad 10 mld zł.

Rocznie w Polsce produkuje się 741 tys. ton słodyczy, w tym 164 tys. ton wyrobów cukierniczych (np. cukierków), 341 tys. ton ciastek i 234 tys. ton wyrobów czekoladowych.

Według danych Caobisco Statistical, spożycie wyrobów czekoladowych w Polsce w 2011 roku wyniosło 3,17 kg na osobę. Dla porównania, średnio w UE było to 5,04 kg, a na Ukrainie 5,51 kg. Najwięcej czekolady w Europie spożywali Szwajcarzy - 10,5 kg na osobę. Powyżej 9 kg na osobę wynosi spożycie w: Niemczech, Wielkiej Brytanii i Norwegii.

Według Polbisco, największe wyzwania dla branży słodyczy w najbliższym czasie to: niestabilna sytuacja na rynku surowców (wahania dostępności i cen takich surowców jak kakao, cukier, mleko, zboża), nowe wymogi prawne w znakowaniu produktów, ograniczenia w dostępności produktów i reklamie, potencjalne dodatkowe obciążenia podatkowe oraz bariery w eksporcie - celne, administracyjne, polityczne.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH