Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Storcka: Nie planujemy wejścia w kategorię ciastek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-06-2015, 10:27
Prezes Storcka: Nie planujemy wejścia w kategorię ciastek
Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny Storck (fot. zelaznastudio.pl)

- Nie ma nas w ciastkach i nie planujemy wejścia w tę kategorię. Na żadnym z rynków nie oferujemy ciastek. Mimo, iż zaliczają się do słodyczy, to jednak zazwyczaj nie są one oparte o kakao. Podobnie obecnie nie funkcjonujemy w tabliczkach czekolady, które są dużą kategorią - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny firmy Storck.

Jakie są najważniejsze wyróżniki w strategii rozwoju Storcka w Polsce?

Nie zmieniamy konia, który prowadzi w wyścigu. Wszystko obecnie działa właściwie. Oczywiście nie jest tak, że nie zastanawiamy się, co jeszcze możemy zrobić w celu poprawienia wyników naszych czołowych produktów. Takie produkty jak Merci, Knoppers, czy Toffifee są na rynku od początku jego istnienia w nowym wymiarze po roku 1989. Zmieniamy opakowania, wprowadzamy nowe smaki, jak na przykład orzechowe Merci, ale marki pozostają te same. To pokazuje naszą siłę.

Na rynku słodyczy trudno wskazać nowe marki, stworzone w ciągu ostatnich 10 lat, które odniosły światowy sukces. Firmy inwestują w rozwój portfolio, ale już pod stworzonymi markami. Nie jest to wyróżnik Storcka. Dotyczy to jednak rynków, na których już występujemy. Inna sytuacja miałby miejsce, gdy chcielibyśmy wejść np. do  Chin. Wszystko musiałoby zostać stworzone praktycznie od zera. Nasze znane marki, które funkcjonują od ponad stu lat, dla Chińczyka będą zupełną nowością.

Jak wyglądały ostatnie rozszerzenia portfolio Storcka w Polsce i jakie nowości zamierzacie wprowadzić w najbliższych miesiącach?

W maju zeszłego roku wprowadziliśmy Śmiejżelki Mlekosmyki. W tym roku będziemy wprowadzali kolejne warianty smakowe Śmejżelków. Jest to droga, którą chcemy iść w pierwszej kolejności. W Polsce występują już niemal wszystkie silne marki, które mamy na rynku niemieckim. Jest jeden produkt, którego z dwóch powodów nie mamy i pewnie mieć nie będziemy. W Niemczech popularne są pianki Dickmans, podobne do naszych ciepłych lodów. Mają one krótką przydatność do spożycia, wynoszącą do 4 tygodni. Dodatkowo są kruche, co uniemożliwia ich transport na większe odległości. Nie wszystkie produkty występujące w Niemczech są przekładalne na rynek polski, bądź to z powodów logistyczno-technicznych, bądź ze względu na niewielkie zainteresowanie ze strony konsumentów. W wielu przypadkach prowadziliśmy badania konsumenckie, który potwierdzały, że określone produkty nie odniosą sukcesu w Polsce.

W niektórych kategoriach rynku słodyczy wciąż jesteście nieobecni. Czy zamierzacie utrzymać taki stan rzeczy, czy może szykujecie dużą ekspansję w jakiś nowy segment rynku?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH