Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Polbisco: Nie zrzucajmy całej winy na słodycze

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 28-04-2014, 14:10
Prezes Polbisco: Nie zrzucajmy całej winy na słodycze
Marek Przeździak, prezes Polbisco. Fot. PTWP

Polacy jedzą około 43 kg cukru na osobę w ciągu roku, ale to nie słodycze są głównym źródłem cukru - ocenia Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco.

- Ogromną ilość cukru zawierają np. płatki, wyroby mleczne, keczupy. Przeciętny konsument nie ma świadomości, że słodycze nie są głównym źródłem cukru - mówi Marek Przeździak.

Jego zdaniem, z 43 kg cukru, jaki przeciętny Polak spożywa w ciągu roku, jedynie około 3 kg pochodzi ze słodyczy. - Np. spożycie wyrobów czekoladowych w Polsce to około 3 kg na osobę, a w tych produktach cukier średnio stanowi 30 proc., więc z czekolady pochodzi około 1 kg cukru spożywanego rocznie. Pozostałe dwa kilo Polacy zjadają w ciastkach i innych słodyczach - ocenia Marek Przeździak.

- Jeśli chcemy edukować społeczeństwo mówiąc, że spożycie cukru powinno być mniejsze, to po pierwsze podajmy jakąś granicę tego spożycia, a po drugie, niech to się odnosi do wszystkich produktów, które zawierają cukier. Nie dyskryminujmy jednej kategorii produktów - dodaje.

Polbisco szacuje, że na przestrzeni ostatnich lat bezpośrednie inwestycje producentów słodyczy wyniosły około 6 mld zł. Zatrudnienie w tej branży wynosi około 30 tys. osób, a wartość rynku to ponad 10 mld zł.

Rocznie w Polsce produkuje się 741 tys. ton słodyczy, w tym 164 tys. ton wyrobów cukierniczych (np. cukierków), 341 tys. ton ciastek i 234 tys. ton wyrobów czekoladowych.

Według danych Caobisco Statistical, spożycie wyrobów czekoladowych w Polsce w 2011 roku wyniosło 3,17 kg na osobę. Dla porównania, średnio w UE było to 5,04 kg, a na Ukrainie 5,51 kg. Najwięcej czekolady w Europie spożywali Szwajcarzy - 10,5 kg na osobę. Powyżej 9 kg na osobę wynosi spożycie w: Niemczech, Wielkiej Brytanii i Norwegii.

Według Polbisco, największe wyzwania dla branży słodyczy w najbliższym czasie to: niestabilna sytuacja na rynku surowców (wahania dostępności i cen takich surowców jak kakao, cukier, mleko, zboża), nowe wymogi prawne w znakowaniu produktów, ograniczenia w dostępności produktów i reklamie, potencjalne dodatkowe obciążenia podatkowe oraz bariery w eksporcie - celne, administracyjne, polityczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH