Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie świadomość konsumentów słodyczy

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2015, 12:30
Rośnie świadomość konsumentów słodyczy
(fot. Łukasz Rawa)

O sytuacji na polskim rynku słodyczy, wiodących trendach oraz inwestycjach, które będą wpływały na ten sektor - rozmawiamy z Aleksandrą Kucałą, marketing manager w I.D.C. Polonia.

- Jakie trendy kształtują obecnie rynek słodyczy?

Można zauważyć wiele nowości produktowych. Pojawiają się też nowe trendy. Coraz większa gama produktów dostępna jest w mniejszych opakowaniach. Dotyczy to zarówno czekolad, jak i wafelków oraz cukierków. Oprócz tego, że powstają nowe produkty w mniejszych gramaturach, istniejące wyroby pojawiają się dodatkowo w nowych opakowaniach, nawet po jednej sztuce. Jest to związane ze zmianą podejścia konsumentów do tematyki żywienia. Coraz bardziej liczy się skład pokarmów, ich jakość czy na przykład kaloryczność. Nie bez znaczenia są także aspekty prozdrowotne. Wymaga to zmiany podejścia producentów, którzy coraz częściej rezygnują z wykorzystania tłuszczy utwardzanych czy sięgają po stewię lub inne, korzystniejsze dla zdrowia, rozwiązania. Zwiększeniu ulega nie tylko liczba produktów, ale także wariantów smakowych czy gramatur. Dynamika powstawania nowych produktów jest duża, choć niekoniecznie są one innowacyjne.

- Czy w branży panuje duża konkurencja?

Raczej tak. Rynek jest mocno konkurencyjny. Z jednej strony małym firmom jest trudniej przetrwać. Z drugiej jednak, konsument jest wybredny i szuka niszy. To może być szansa dla mniejszych podmiotów. Konkurencja w branży zatem jest i będzie.

- W co inwestują producenci słodyczy? Czy można wskazać tu najważniejsze kierunki?

Tak, jak wspomniałam, konsumenci chcą jeść zdrowo, ale niekoniecznie całkowicie rezygnować ze słodyczy i niekoniecznie jeść ich dużo. Coraz większe jest grupa konsumentów, którzy jedzą słodycze bardzie  dla smaku i przyjemności, a nie po to, aby się najeść. Rośnie więc popularność małych opakowań oraz zainteresowanie składem i wartościami odżywczymi produktu. W tym kierunku zmierzają też działania producentów.

- Jakie inwestycje planuje I.D.C. Holding?

Na rynku słowackim planowane są obecnie duże inwestycje. Obejmą one sektor słodyczy prozdrowotnych  i słodyczy świątecznych, ale także produkcję wafli. Rozbudowa zakładów pozwoli zwiększyć produkcję. Umożliwi ponadto wprowadzenie na rynek nowych: wyrobów oraz rodzajów opakowań. Ogólnie: portfolio produktów będzie dalej poszerzane.

- Jakie trendy produktowe pojawiły się w ostatnim czasie na rynku słodyczy? Jak polski rynek różni się pod względem popularności określonych asortymentów od rynku słowackiego?

Rewolucja na talerzach Polaków POPRZEDNI ARTYKUŁ

Rewolucja na talerzach Polaków

Rośnie eksport lodów NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rośnie eksport lodów

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH