Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Przekąski w podróży. Co wybierają konsumenci?

Stacje benzynowe są jednymi z najczęściej wybieranych miejsc na postój w podróży, a ich rola na przestrzeni lat wychodzi poza granice dostarczania paliw do pojazdów i coraz częściej zmierza w kierunku miejsc przyjaznych odpoczynkowi w trasie. Często postawione z dala od terenów zabudowanych są jedynym miejscem, w którym można odpocząć czy zdecydować się na posiłek oraz zakup przekąsek na resztę podróży – ocenia Bakalland.

Przekąski w podróży. Co wybierają konsumenci?
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-05-2019, 10:38

Raport „Posiłki w trasie” firmy ARC Rynek i Opinia z grudnia 2018 wskazał, że prym wśród najczęściej wybieranych przez Polaków dań i przekąsek w podróży wiodą dania typu fast-food: hot-dogi (55% wskazań) oraz zapiekanki (41% wskazań). W kontrze do ciepłych posiłków stoi jednak segment przekąsek w porcjach na raz, np. batony czy mieszanki bakaliowe, które można zabrać ze sobą do samochodowego schowka. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem, jednocześnie stanowiąc rosnącą konkurencję dla hot-dogów i fastfoodowych przekąsek. To rezultat zmieniających się trendów żywnościowych o charakterze prozdrowotnym, do których Polacy stosują się także w trasie.

Zdrowsze opcje w strefach przykasowych

Stacje paliwowe nieustannie rozszerzają swoją ofertę spożywczą o niewielkie przekąski przydatne podróżnym. Strefy kasowe coraz częściej wyposażane są w przekąski typu „on the go”, po które sięgnąć można również w trakcie jazdy lub w miejscu destynacji podróży, a nie tylko podczas postoju.

Właściciele stacji benzynowych do swojej oferty wycierają coraz bardziej rozmaite produkty w porcjach „na raz”. Oprócz kategorii słodyczy, silnie rozbudowywany jest również segment przekąsek słonych. Wśród nich swoje miejsce znalazły prażone, solone bakalie, np. orzechy lub pestki. Wśród nich znajdują się pakowane w porcjach „na raz” orzechy, pestki oraz mieszanki bakaliowe – na rynku obecna jest linia „Chwyć&Jedz” marki Bakalland, która jest dedykowana m.in. podróżującym. Pełni ona podstawowe funkcje przekąsek, które mają na celu zaspokoić nagły głód, ale także wpisywać się w pożywny jadłospis oraz uzupełnić składniki odżywcze zawarte w bakaliach.

Czy Polacy sięgają po nowości na stacjach benzynowych?

Badania przeprowadzone na zlecenie Bakalland wykazały, że aż 85 proc. Polaków przy wyborze kieruje się jakością produktu. W kontekście nowości opierają swoje dotychczasowe doświadczenia z marką i jakością oferowanych przez nią produktów. Kategoria przekąsek rozwija się coraz dynamiczniej, co widać na sklepowych półkach, również tych na stacjach benzynowych.

więcej informacji:

Bakalland RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    batony RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.87.147.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.