Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci słodyczy ucierpieli na kryzysie

  • Autor: portalspozywczy.pl, DM PKO BP
  • Data: 04-07-2013, 11:01
Producenci słodyczy ucierpieli na kryzysie
Fot. flickr.com

Początek br. przyniósł osłabienie dynamiki sprzedaży detalicznej oraz nastrojów konsumenckich, co miało negatywne przełożenie na uzyskany poziom przychodów w pierwszym kwartale tego roku u większości producentów słodyczy. Na tym tle stosunkowo korzystnie wypada Mieszko, który posiada atrakcyjne portfolio produktowe. Przeprowadzony w zeszłym roku proces restrukturyzacji powinien pozwolić spółce utrzymać pozycję rynkową oraz poprawić wyniki - ocenia DM PKO BP.

Biorąc pod uwagę te czynniki, a także pozyskane środki ze sprzedaży działki na Litwie oraz niską wycenę spółki DM PKO BP nadal rekomenduje zakup akcji Mieszko SA.

- Pierwszy kwartał br. okazał się niezbyt sprzyjający dla producentów słodyczy ze względu na słabe dynamiki sprzedaży, będące pochodną osłabienia gospodarczego w Polsce. Wysokie bezrobocie, brak wzrostu płac realnych spowodował osłabienie siły nabywczej konsumentów, którzy zaczęli racjonalizować swoje wydatki - oceniają analitycy w raporcie.

Powyższe zachowania przejawiają się w dostosowaniu zakupów ilości żywności do bieżących potrzeb oraz koncentracji na zakupie rzeczy podstawowych oraz mających dobrą relację jakości do ceny. - Trzeba pamiętać o tym, że słodycze nie są produktem pierwszej potrzeby i ich zakup może zostać odłożony w czasie, a wyroby markowe zastąpione produktami private label - zwracają uwagę analitycy.

Zmieniająca się struktura sprzedaży słodyczy jest bardzo istotna dla producentów działających w tym segmencie - sprzedaż słodyczy w coraz większym stopniu jest realizowana przez dyskonty i sieci handlowe, co związane jest z rosnącą siłą kanału nowoczesnego na polskim rynku detalicznym oraz coraz mniejszym znaczeniem kanału tradycyjnego.

Na przestrzeni ostatnich lat systematycznie z roku na rok kanał nowoczesny zwiększał swój udział, który obecnie szacuje się na ponad 50 proc. rynku sprzedaży detalicznej. W strukturze kanału nowoczesnego najdynamiczniej rośnie udział dyskontów oraz supermarketów, ze stabilnym
udziałem hipermarketów.

- Ostatnie lata to systematyczny spadek ilości małych sklepów ogólnospożywczych, chociaż z roku na roku widać wyraźnie wyhamowanie dynamiki spadków. Trend ten to pochodna silnej konkurencji w polskim handlu, gdzie dominują sklepy wielkopowierzchniowe, oferujące tańsze ceny oraz większy wybór jeśli chodzi o asortyment produktów - - zwracają uwagę autorzy raportu.

Jak oceniają, dopóki nie pojawią się pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego warunki rynkowe dla producentów słodyczy pozostaną nadal trudne, a poziom konkurencji będzie wysoki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH