Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek słodyczy w Polsce czekają spore przeobrażenia

  • Autor: portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 17-12-2014, 15:17
Rynek słodyczy w Polsce czekają spore przeobrażenia
fot. ŁR

Większy nacisk na aspekty zdrowotne, zmniejszanie rozmiarów opakowań, personalizacja słodyczy, wprowadzanie egzotycznych smaków, nowych receptur i wykorzystywanie nowych kanałów dystrybucji - to wszystko czeka branżę cukierniczą w najbliższych latach. Na temat tego, jak wyglądać będzie sytuacja rynkowa za 10-15 lat, zastanowili się analitycy KPMG, a z ich przewidywaniami zapoznać się można podczas lektury raportu "Rynek słodyczy w Polsce 2014".

Jednym z najważniejszych widocznych już teraz trendów jest coraz większe przejmowanie się Polaków ich zdrowiem. Jak sugeruje badanie KPMG, najważniejszym kryterium dla konsumentów nie jest kaloryczność, ale jakość składników i wartość odżywcza kupowanych słodyczy. Firma przewiduje więc, że w przyszłości jeszcze ważniejsza niż dotychczas będzie promocja zdrowotnych właściwości niektórych słodyczy (np. czekolady gorzkiej czy batonów śniadaniowych).

Moda na zdrowy tryb życia powiązana jest z walką z otyłością. Niektóre kraje, takie jak Węgry i Dania, wprowadziły już specjalne podatki od "niezdrowej żywności". Co prawda w Polsce podobnych pomysłów jeszcze nie ma, ale i tak rodzimi eksporterzy muszą uważnie śledzić zmiany prawa w innych państwach.

Jak przewiduje KPMG, odpowiedzią na wymagania konsumentów i na strach przed otyłością mogą być mniejsze opakowania. Przykładowo, firma Mars w Wielkiej Brytanii, USA i Australii już parę lat temu ograniczyła wielkość swoich batonów tak, aby liczba kalorii w tych produktach nie przekraczała 250. W ubiegłym roku podobna zasada została zaadaptowana na polskim rynku.

Zdaniem KPMG, moda na zdrową żywność wpłynie nie tylko na dorosłych konsumentów, lecz również na tych najmłodszych. Jak wynika z badań firmy, coraz więcej rodziców deklaruje, że stara się kupować swoim dzieciom zdrowe przekąski.

Jednym z najciekawszych, a zarazem najbardziej obiecujących trendów widocznych na rynku jest personalizacja słodyczy. Jeden z hiszpańskich e-sklepów (Diselo con Chocolate) oferuje klientom możliwość skomponowania własnego zestawu słodyczy w nietypowym opakowaniu. Również producenci gum do życia i wyrobów cukierniczych (np. Wrigley) wprowadzili możliwość personalizacji opakowań. Z tego typu rozwiązań korzystają najczęściej osoby kupujące słodycze w prezencie.

Jak zauważa KPMG, również w Polsce pojawiają się sklepy internetowe, oferujące możliwość skomponowania własnych tabliczek czekoladowych lub pralin. Oprócz wyboru smaku i rodzaju zamawianej czekolady, klient może także wskazać dodatki, kształt i opakowanie.

Polacy są co prawda bardzo przywiązani tradycyjnych słodyczy, jednak w innych krajach szybko rośnie popularność nietypowych smaków, zwłaszcza w kategorii czekolady. Na rynku amerykańskim pojawiły się m.in. czekolada z bekonem, wasabi, solą lub ziołami. KPMG nie wyklucza, że w dłuższej perspektywie ten trend stanie się ważny również w naszym kraju.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krycho 13-04-2015, 15:29:
Jeśli słodycze to tylko ekologiczne i zdrowe.www.biochatka.pl
  • Joannex 18-12-2014, 15:04:
Bardzo ciekawy artykuł i pozytywne zmiany! Podobnie, jak ostatnio wprowadzona ustawa o opisach produktów w sklepach internetowych. Powinniśmy wiedzieć, co jemy i na co wydajemy nasze pieniądze. Dlatego cenię sobie za dokładność m.in. Kwit.pl - w razie wątpliwości można też do nich zawsze zadzwonić. :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH