REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ZPC Bałtyk: W Polsce miała miejsce rewolucja dyskontowa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2015, 11:55
Prezes ZPC Bałtyk: W Polsce miała miejsce rewolucja dyskontowa
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk (fot. ZPC Bałtyk)

- Jesteśmy w Polsce po swoistej rewolucji dyskontowej. Liderzy rynku wytyczali kierunki, a pozostali musieli się do nich dostosować. Dyskonty jednak też zmieniają swoje strategie. Dla mnie w zasadzie przestały już być dyskontami, a stały się supermarketami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk.

REKLAMA

Zdaniem szefa gdańskiej firmy, to właśnie taki format sklepu będzie w najbliższych latach notował wzrosty sprzedaży. Mickiewicz prognozuje też, że kanał dyskontowy pozostanie dla ZPC Bałtyk ważnym partnerem i obszarem, w którym nadal generowana będzie spora część przychodów firmy.

Producent słodyczy z Gdańska swoje szanse na rozwój wiąże także z rozwojem formatów convenience na polskim rynku handlowym. - Mamy na rynku "boom" na sklepy convenience. To ważny kanał, szybko rosnący i warto w nim być - podkreśla Mickiewicz.

Mniej optymizmu szef Bałtyku przejawia, komentując sytuację, w jakiej znalazły się sklepy o większej powierzchni sprzedaży. - Hipermarkety mają swoje problemy i muszą na nie znaleźć receptę. Okazuje się, że Polacy wcale nie kochają takich sklepów. Mimo wszystko format supermarketowy okazuje się dla nas bardzo przyjazny. Czas pokaże, czy to sytuacja przejściowa, czy nowa norma - zaznacza Mickiewicz.

Prezes ZPC Bałtyk podkreśla przy tym, że zarówno jego firma, jak i powiązana z nią kapitałowo włocławska Bomilla starają się nie różnicować sieci handlowych ze względu na format. Firma chce dotrzeć do klientów różnymi kanałami sprzedażowymi.

Aby robić to lepiej niż dotychczas, Bałtyk zdecydował się na powołanie nowej, specjalnej struktury terenowej menedżerów regionalnych, której zadaniem jest opieka nad sieciami handlowymi. Osoby pracujące w ramach tej struktury są odpowiedzialne nie za kontakty z centralą sieci handlowej, lecz za pracę na poziomie hali, sklepu, czy wręcz kierownika stoiska słodyczowego. Chodzi o sprawdzanie, czy ekspozycja produktów firmy jest dobra, o uzgadnianie promocji regionalnych, pomoc w związku z wyprzedażą i wszystkie zdarzenia losowe, z którymi należy sobie poradzić na poziomie konkretnego sklepu. Bałtyk chce wyeliminować lub chociaż ograniczyć do absolutnego minimum przypadku, kiedy produktów firmy brakuje na półce sklepowej.

W swojej strategii sprzedażowej Bałtyk odmiennie niż do handlu nowoczesnego podszedł do handlu tradycyjnego. Prowadzenie dystrybucji w tym obszarze spółka w całości zleciła firmie PWC Odra, wchodzącej w skład Grupy Otmuchów. Współpraca została zainicjowana w maju 2015 r. i obejmuje takie produkty, jak czekolady nadziewane, cukierki likworki z nadzieniem alkoholowym, pralinki czekoladowe, cukierki toffee, drażetki czekoladowe, orzechy w czekoladzie oraz karmelki i lizaki.

Przeczytaj pełny, długi (11 stron) wywiad z Konradem Mickiewiczem:
Konrad Mickiewicz, prezes ZPC Bałtyk - obszerny wywiad

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH