Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Rynek lodów dzięki pogodzie bił rekordy, Polacy jedli przede wszystkim lody impulsowe

Tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce bił rekordy sprzedaży, a Polacy zdecydowanie więcej lodów jedli „na mieście” niż w domu. Według danych firmy PPL Koral sprzedaż lodów w majówkę wzrosła aż o 100%, a cały sezon notuje wzrost o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego – to bardzo wysoki wynik biorąc pod uwagę, że ubiegły sezon również raczył nas dobrą pogodą i notował wzrosty – informuje PPL Koral.

Rynek lodów dzięki pogodzie bił rekordy, Polacy jedli przede wszystkim lody impulsowe
fot. Shutterstock

- Sezon 2018 był jednym z cieplejszych i mimo, że rok temu również było ciepło to w tym roku sprzedaż pobiła kolejne rekordy. Dla nas to oczywiście ogromna szansa i bardzo dobre informacje, ale taki ciepły sezon jest dla firm branży lodowej również ogromnym wyzwaniem i tylko doświadczenie sprawia, że temu wyzwaniu z roku na rok udaje się sprostać – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

- Kiedy temperatury rosną i słońce świeci działamy na najwyższych obrotach, żeby zapewnić dostępność naszych produktów w niemal każdym miejscu w Polsce. Wtedy kluczowa jest logistyka, szybkość decyzji, odpowiedni łańcuch dystrybucji – trzeba być przygotowanym na wszystko i działać naprawdę szybko – dodaje.

Sezon na lody rozpoczyna się wtedy, kiedy za oknem przygrzewa słońce, dlatego w tym roku trwał on od gorącej majówki, aż po ciepłą końcówkę września.

Mimo, że w marcu w Polsce leżał jeszcze śnieg, to już w kwietniu termometry pokazały nawet 27 stopni w cieniu, dzięki czemu nasz kraj znalazł się wśród najcieplejszych miejsc w Europie. Polacy rezygnowali z wyjazdów za granicę i większość z nich spędzała wakacje nad polskim morzem, które temperaturą dorównywało południowym kurortom. Pogoda, a szczególnie długo utrzymująca się bezdeszczowa i ciepła aura, ma ogromny wpływ na rynek lodów. Dlatego wyniki sprzedaży tegorocznego sezonu są jeszcze wyższe niż rok temu, a rok 2017 też był tym cieplejszym i rekordowym.

Firma PPL Koral poinformowała, że tegoroczny sezon okazał się być rekordowy ze względu na długo utrzymującą się dobrą pogodę. Dowodem były pierwsze dane sprzedażowe firmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę o 100% w stosunku do roku poprzedniego.

Potem liczby rosły dalej – od maja do sierpnia sprzedaż marki Bracia Koral wzrosła o ponad 50%, natomiast Koral zanotowało wzrost o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz majówki równie gorący był sierpień, w którym wartościowo sprzedaż była wyższa o przeszło 50% w porównaniu z 2017, a w maju i czerwcu sprzedano najwięcej litrów lodów w całym sezonie.

Więcej na mieście niż w domu

więcej informacji:

lody RSS ALERT    /    rynek lodów RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT    /    lodziarnie RSS ALERT    /    PPL Koral RSS ALERT    /    Bracia Koral RSS ALERT    /    Piotr Gąsiorowski RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Branża 2018-10-09 19:20:55
    Ale z PH dystrybutorów rozliczyć się jak należy przy tych rekordach nie potrafili..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.186.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.