Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Producenci słodyczy muszą postawić na innowacyjność

Producenci słodyczy chcąc nadążyć za dynamicznie rozwijającym się rynkiem, muszą postawić na innowacyjność, bowiem ciekawość, chęć wypróbowania nowych smaków i uleganie bogactwu różnorodnych produktów, które serwuje rynek – to główne wskaźniki, którymi kieruje się konsument przed sklepową półką ze słodyczami i przekąskami.

Producenci słodyczy muszą postawić na innowacyjność
fot. Shutterstock

Według raportu opublikowanego przez Innova Market Insights, w 2018 roku już jeden na czterech badanych sięgał po łakocie częściej, niż zdarzało mu się to do tej pory. Co ciekawe, to właśnie chęci odkrywania tego, co nieznane, rynek słodyczy zawdzięcza aż 15% całości swojego wzrostu. Sukces łakoci to również zasługa przyzwyczajeń klientów, którzy sięgają po nie bez względu na trendy.

– Polacy wciąż utożsamiają słodycze z radością i właśnie tą radością chcą się dzielić ze swoimi najbliższymi. Ulubione słodkie przekąski niezmiennie traktowane są także jako sposób na natychmiastową przyjemność w przystępnej cenie, nieobciążającej domowego budżetu – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Jak wynika z raportu Innova Market Insights Top Flavor Trends na rok 2019, konsumenci stają się odważniejsi. Chętniej niż kiedyś wychodzą ze swoich stref komfortu, a próbowanie nowości traktują jako szansę na gromadzenie nowych doświadczeń smakowych. Z kolei według innych badań opublikowanych przez Innova Market, niemal 70% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że odkrywanie nowych smaków to coś, co uwielbiają robić. Właśnie ta konsumencka ciekawość i aktywne poszukiwanie nowości, skłaniają dziś producentów do wprowadzania na rynek nietypowych, a często również odważniejszych produktów. W cenie są słodycze o zaskakujących teksturach, kolorach czy kształtach.

Producenci coraz bardziej skupiają się też na ich wizualnej stronie. Perfetti Van Melle jako przykład takiego działania podaje serię Chupa Chups Sour Infernals, niedawno wprowadzoną na rynek. Charakterystyczna linia, w której skład wchodzą: cukierki do żucia, gumy, lizaki oraz żelki, to połączenie smaku słodkiego i intensywnie kwaśnego oraz odpowiedź na potrzeby młodych, szczególnie nastoletnich konsumentów.

Poszukiwanie odmiany to tylko jedna strona medalu. Po drugiej znajdują się bardziej konserwatywnie nastawieni konsumenci, nie tak skłonni do zmiany swoich przyzwyczajeń. Stanowią oni ważną część grupy sięgającej po produkty obecne na rynku od lat lub te, które zyskały już miano kultowych. Doświadczeni producenci wiedzą jednak, że z nowościami da się trafić również do nich. Perfetti Van Melle proponuje im klasyczne słodycze w nowych wersjach i smakach. Nie zachęca ich do radykalnych zmian, a jedynie do skorzystania z nowych opcji, jakie daje znany i lubiany przez nich produkt. Przykład? Cukierki do żucia Mentos: najpierw miętowe, później owocowe, a obecnie dostępne w różnych opakowaniach i wariantach - niezmiennie cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Na rynku znajdziemy je w rolkach, torebkach i, co ważne, w wielu ciekawych smakach, takich jak: Mentos Sour Fruits będący miksem czterech kwaśnych owoców: limonki, wiśni, zielonego jabłka i truskawki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    branża słodyczy RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT    /    Michał Bonecki RSS ALERT    /    Perfetti Van Melle RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.