Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci słodyczy ucierpieli na kryzysie

  • Autor: portalspozywczy.pl, DM PKO BP
  • Data: 04-07-2013, 11:01
Producenci słodyczy ucierpieli na kryzysie
Fot. flickr.com

Początek br. przyniósł osłabienie dynamiki sprzedaży detalicznej oraz nastrojów konsumenckich, co miało negatywne przełożenie na uzyskany poziom przychodów w pierwszym kwartale tego roku u większości producentów słodyczy. Na tym tle stosunkowo korzystnie wypada Mieszko, który posiada atrakcyjne portfolio produktowe. Przeprowadzony w zeszłym roku proces restrukturyzacji powinien pozwolić spółce utrzymać pozycję rynkową oraz poprawić wyniki - ocenia DM PKO BP.

Biorąc pod uwagę te czynniki, a także pozyskane środki ze sprzedaży działki na Litwie oraz niską wycenę spółki DM PKO BP nadal rekomenduje zakup akcji Mieszko SA.

- Pierwszy kwartał br. okazał się niezbyt sprzyjający dla producentów słodyczy ze względu na słabe dynamiki sprzedaży, będące pochodną osłabienia gospodarczego w Polsce. Wysokie bezrobocie, brak wzrostu płac realnych spowodował osłabienie siły nabywczej konsumentów, którzy zaczęli racjonalizować swoje wydatki - oceniają analitycy w raporcie.

Powyższe zachowania przejawiają się w dostosowaniu zakupów ilości żywności do bieżących potrzeb oraz koncentracji na zakupie rzeczy podstawowych oraz mających dobrą relację jakości do ceny. - Trzeba pamiętać o tym, że słodycze nie są produktem pierwszej potrzeby i ich zakup może zostać odłożony w czasie, a wyroby markowe zastąpione produktami private label - zwracają uwagę analitycy.

Zmieniająca się struktura sprzedaży słodyczy jest bardzo istotna dla producentów działających w tym segmencie - sprzedaż słodyczy w coraz większym stopniu jest realizowana przez dyskonty i sieci handlowe, co związane jest z rosnącą siłą kanału nowoczesnego na polskim rynku detalicznym oraz coraz mniejszym znaczeniem kanału tradycyjnego.

Na przestrzeni ostatnich lat systematycznie z roku na rok kanał nowoczesny zwiększał swój udział, który obecnie szacuje się na ponad 50 proc. rynku sprzedaży detalicznej. W strukturze kanału nowoczesnego najdynamiczniej rośnie udział dyskontów oraz supermarketów, ze stabilnym
udziałem hipermarketów.

- Ostatnie lata to systematyczny spadek ilości małych sklepów ogólnospożywczych, chociaż z roku na roku widać wyraźnie wyhamowanie dynamiki spadków. Trend ten to pochodna silnej konkurencji w polskim handlu, gdzie dominują sklepy wielkopowierzchniowe, oferujące tańsze ceny oraz większy wybór jeśli chodzi o asortyment produktów - - zwracają uwagę autorzy raportu.

Jak oceniają, dopóki nie pojawią się pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego warunki rynkowe dla producentów słodyczy pozostaną nadal trudne, a poziom konkurencji będzie wysoki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH