Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek słodyczy w Polsce czekają spore przeobrażenia

  • Autor: portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 17-12-2014, 15:17
Rynek słodyczy w Polsce czekają spore przeobrażenia
fot. ŁR

Większy nacisk na aspekty zdrowotne, zmniejszanie rozmiarów opakowań, personalizacja słodyczy, wprowadzanie egzotycznych smaków, nowych receptur i wykorzystywanie nowych kanałów dystrybucji - to wszystko czeka branżę cukierniczą w najbliższych latach. Na temat tego, jak wyglądać będzie sytuacja rynkowa za 10-15 lat, zastanowili się analitycy KPMG, a z ich przewidywaniami zapoznać się można podczas lektury raportu "Rynek słodyczy w Polsce 2014".

Jednym z najważniejszych widocznych już teraz trendów jest coraz większe przejmowanie się Polaków ich zdrowiem. Jak sugeruje badanie KPMG, najważniejszym kryterium dla konsumentów nie jest kaloryczność, ale jakość składników i wartość odżywcza kupowanych słodyczy. Firma przewiduje więc, że w przyszłości jeszcze ważniejsza niż dotychczas będzie promocja zdrowotnych właściwości niektórych słodyczy (np. czekolady gorzkiej czy batonów śniadaniowych).

Moda na zdrowy tryb życia powiązana jest z walką z otyłością. Niektóre kraje, takie jak Węgry i Dania, wprowadziły już specjalne podatki od "niezdrowej żywności". Co prawda w Polsce podobnych pomysłów jeszcze nie ma, ale i tak rodzimi eksporterzy muszą uważnie śledzić zmiany prawa w innych państwach.

Jak przewiduje KPMG, odpowiedzią na wymagania konsumentów i na strach przed otyłością mogą być mniejsze opakowania. Przykładowo, firma Mars w Wielkiej Brytanii, USA i Australii już parę lat temu ograniczyła wielkość swoich batonów tak, aby liczba kalorii w tych produktach nie przekraczała 250. W ubiegłym roku podobna zasada została zaadaptowana na polskim rynku.

Zdaniem KPMG, moda na zdrową żywność wpłynie nie tylko na dorosłych konsumentów, lecz również na tych najmłodszych. Jak wynika z badań firmy, coraz więcej rodziców deklaruje, że stara się kupować swoim dzieciom zdrowe przekąski.

Jednym z najciekawszych, a zarazem najbardziej obiecujących trendów widocznych na rynku jest personalizacja słodyczy. Jeden z hiszpańskich e-sklepów (Diselo con Chocolate) oferuje klientom możliwość skomponowania własnego zestawu słodyczy w nietypowym opakowaniu. Również producenci gum do życia i wyrobów cukierniczych (np. Wrigley) wprowadzili możliwość personalizacji opakowań. Z tego typu rozwiązań korzystają najczęściej osoby kupujące słodycze w prezencie.

Jak zauważa KPMG, również w Polsce pojawiają się sklepy internetowe, oferujące możliwość skomponowania własnych tabliczek czekoladowych lub pralin. Oprócz wyboru smaku i rodzaju zamawianej czekolady, klient może także wskazać dodatki, kształt i opakowanie.

Polacy są co prawda bardzo przywiązani tradycyjnych słodyczy, jednak w innych krajach szybko rośnie popularność nietypowych smaków, zwłaszcza w kategorii czekolady. Na rynku amerykańskim pojawiły się m.in. czekolada z bekonem, wasabi, solą lub ziołami. KPMG nie wyklucza, że w dłuższej perspektywie ten trend stanie się ważny również w naszym kraju.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krycho 13-04-2015, 15:29:
Jeśli słodycze to tylko ekologiczne i zdrowe.www.biochatka.pl
  • Joannex 18-12-2014, 15:04:
Bardzo ciekawy artykuł i pozytywne zmiany! Podobnie, jak ostatnio wprowadzona ustawa o opisach produktów w sklepach internetowych. Powinniśmy wiedzieć, co jemy i na co wydajemy nasze pieniądze. Dlatego cenię sobie za dokładność m.in. Kwit.pl - w razie wątpliwości można też do nich zawsze zadzwonić. :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.