Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek lodów: Sezon będzie obfitował w lody funkcjonalne, jogurtowe, bezlaktozowe

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2016, 15:10
Rynek lodów: Sezon będzie obfitował w lody funkcjonalne, jogurtowe, bezlaktozowe
Polacy konsumują tylko ok. 4 litrów lodów na głowę podczas gdy np. w USA to ponad 20 l, a w Szwecji ok. 12 l. fot. Shutterstock

W tegorocznym sezonie zobaczymy nowe trendy na rynku lodów. Producenci podążają za trendami prozdrowotnymi, dlatego powodzeniem będą cieszyć się w najbliższym czasie lody funkcjonalne, jogurtowe, bezlaktozowe, czy bezglutenowe. Na rynku są już pierwsze nowości.

Algida (Unilever), Koral, Nestle Scholler, Zielona Budka (R&R Ice Cream), czy Grycan to główne marki, które będą rywalizować w tym sezonie o konsumentów. A jest o co walczyć, bo Polacy konsumują tylko ok. 4 litrów lodów na głowę podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów.

Ulubionymi smakami w Polsce są smaki tradycyjne: waniliowe, śmietankowe, czekoladowe i owocowe, ale producenci chcą to zmienić i eksperymentują licząc na sukces.

Firma Anita wprowadziła np. lody bezlaktozowe, a także lody na bazie płynnego jogurtu greckiego. Jako pierwszy producent w Polsce zdobyła też licencję na lody bezglutenowe, przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Do sprzedaży trafiły już trzy z 13 objętych licencją deserów lodowych.

Z kolei Wytwórnia Lodów Prawdziwych „u Lodziarzy”, wykorzystująca do stworzenia lodów wyłącznie naturalne składniki, zaskakuje nie tylko lodami z bezglutenowymi wafelkami, ale też fantazyjnymi kompozycjami smakowymi  jak np. lody marchewkowe, fasolowe, szpinakowe, mojito, rabarbar czy chałwa.

Unilever, który z powodzeniem wprowadził na rynek w 2015 r. lody Algida Big Milk Yogurt w wariantach truskawka i karmel (lody połączone z sosem), rozszerzył portfolio o smak tropikalny, dostępny zarówno w segmencie lodów impulsowych jak i familijnych.

Z danych firmy Euromonitor International wynika, że rynek lodów i deserów mrożonych w Polsce wzrósł w 2015 roku o ok. 2,6 proc. do 1,67 mld zł, zaś w 2016 roku wzrost może wynieść ok. 2,0 proc. Statystyczny Polak wydał w ubiegłym roku na lody średnio 43,40 złotego.

Największą firmą na rynku lodów w Polsce jest Unilever, drugie miejsce należy do firmy PPL Koral, trzecie do R&R Ice Cream, a czwarte do Nestle. Na piątym miejscu znajdują się lodziarnie firmowe Grycan Lody od Pokoleń. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH