Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Słodycze i przekąski

Producenci słodyczy stawiają na eksport

W 2013 roku za granice sprzedano za granicę około 420 tys. ton wyrobów czekoladowo-cukierniczych i słonych przekąsek o łącznej wartości przekraczającej 6,3 mld zł. Wartość eksportu wzrosła o 15,6 proc. - wynika z raportu KPMG „Rynek słodyczy w Polsce. Edycja 2014". Zdaniem przedstawicieli branży, w kolejnych latach eksport będzie motorem wzrostu dla producentów.

Producenci słodyczy stawiają na eksport

Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 15-04-2014, 14:30

Wolumen sprzedaży eksportowej wzrósł natomiast o 12,9 proc. W tym czasie na rynku krajowym sprzedano słodycze o wartości 12,7 mld zł. To niewielki wzrost w porównaniu do sprzedaży z roku 2012, która wyniosła 12,5 mld zł.

Głównym kierunkiem eksportu produkowanych w Polsce słodyczy sa państwa Unii Europejskiej, ale do najważniejszych odbiorców należą także takie kraje jak: Rosja, Stany Zjednoczone, Turcja i Arabia Saudyjska. Jak wynika z danych Eurostatu, w latach 2009-2013 wartość eksportu zwiększyła się łącznie o 72 proc.

Także w kolejnych latach eksport będzie rósł. Spośród firm badanych przez KPMG, 64 proc. spodziewa się, że udział eksportu w ich całkowitych obrotach zwiększy się, a żadna z tych firm nie obawia się spadku sprzedaży na rynki zagraniczne.

- Przez ostatnie lata utrzymywało się wysokie dodatnie saldo w zagranicznym handlu słodyczami, które w 2013 roku wyniosło już ponad 4 mld zł. Eksport staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów i szansą szybkiego rozwoju dla producentów słodyczy - mówi Rafał Wiza, dyrektor KPMG w Polsce.

- Rozwój naszej branży w kolejnych latach będzie napędzał eksport. Mamy stosunkowo niskie koszty wytworzenia, co daje nam przewagę cenową. Dzięki temu nasza branża może eksportować do 60 krajów - dodaje Tomasz Grzybowski, prezes Delicpolu.

Zdaniem Marka Przeździaka, prezesa Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco, dynamiczny wzrost eksportu to efekt z jednej strony wysokiej jakości polskich produktów, a z drugiej, działań, jakie podejmują eksporterzy na rynkach zagranicznych. - Niestety, wsparcie dla eksportu w naszej branży jest znikome - mówi Marek Przeździak.

Przeczytaj także:

Wyroby czekoladowo-cukiernicze polskim hitem eksportowym

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.