Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Producent lodów i mrożonek: Nowy pomysł rządu ws marek własnych uderzy w polskie firmy i pracowników

Rządowy projekt ograniczenia sprzedaży w sieciach handlowych marek własnych uderzy przede wszystkim w polskich producentów i rolników, a w szczególności w rodzinne firmy działające dziś w małych miejscowościach. W branży lodów i mrożonek 95 proc. lodów i 100 proc. mrożonek to made in Poland  – mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy „Anita” z Działoszyna, która produkuje lody i mrożonki pod marką własną m.in. do Biedronki, Aldi, Netto i Kauflandu.

Producent lodów i mrożonek: Nowy pomysł rządu ws marek własnych uderzy w polskie firmy i pracowników
fot. za anita.pl

Rząd zapomina, że to polskie firmy produkują

- Pomysł rządu na ustawę, która, jak mówi premier, w sposób obligatoryjny i realny obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe produktów pod ich marką własną, to następne po „Ustawie o zakazie handlu w  niedzielę” działanie uderzające w gospodarkę , a zwłaszcza w handel. Wbrew temu, co się nam dziś mówi, to właśnie polskie,  często niewielkie firmy, w dużej mierze stoją za produktami powstającymi pod markami własnymi dużych sieci handlowych, w jakich tak chętnie kupują  Polacy – komentuje Grzegorz Mordalski, właściciel P.P.Ch i P.R.-S. „Anita”, polskiej  firmy produkującej lody i mrożonki pod markami własnymi dla sieci handlowych.

- Są to zwykle rodzinne zakłady z wieloletnią tradycją, które z racji swojego doświadczenia są typowane przez zagraniczne sieci, aby zaopatrywać lokalny rynek. Oznacza to, że wybierany z półki produkt własny sieci powstaje w Polsce, w polskiej firmie, co więcej - z produktów kupowanych od polskiego rolnika - podkreśla.

- W efekcie mamy dziś do czynienia z paradoksem. Rząd chce wprowadzić ustawę, która ma chronić polskie interesy, ale z naszej perspektywy, jako polskiego producenta, wolne niedziele przyczyniły się do spadku zapotrzebowania na nasze produkty, a dodatkowe ograniczenie w asortymencie marek własnych jeszcze bardziej pogłębi nasze problemy.  Na tym pomyśle stracą przede wszystkim rodzimi producenci, ale także, a może przede wszystkim zwykli ludzie – mówi też Grzegorz Mordalski.

Jego zdaniem ograniczenie oznaczać będzie mniej zleceń z sieci. Wpłynie to nie tylko na obroty firm, ale także na miejsca pracy. - A warto pamiętać, że przedsiębiorstwa te działają dziś w dużej mierze poza dużymi miastami w mniejszych miejscowościach i na wsiach, dając pracę setkom osób – mówi Grzegorz Mordalski.

95 proc. lodów i 100 proc. mrożonek to made in Poland

Właściciel firmy „Anita” podkreśla też, że z perspektywy branży, w której działa, planowane ograniczenie będzie działaniem na szkodę polskich firm.

- Powód? Szacuje się, że dziś aż 95 proc. lodów dostępnych w sieciach pod ich marką własną produkowane jest wyłącznie przez polskie firmy. W przypadku mrożonek mącznych, czyli np. pierogów, uszek i pyz możemy mówić już o blisko 100 proc. – wskazuje.

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Anita RSS ALERT    /    Grzegorz Mordalski RSS ALERT    /    private label RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.208.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.