Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Producenci słodyczy ucierpieli na kryzysie

Początek br. przyniósł osłabienie dynamiki sprzedaży detalicznej oraz nastrojów konsumenckich, co miało negatywne przełożenie na uzyskany poziom przychodów w pierwszym kwartale tego roku u większości producentów słodyczy. Na tym tle stosunkowo korzystnie wypada Mieszko, który posiada atrakcyjne portfolio produktowe. Przeprowadzony w zeszłym roku proces restrukturyzacji powinien pozwolić spółce utrzymać pozycję rynkową oraz poprawić wyniki - ocenia DM PKO BP.

Producenci słodyczy ucierpieli na kryzysie
Fot. flickr.com

Biorąc pod uwagę te czynniki, a także pozyskane środki ze sprzedaży działki na Litwie oraz niską wycenę spółki DM PKO BP nadal rekomenduje zakup akcji Mieszko SA.

- Pierwszy kwartał br. okazał się niezbyt sprzyjający dla producentów słodyczy ze względu na słabe dynamiki sprzedaży, będące pochodną osłabienia gospodarczego w Polsce. Wysokie bezrobocie, brak wzrostu płac realnych spowodował osłabienie siły nabywczej konsumentów, którzy zaczęli racjonalizować swoje wydatki - oceniają analitycy w raporcie.

Powyższe zachowania przejawiają się w dostosowaniu zakupów ilości żywności do bieżących potrzeb oraz koncentracji na zakupie rzeczy podstawowych oraz mających dobrą relację jakości do ceny. - Trzeba pamiętać o tym, że słodycze nie są produktem pierwszej potrzeby i ich zakup może zostać odłożony w czasie, a wyroby markowe zastąpione produktami private label - zwracają uwagę analitycy.

Zmieniająca się struktura sprzedaży słodyczy jest bardzo istotna dla producentów działających w tym segmencie - sprzedaż słodyczy w coraz większym stopniu jest realizowana przez dyskonty i sieci handlowe, co związane jest z rosnącą siłą kanału nowoczesnego na polskim rynku detalicznym oraz coraz mniejszym znaczeniem kanału tradycyjnego.

Na przestrzeni ostatnich lat systematycznie z roku na rok kanał nowoczesny zwiększał swój udział, który obecnie szacuje się na ponad 50 proc. rynku sprzedaży detalicznej. W strukturze kanału nowoczesnego najdynamiczniej rośnie udział dyskontów oraz supermarketów, ze stabilnym
udziałem hipermarketów.

- Ostatnie lata to systematyczny spadek ilości małych sklepów ogólnospożywczych, chociaż z roku na roku widać wyraźnie wyhamowanie dynamiki spadków. Trend ten to pochodna silnej konkurencji w polskim handlu, gdzie dominują sklepy wielkopowierzchniowe, oferujące tańsze ceny oraz większy wybór jeśli chodzi o asortyment produktów - - zwracają uwagę autorzy raportu.

Jak oceniają, dopóki nie pojawią się pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego warunki rynkowe dla producentów słodyczy pozostaną nadal trudne, a poziom konkurencji będzie wysoki.

więcej informacji:

Mieszko RSS ALERT    /    DM PKO BP RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    ciastka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.86.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.