Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prognozy dla konsumpcji słodyczy w Polsce

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2016, 12:57
Prognozy dla konsumpcji słodyczy w Polsce
fot. Shutterstock

W Polsce można spodziewać się wzrostu konsumpcji słodyczy – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą badawczą GfK.

- Wraz ze spodziewanym bogaceniem się społeczeństwa można oczekiwać wzrostu konsumpcji słodyczy, która na tle innych krajów europejskich, takich jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania, pozostaje w Polsce niska – wynika z raportu BGŻ BNP Paribas i GfK.

- W najbliższych kilku czy kilkunastu latach prawdopodobnie nie osiągnie jednak tak wysokich poziomów, jak w krajach zachodnioeuropejskich ze względu m.in. na wciąż stosunkowo niską siłę nabywczą krajowych konsumentów – czytamy w raporcie.

- Co więcej, coraz popularniejszy staje się zdrowy styl życia, a słodycze raczej nie wpisują się w zasady zdrowej diety – podaje BGŻ BNP Paribas.

Według GUS spożycie czekolady i wyrobów cukierniczych łącznie zwiększyło się w latach 2005–2014 o 36 proc. do 4,56 kg/os. rocznie.

Z badań GfK „Polska na widelcu” wynika, że w przypadku dość dużej grupy ankietowanych słodycze wciąż stanowią stały element diety.  24 proc. respondentów deklaruje, że czekoladę oraz batony i wafle je przynajmniej dwa razy w tygodniu. Tak samo często 19 proc. ankietowanych spożywa cukierki.

Z kolei czekolady w ogóle nie konsumuje zaledwie 3 proc. respondentów, cukierków odpowiednio 7 proc., a batonów i wafli w pojedynczych opakowaniach 10 proc. ankietowanych.

Słodycze dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza wśród osób młodych, w wieku 15–29 lat. Najczęściej sięgają po nie uczniowie i studenci.

Z badania GfK  wynika też, że szczególnie popularne wśród tej grupy konsumentów są batony i wafle w pojedynczych opakowaniach, spożywane zwykle zaraz po zakupie. Drugą grupą najczęściej kupujących słodycze jest kadra kierownicza, która z kolei zazwyczaj wybiera czekoladę oraz ciasta i ciasteczka.

Według badań GfK „Polska na widelcu” słodycze częściej są także spożywane w gospodarstwach domowych, w których są dzieci. Do tej grupy konsumentów często kierowana jest specjalna oferta, obejmująca m.in. produkty o oryginalnych smakach i kształtach, czasem wzbogacone w specjalne składniki, np. żelki z witaminami.

Według GfK w ostatnich latach zdecydowaną większość słodyczy wybieranych przez polskich konsumentów stanowiły produkty markowe, zarówno w ujęciu wolumenowym (ok. 78–79 proc.), jak i wartościowym (ok. 82 proc.). W analizowanym okresie ich udział był raczej stabilny w stosunku do produktów sprzedawanych pod markami własnymi sieci handlowych.

Bez wątpienia znaczący wpływ na wolumen i wartość konsumpcji słodyczy mają dochody konsumentów. Wraz z rosnącym poziomem zamożności odnotowuje się wzrost spożycia słodyczy. W grupie 20 proc. rodzin o najwyższych dochodach konsumuje się ponad 2-krotnie więcej wyrobów cukierniczych w ujęciu ilościowym niż w grupie 20 proc. gospodarstw najbiedniejszych. W przypadku tej ostatniej grupy gospodarstw słodycze stanowią dobra luksusowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 915) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.