Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producent Kujawskiego rozpoczyna kolejną kampanię na rzecz pszczół

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 14-06-2013, 12:56

Rusza trzecia edycja kampanii społeczno-edukacyjnej ‘Z Kujawskim pomagamy pszczołom', której celem jest zwrócenie uwagi na problem wymierania pszczół oraz na ich znaczenie dla środowiska naturalnego. Kluczowym elementem tegorocznych działań jest podkreślenie, jak ważne dla ocalenia gatunku są drobne działania i proste Zasady Przyjaciela Pszczół, które może stosować każdy z nas.

Partnerem merytorycznym programu organizowanego przez firmę ZT „Kruszwica" S.A., właściciela marki Kujawski, została Fundacja Nasza Ziemia, zaś jego ambasadorką - znana dziennikarka i pasjonatka ogrodnictwa - Maja Popielarska.

W Polsce występuje blisko 470 gatunków pszczół dziko żyjących. Niemal połowa z nich znajduje się na tzw. czerwonej liście i jest zagrożona wyginięciem, dlatego tak ważne jest uświadomienie sobie roli jaką pełnią te owady i łatwości, z jaką każdy z nas może im pomóc.

Tegoroczna odsłona kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom" opiera się na dwóch filarach: edukacyjnym, zachęcającym do aktywnego angażowania się w ochronę pszczołowatych oraz naukowym, skoncentrowanym na badaniu zagęszczenia tych owadów w różnych środowiskach.

Na stronie internetowej kampanii została zamieszczona lista z Zasadami Przyjaciół Pszczół. Ponadto, poprzez specjalną aplikację (powiązaną ze stroną www) użytkownicy będą mogli zapraszać znajomych do „Grupy Przyjaciół Pszczół", a co tydzień trzy osoby, które zgromadzą największą ich liczbę, otrzymają nagrody - ozdobne skrzynki z nektarodajnymi kwiatami.

Jednocześnie rusza konkurs „Maja w Twoim ogrodzie", zachęcający do przesyłania zdjęć swoich ogródków lub balkonów przyjaznych pszczołom z krótkim opisem działań zrealizowanych na rzecz pszczół. Galeria wszystkich przesłanych zdjęć zostanie zamieszczona na portalu Pinteres.com i będzie widoczna w zakładce na profilu Facebook. Autorów dwóch najciekawszych prac odwiedzi ambasadorka programu, Maja Popielarska, wraz z kamerami programu „Maja w ogrodzie". W konkursie przewidziano również nagrody pieniężne.

W tym roku organizatorzy akcji zdecydowali się położyć większy niż dotychczas nacisk na działania skierowane do najmłodszego pokolenia. Akademie Przyjaciół Pszczół to propozycja edukacyjnych aktywności dla dzieci spędzających lato w mieście i uczęszczających na wakacyjne zajęcia dodatkowe.

W ramach naukowego filaru kampanii w tym roku po raz pierwszy w Polsce zostanie przeprowadzone badanie zagęszczenia pszczół. Metodologia badawcza została opracowana przez ekspertów programu - dr Annę i dr Lecha Krzysztofiaków z Wigierskiego Parku Narodowego oraz partnera merytorycznego, Fundację Nasza Ziemia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KSWZakłady Tłuszczowe KRUSZWICA SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH