Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci słodyczy stawiają na eksport

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 15-04-2014, 14:30
Producenci słodyczy stawiają na eksport

W 2013 roku za granice sprzedano za granicę około 420 tys. ton wyrobów czekoladowo-cukierniczych i słonych przekąsek o łącznej wartości przekraczającej 6,3 mld zł. Wartość eksportu wzrosła o 15,6 proc. - wynika z raportu KPMG „Rynek słodyczy w Polsce. Edycja 2014". Zdaniem przedstawicieli branży, w kolejnych latach eksport będzie motorem wzrostu dla producentów.

Wolumen sprzedaży eksportowej wzrósł natomiast o 12,9 proc. W tym czasie na rynku krajowym sprzedano słodycze o wartości 12,7 mld zł. To niewielki wzrost w porównaniu do sprzedaży z roku 2012, która wyniosła 12,5 mld zł.

Głównym kierunkiem eksportu produkowanych w Polsce słodyczy sa państwa Unii Europejskiej, ale do najważniejszych odbiorców należą także takie kraje jak: Rosja, Stany Zjednoczone, Turcja i Arabia Saudyjska. Jak wynika z danych Eurostatu, w latach 2009-2013 wartość eksportu zwiększyła się łącznie o 72 proc.

Także w kolejnych latach eksport będzie rósł. Spośród firm badanych przez KPMG, 64 proc. spodziewa się, że udział eksportu w ich całkowitych obrotach zwiększy się, a żadna z tych firm nie obawia się spadku sprzedaży na rynki zagraniczne.

- Przez ostatnie lata utrzymywało się wysokie dodatnie saldo w zagranicznym handlu słodyczami, które w 2013 roku wyniosło już ponad 4 mld zł. Eksport staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów i szansą szybkiego rozwoju dla producentów słodyczy - mówi Rafał Wiza, dyrektor KPMG w Polsce.

- Rozwój naszej branży w kolejnych latach będzie napędzał eksport. Mamy stosunkowo niskie koszty wytworzenia, co daje nam przewagę cenową. Dzięki temu nasza branża może eksportować do 60 krajów - dodaje Tomasz Grzybowski, prezes Delicpolu.

Zdaniem Marka Przeździaka, prezesa Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco, dynamiczny wzrost eksportu to efekt z jednej strony wysokiej jakości polskich produktów, a z drugiej, działań, jakie podejmują eksporterzy na rynkach zagranicznych. - Niestety, wsparcie dla eksportu w naszej branży jest znikome - mówi Marek Przeździak.

Przeczytaj także:

Wyroby czekoladowo-cukiernicze polskim hitem eksportowym

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH