REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rośnie popularność zdrowszych przekąsek

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2015, 13:15
Rośnie popularność zdrowszych przekąsek

Aż 99,9 proc. Polaków jada przekąski, ale 98,9 proc. z nich deklaruje że wybiera te zdrowsze. Jak mówią badania zrealizowane przez MEC Poland na zlecenie Crispy Natural, konsumenci coraz chętniej sięgają po bakalie, ciasteczka owsiane, wafle ryżowe, chrupki kukurydziane, chipsy zbożowe oraz chipsy z suszonych warzyw i owoców.

REKLAMA

Czym kierują się Polacy przy wyborze przekąsek? Z badania MEC Poland wynika, że konsumenci najczęściej sięgają po naturalne przekąski, ponieważ są zdrowsze od słodkich i słonych (48 proc.), smaczne (41 proc.), a 30 proc. ankietowanych wybiera je ze względu na ich naturalne pochodzenie. Ankietowani doceniają także podczas wyborów fakt, że naturalne przekąski są źródłem błonnika oraz sprawdzają się jako zamiennik dla tych tłustych i wysokokalorycznych (na to wskazało aż 27 proc. ankietowanych).

Kto sięga po przekąski naturalne? W ponad połowie rodzin, panowie sięgają po nie tak samo często jak dzieci, a wydawać by się mogło, że przekąski to produkty dla tej najmłodszej grupy konsumentów. Z badań wynika także, że Polacy przynajmniej raz w tygodniu zaopatrują się w naturalne przekąski  (48 proc.), a ponad 30 proc. w tym samym czasie sięga po nie nawet kilka razy.

Przekąski z suszonych owoców i warzyw niezależnie od pory roku wybiera aż 73 proc. konsumentów. Jednak jak pokazują badania, te owocowe cieszą się większą popularnością niż warzywne. Aż 95 proc. kupujących najchętniej sięga po przekąski z suszonych jabłek. Z kolei wśród warzyw największym uznaniem cieszy się suszony pomidor.

Deklaracje są obiecujące, a kampanie prowadzone przez producentów zaczynają przynosić pożądany efekt. W dobie walki z otyłością nie tylko wśród dorosłych, ale i już wśród najmłodszych, cieszy widoczna zmiana świadomości konsumentów i dokonywane przez nich wybory zakupowe. Polacy coraz częściej spoglądają na etykiety i kierują się naturalnym pochodzeniem produktów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH