REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci słodyczy patrzą w przyszłość z optymizmem

  • Autor: portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 18-11-2014, 15:46

Producenci i dystrybutorzy słodyczy w Polsce obecną sytuację na rynku oceniają jako ani dobrą, ani złą. Jedna piąta firm negatywnie ocenia kondycję rynkową, a wiele z nich uważa ostatnie lata za nieudane. Mimo to badane przedsiębiorstwa optymistycznie patrzą w przyszłość - wynika z raportu "Rynek słodyczy w Polsce 2014" opracowanego przez KPMG.

REKLAMA

Obecna sytuacja na polskim rynku słodyczy została przez respondentów oceniona jako przeciętna. Prawie połowa z nich (47 proc.) uważa, że nie jest ona ani dobra, ani zła, a jedna piąta firm przychyla się ku raczej negatywnej ocenie polskiego rynku. Tylko jedna czwarta badanych firm określiła sytuację jako "raczej dobrą", natomiast żaden z respondentów nie stwierdził, że Polski rynek zasługuje obecnie na ocenę "zdecydowanie dobrą".

Z wyników badania KPMG można wyciągnąć wniosek, że to, w jaki sposób firmy oceniają ogólną sytuację panującą na rynku słodyczy, przynajmniej częściowo może zależeć od ich asortymentu. Pozytywnie postrzegają ją głównie podmioty, które wśród swoich kluczowych produktów posiadają czekolady lub praliny. Połowa firm w tej grupie wyraziła zadowolenie z obecnej kondycji rynku - stanowi to prawie dwa razy większy odsetek niż w przypadku wszystkich badanych podmiotów (27 proc.). Ponadto, choć grupa ta stanowi aż połowę badanych przedsiębiorstw, odpowiada ona tylko za 6 proc. wszystkich negatywnych ocen.

Podobnie jak w przypadku rynku krajowego, najwięcej ankietowanych określiło kondycję rynku słodyczy w Unii Europejskiej jako "ani dobrą, ani złą" (60 proc.). Jedynie 13 proc. respondentów negatywnie oceniło realia panujące w tej branży. Tyle samo uznało je za raczej dobre.

Znaczna część ankietowanych firm w ostatnich latach zaobserwowała negatywne zmiany na rynku słodyczy w Polsce. W sumie prawie połowa ankietowanych uważa, że w 2013 roku sytuacja pogarszyła się w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest jednak także sporo respondentów, którzy widzą poprawę koniunktury (40 proc.). Tylko 13 proc. badanych uznało, że sytuacja nie zmieniła się. Około 40 proc. respondentów zauważyło także negatywne zmiany w 2012 roku.

Mimo że ostatnie dwa lata są postrzegane przez znaczną część respondentów jako dość nieudane, ponad połowa ankietowanych (53 proc.) patrzy optymistycznie w przyszłość i wierzy, że w 2014 roku sytuacja na polskim rynku będzie lepsza. Pesymiści są w mniejszości, bowiem tylko co piąty ankietowany jest zdania, że kondycja rynku w 2014 roku będzie gorsza, niż w 2013 - czytamy w raporcie KPMG.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH