Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Rynek słodyczy: powody dla których mniejsi gracze powinni postawić na eksport

Producenci słodyczy z sektora MŚP zwykle obawiają się wyjścia ze sprzedażą na rynki zagraniczne, zasłaniając się dużą liczbą barier dla eksportu. Jednak poszukiwanie nowych rynków zbytu to recepta na problemy wewnętrzne, takie jak duże rozdrobnienie i konkurencja ze strony rodzimych producentów. Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy ZPC Brześć pisze w swoim komentarzu eksperckim, że firmom z sektora MŚP opłaca się wychodzenie ze sprzedażą za granicę.

Rynek słodyczy: powody dla których mniejsi gracze powinni postawić na eksport
fot. materiały prasowe

Rozwojowi eksportu sprzyja też uwolnienie cen cukru oraz rosnąca popularność polskich słodyczy wśród zagranicznych konsumentów.

Rynek słodyczy w Polsce, w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, pozostaje stosunkowo niewielki. Polacy nadal konsumują niemal trzy razy mniej słodyczy niż mieszkańcy Niemiec czy Szwajcarii, oznacza to więc dla rodzimego rynku spory potencjał rozwojowy.

Obecnie polski rynek słodyczy rośnie w tempie ok. 3-5 proc. rocznie. Zgodnie z szacunkami ekspertów jego wartość wynosi obecnie ok. 3,2 mld dolarów, a w 2018 roku ma sięgnąć aż 4,4 mld dolarów. Siłą napędową dla rynku słodyczy w Polsce jest też eksport, który stanowi 1/3 produkcji i rośnie w tempie 10-15 proc. w skali roku.

Remedium na problemy wewnętrzne

Optymistyczne prognozy odnośnie rozwoju polskiego rynku słodyczy dotyczą w dużej mierze segmentu czekolady i wyrobów czekoladowych. Producentom z pozostałych segmentów, w tym np. słodkich i słonych przekąsek, doskwiera w ostatnich latach lekka stagnacja. Wśród barier wewnętrznych dla dynamicznego rozwoju polskiego rynku słodyczy można wymienić dużą konkurencję oraz rozdrobnienie rynkowe.

Dotyka to szczególnie małe i średnie firmy, którym ciężko stawać do wyścigu o klienta z branżowymi gigantami, biorąc chociażby pod uwagę możliwości oraz wysokość budżetu przeznaczanego na reklamę i marketing. Do trudności w efektywnym dotarciu do klienta dochodzi też pełna wyzwań współpraca z sieciami handlowymi, które nierzadko wywierają na producentach presję cenową i tym samym, zmuszają ich do redukcji marż.

W efekcie, wiele firm z sektora MŚP nie ma możliwości wejścia ze swoimi wyrobami na półki sieci handlowych, bo jest to dla nich zwyczajnie nieopłacalne. Zamiast walczyć o przetrwanie na rynku wewnętrznym, mali i średni przedsiębiorcy powinni rozejrzeć się za klientami poza granicami naszego kraju. Zwłaszcza, że polskie słodycze cieszą się wśród zagranicznych konsumentów coraz lepszą opinią.

Dobre i tanie

Polskie słodycze zyskują coraz większe, międzynarodowe grono fanów głównie z uwagi na wysoką jakość przy relatywnie niskiej cenie. Inwestycję w jakościowe i naturalne składniki „wymuszają” zresztą na polskich producentach sami konsumenci, którzy podążając za zachodnim trendem, zwracają się ku zdrowemu odżywianiu.

więcej informacji:

słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT    /    eksport słodyczy RSS ALERT    /    Arkadiusz Drążek RSS ALERT    /    ZPC Brześć RSS ALERT    /    branża cukiernicza RSS ALERT    /    rynek słodyczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.