Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Rynek słodyczy czekoladowych się kurczy

Rynek słodyczy czekoladowych ilościowo spada. Producenci szukają patentu na wzrost w nowościach. Śmielej wychodzą też za granicę - informuje Puls Biznesu.

Rynek słodyczy czekoladowych się kurczy
fot. Fotolia

2015 r. zamknął się 2-procentowym spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych. W 2016 r. jest jeszcze gorzej. Po czterech miesiącach rynek jest na 3-procentowym minusie pod względem wolumenu - informuje Puls Biznesu.

Maciej Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży w Lotte Wedel, jest zdania, że prawdopodobnie doszliśmy do konsumpcyjnego sufitu. Polacy nie chcą jeść więcej niż 4,6 kg czekolady na osobę rocznie. 

Z kolei Konrad Mickiewicz, prezes Grupy Bałtyk, nie jest przekonany, że to już górna granica, ale jego zdaniem taki sufit może być wyczuwalny w największych, najbardziej masowych kategoriach czekoladowego rynku. Być może to jednak kwestia znudzenia klienta standardowymi słodyczami, a nie nasycenia. Jan Kolański, prezes Coliana, też nie dostrzega nasycenia. Mówi za to o winie samych producentów i handlu, którzy zrezygnowali z jakości.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

więcej informacji:

rynek słodyczy 2016 RSS ALERT    /    Jan Kolański RSS ALERT    /    Colian RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • 83434 2016-06-06 09:50:25
    Tak, kurczy się. Ptasie mleczko miało kiedyś wagę 0,5 kg, teraz waży tylko 380 g. Oczywiście nigdy go nie kupię w takiej gramaturze. Poczekam, aż znowu będzie 0,5 KG.
  • qaduq 2016-06-06 11:23:43
    Ależ skąd? To kurczy się wielkość opakowań, ale rośnie dla równowagi cena. Ściemniajace promocje, warte kilku dni uwagi. Rynek jednak ma przyszłość, a nowy inwestor z Ukrainy, który cały czas sprawdza się również na rosyjskim rynku, to rękojmia, że wycycka naszych cwaniaków. Przy okazji, czy to nie wstyd i hańba, aby po bezprawnym, wprawdzie za zgodą sądu, zawłaszczeniu znaku firmowego, jeszcze dopisywać jakąś lottę?
  • ASNIERES 2016-06-06 13:36:49
    Ale ściema. kiedyś. za tą samą cenę kupowałem dwa razy więcej teraz już nie piszą 1 kg 15 zł. tylko opakowanie 15 zł a w opakowaniu \"aż\" 250 gram
  • o.S.. 2016-06-06 22:37:45
    Niestety nie ma już tak dobrych słodyczy jak kiedyś albo i nawet nie dawno temu. Jakość jest \"pod psem\", kolorowy papierek nie zastąpi smaku. Po dobrych słodyczach pozostały jedynie nazwy pod którymi dziś kryją się nędzne wyroby.
  • Lol 2016-06-09 03:12:11
    A rynek słodyczy typu premium rośnie ... Dziwne?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.