Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sezonowość i niska konsumpcja głównymi problemami branży lodów w Polsce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2015, 11:01
Sezonowość i niska konsumpcja głównymi problemami branży lodów w Polsce
Witold Michalik, szef Dywizji Lodów w Nestle Polska (fot. Nestle)

- Główne problemy, z jakimi zmaga się w Polsce branża lodów, to sezonowość i niewystarczająco wysoka konsumpcja per capita. Statystyczny Polak zjada rocznie ok. 4 litrów lodów. To wciąż znacznie mniej, niż przeciętni mieszkańcy Skandynawii czy Amerykanie. Ci ostatni jedzą rocznie średnio pięciokrotnie więcej lodów, niż konsumenci znad Wisły - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Michalik, Szef Dywizji Lodów Nestlé Polska.

W Polsce zdecydowana większość wyprodukowanych lodów jest konsumowana w ciągu wiosennych i letnich miesięcy. Sezon, rozumiany jako okres od początku kwietnia do końca września, generuje ponad 86 proc. całej rocznej sprzedaży w tej kategorii. Mimo to w ostatnich latach powoli, ale stabilnie rośnie sprzedaż lodów także poza sezonem letnim.

Sezonowa konsumpcja lodów pozostaje jednak trendem, który najmocniej kształtuje cały rynek lodowy w Polsce. - Staramy się ją przełamywać, czego najlepszym przykładem jest Kaktus, który ma już blisko 470 tys. stałych fanów aktywnych cały rok na facebookowym profilu Republika Kaktusa. Przekłada się to na bardzo dobrą sprzedaż w ciągu całego roku kalendarzowego - mówi Szef Dywizji Lodów Nestlé Polska.

Innymi cechami charakterystycznymi dla rynku lodów w Polsce, na jakie zwraca uwagę Witold Michalik, są duża konkurencja oraz rosnąca popularność marek prywatnych.

- Wzrost trendu marek prywatnych spowodowany jest dynamicznym rozwojem dyskontów. Zauważalna jest ewolucja półki lodów w sieciach handlowych. Obserwujemy również dynamiczny wzrost kategorii multipacków - podkreśla przedstawiciel Nestle i zapewnia, że w obrębie tego ostatniego segmentu najlepiej rotującym na rynku produktem są właśnie lody Kaktus należące do Nestle.

Czytaj także:
Szef Dywizji Lodów Nestle: Zwiększamy sprzedaż szybciej, niż rośnie rynek lodów w Polsce

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH