Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci słodyczy będą musieli walczyć o utrzymanie swoich marż

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 06-12-2013, 14:40
Producenci słodyczy będą musieli walczyć o utrzymanie swoich marż
Fot. Fotolia

Producenci słodyczy stanęli przed koniecznością podwyżki cen swoich produktów, aby zrekompensować wzrost cen surowców. Jednak, ze względu na silną konkurencję w handlu, będzie to bardzo trudne. Dlatego producenci będą podejmować różne kroki, aby utrzymać marże, jak np. zmiany opakowań, czy zmiany zawartości gramatury - uważa Marek Czachor, analityk Erste Group.

- Kiedy patrzymy na prognozy dotyczące rynku słodyczy, robione w poprzednich latach, to wszyscy oczekiwali, iż tempo wzrostu będzie dwucyfrowe, że Polacy będą się bogacić, będą więcej konsumować i kupować produkty z wyższej półki. Natomiast spółki publiczne z segmentu słodyczy za pierwsze półrocze tego roku pokazały jednocyfrowe tempo wzrostu przychodów, a niektóre z nich nawet raportowały spadki. Nie ma dynamicznego wzrostu przychodów, co może oznaczać, że rynek tak mocno nie rośnie - mówi Marek Czachor.

- Trzeba przyznać, że przez ostatnie dwa lata producenci słodyczy mieli względny spokój, bo nie było gwałtownych zmian na rynku surowców. Jednak teraz to się zmienia - ceny masła kakaowego, w ciągu kilkunastu miesięcy bardzo mocno podrożały - nawet o 100 proc. - dodaje.

Jego zdaniem, producenci mają prawdopodobnie stare zapasy, więc do końca tego roku będą w stanie utrzymać marże, ale pojawia się pytanie o przyszły rok. Jeżeli rynek mocno nie rośnie, a surowce drożeją, wyjściem mogłoby być podniesienie cen produktów.

- Nie wiadomo jednak, czy producenci będą w stanie przenieść wzrost cen surowców na odbiorcę końcowego. Czy sieci handlowe pozwolą na to, by ceny na półce rosły? Wydaje mi się, że może to być trudne, bo jeśli chodzi o rynek handlu i dystrybucji FMCG, nadal utrzymuje się na nim presja cenowa - mówi analityk.

Dlatego, jak uważa Marek Czachor, spółki będą zmuszone do podejmowania różnych kroków, aby obronić swoje marże, np. zmiany opakowań, czy zmiany zawartości gramatury.

Przeczytaj także:

Analityk Erste: Ceny surowców to największe wyzwanie dla producentów słodyczy

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH