Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie popularność słodyczy w wersji fit i light

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2016, 11:59
Rośnie popularność słodyczy w wersji fit i light
fot. materiały prasowe ZPC Brześć

- Słodycze typu fit są odpowiedzią producentów na dynamicznie zmieniający się rynek. Konsumenci przykładają coraz większą wagę do składu produktów. Zwracają uwagę nie tylko na ilość kalorii czy tłuszczy, ale również na zawartość elementów odżywczych oraz brak popularnych polepszaczy- komentuje Arkadiusz Drążek z firmy ZPC Brześć.

Polacy przywiązują coraz większą wagę do zdrowego trybu życia, w tym przemyślanej diety. Dlatego rośnie popularność dietetycznych ciastek oraz wersji fit klasycznych produktów. Wyprodukowane są one najczęściej ze zbóż, pełnoziarnistej mąki i naturalnych składników. To również przekąski, które spełnią potrzebę zjedzenia „czegoś słodkiego”, nie dostarczając przy tym organizmowi ogromnych ilości cukrów i tłuszczy.

Warto jednak pamiętać, że nie każdy produkt określony mianem light będzie zdrowy. Aby zmniejszyć kaloryczność danego wyrobu, producent może zastąpić glukozę szkodliwym, ale niekalorycznym aspartamem bądź obniżyć zawartość tłuszczu kosztem zwiększenia ilości wody i substancji zagęszczających. Często zdarza się też, że obniżona zawartość cukru jest rekompensowana zwiększoną objętością tłuszczu – w efekcie produkt bez cukru jest dużo bardziej kaloryczny. 

Jak wynika z zeszłorocznego raportu Głównego Urzędu Statystycznego, ilość cukru spożywanego rocznie przez Polaków wzrosła z 40,1 kg w 2005 roku aż do 44,5 kg w roku 2015, głównie za sprawą wyrobów cukierniczych. Tym samym, przemysł cukierniczy rośnie w siłę. Według danych Euromonitor International, w 2013 r. rynek słodyczy w Polsce wart był 12,7 mld zł, a do 2018 roku jego wartość ma wzrosnąć o kolejne 1,3 mld zł. Wraz ze wzrostem spożycia słodkich przekąsek, zmienia się również świadomość konsumentów odnośnie składu wybieranych produktów. Coraz częściej sięgają po wyroby odtłuszczone, niezawierające konserwantów oraz wersje fit i light ulubionych przysmaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • MamaMA 20-05-2016, 23:41:
Pokutuje niestety wśród kobiet myślenie, że można jeść zamiast batonów, batoniki fit i już się będzie chudło... tymczasem bez ćwiczeń to niestety ani rusz ;P Wiem po sobie, że dopiero jak zaczęłam sporo jeździć na rowerze (Indiana - I love YOU :*) i chodzić na fitness, to waga idzie w dół. Pozdrawki do wszystkich leniuszków :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.