Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Producent Kujawskiego rozpoczyna kolejną kampanię na rzecz pszczół

Rusza trzecia edycja kampanii społeczno-edukacyjnej ‘Z Kujawskim pomagamy pszczołom', której celem jest zwrócenie uwagi na problem wymierania pszczół oraz na ich znaczenie dla środowiska naturalnego. Kluczowym elementem tegorocznych działań jest podkreślenie, jak ważne dla ocalenia gatunku są drobne działania i proste Zasady Przyjaciela Pszczół, które może stosować każdy z nas.

Partnerem merytorycznym programu organizowanego przez firmę ZT „Kruszwica" S.A., właściciela marki Kujawski, została Fundacja Nasza Ziemia, zaś jego ambasadorką - znana dziennikarka i pasjonatka ogrodnictwa - Maja Popielarska.

W Polsce występuje blisko 470 gatunków pszczół dziko żyjących. Niemal połowa z nich znajduje się na tzw. czerwonej liście i jest zagrożona wyginięciem, dlatego tak ważne jest uświadomienie sobie roli jaką pełnią te owady i łatwości, z jaką każdy z nas może im pomóc.

Tegoroczna odsłona kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom" opiera się na dwóch filarach: edukacyjnym, zachęcającym do aktywnego angażowania się w ochronę pszczołowatych oraz naukowym, skoncentrowanym na badaniu zagęszczenia tych owadów w różnych środowiskach.

Na stronie internetowej kampanii została zamieszczona lista z Zasadami Przyjaciół Pszczół. Ponadto, poprzez specjalną aplikację (powiązaną ze stroną www) użytkownicy będą mogli zapraszać znajomych do „Grupy Przyjaciół Pszczół", a co tydzień trzy osoby, które zgromadzą największą ich liczbę, otrzymają nagrody - ozdobne skrzynki z nektarodajnymi kwiatami.

Jednocześnie rusza konkurs „Maja w Twoim ogrodzie", zachęcający do przesyłania zdjęć swoich ogródków lub balkonów przyjaznych pszczołom z krótkim opisem działań zrealizowanych na rzecz pszczół. Galeria wszystkich przesłanych zdjęć zostanie zamieszczona na portalu Pinteres.com i będzie widoczna w zakładce na profilu Facebook. Autorów dwóch najciekawszych prac odwiedzi ambasadorka programu, Maja Popielarska, wraz z kamerami programu „Maja w ogrodzie". W konkursie przewidziano również nagrody pieniężne.

W tym roku organizatorzy akcji zdecydowali się położyć większy niż dotychczas nacisk na działania skierowane do najmłodszego pokolenia. Akademie Przyjaciół Pszczół to propozycja edukacyjnych aktywności dla dzieci spędzających lato w mieście i uczęszczających na wakacyjne zajęcia dodatkowe.

W ramach naukowego filaru kampanii w tym roku po raz pierwszy w Polsce zostanie przeprowadzone badanie zagęszczenia pszczół. Metodologia badawcza została opracowana przez ekspertów programu - dr Annę i dr Lecha Krzysztofiaków z Wigierskiego Parku Narodowego oraz partnera merytorycznego, Fundację Nasza Ziemia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

więcej informacji:

ZT Kruszwica SA RSS ALERT    /    pszczoły RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.31.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.