REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek spożywczy w Polsce jak w Europie Zach.; będą rosły marki własne

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 11:35
Rynek spożywczy w Polsce jak w Europie Zach.; będą rosły marki własne
fot. ŁR

Rynek spożywczy, w tym słodyczowy, w Polsce w ostatnich latach upodobnił się do rynków Europy Zachodniej i charakteryzuje się obecnie równoległym występowaniem grupy marek globalnych oraz marek lokalnych uwzględniających wymagania konsumentów z danego regionu – ocenia ZPC Otmuchów.

REKLAMA

ZPC Otmuchów podkreśla, że ciągle wzrasta znaczenie marek własnych, w oparciu o które budowane są oferty produktowe między innymi dyskontów.

Rozwój sieci sprzedaży i zwiększająca się skala ich działalności oraz coraz krótszy cykl życia produktów wymagają od tych podmiotów budowania długoterminowych relacji ze stabilnymi finansowo i sprawdzonymi partnerami lokalnymi, mogącymi zapewnić właściwy standard i poziom produkcji oraz powtarzalną w długich seriach jakość produktów.

Zdaniem zarządu ZPC Otmuchów, rynek marek prywatnych w Polsce, zgodnie z trendami wyznaczonymi w innych krajach europejskich, będzie ulegał dalszemu dynamicznemu wzrostowi.

- Będzie się to odbywać kosztem lokalnych marek. Właściciele marek prywatnych uzupełniają ofertę produktów brandowych sprzedając produkty w innym przedziale cenowym – ocenia ZPC Otmuchów.

- Firmy globalne skupiają się natomiast na zarządzaniu portfelem marek, delegując proces produkcji do lokalnych przedsiębiorstw charakteryzujących się większą elastycznością działań i efektywnością kosztową – dodaje zarząd firmy.

- Oba te trendy otwierają rynek dla efektywnych działań przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w produkcji poszczególnych kategorii wyrobów. Jeżeli takie przedsiębiorstwa są w stanie zagwarantować wysoki standard produkcji, odpowiednie moce produkcyjne, wysoką oraz powtarzalną jakość wyrobów, stają się one pożądanymi i poszukiwanymi partnerami handlowymi korporacji globalnych – czytamy w raporcie zarządu.

Grupa ZPC Otmuchów podąża za tymi trendami, stwarzając optymalne warunki współpracy dla odbiorców B2B. Jednocześnie zaznacza, iż w ostatnim czasie zidentyfikowano szereg okoliczności i zmian w dotychczasowych trendach dla poszczególnych obszarów rynku spożywczego, w których obecna jest Grupa.

- Do powyższych należą w szczególności zmiana nawyków żywieniowych spowodowana trendami promującymi zdrowy tryb życia czy istotny wzrost konkurencji w obszarach karmelek i słodyczy czekoladowych – podaje ZPC Otmuchów.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH