REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Słodkie herbatniki powoli odmieniają śniadaniowe gusta Polaków

  • polska.mintel.com
  • Autor: portalspozywczy.pl/Mintel
  • Data: 29-04-2015, 11:01
Słodkie herbatniki powoli odmieniają śniadaniowe gusta Polaków
Fot. Mondelez

Polacy wciąż są tradycjonalistami pod względem tego, co spożywają na śniadanie. Mimo to część konsumentów powoli zmienia swoje upodobania związane z pierwszym posiłkiem dnia.

REKLAMA

Typowe śniadanie dla mieszkańca Polski to przede wszystkim kanapka. Jak wynika z badań Lightspeed GMI/Mintel przeprowadzonych w 2014 r., w ciągu tygodnia kanapki na śniadanie spożywa 89 proc. Polaków, a podczas weekendu robi tak blisko dwie trzecie mieszkańców naszego kraju (60 proc.).

Polacy w ramach śniadania chętnie sięgają też po jogurty - zarówno spożywane przy pomocy łyżeczki, jak i pitne. Te pierwsze stanowią całe śniadanie dla 28 proc. Polaków, a część śniadania dla 39 proc. Polaków. Z kolei jogurty pitne są jedynym produktem spożywanym w ramach śniadania dla 18 proc. przebadanych Polaków, jak również stanowią część śniadania dla 23 proc. osób.

Na tym tle spożycie słodkich herbatników nawet jako części śniadania wypada blado - robi tak jedynie 7 proc. Polaków. Jednak niedawne, liczne innowacje i coraz częstsze pozycjonowanie herbatników właśnie jako oferty śniadaniowej mogą sprawić, że wkrótce ten odsetek wzrośnie.

Jak zauważa Mintel, koncept herbatników śniadaniowych wdrożony został po raz pierwszy przez firmę Mondelez, w ramach specjalnie stworzonej w tym celu marki Belvita. W Polsce ta kategoria produktów wciąż jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju, w związku z tym że Belvita trafiła na nasz rynek dopiero w 2012 r. Wcześniej podobne produkty zaobserwować można było pod brandami Lu Petitki Go! oraz Lu Go! (Kraft Foods/Danone).

Belvita zdobyła popularność szczególnie wśród młodych konsumentów, w wieku od 16 do 24 lat, którzy niemal co do zasady są otwarci na nowości i mniej konserwatywni pod względem zwyczajów żywieniowych. Brand firmy Mondelez od momentu wejścia do Polski zdążył zbudować duże grono lojalnych konsumentów. Nic więc dziwnego, że podobne do Belvity produkty w ostatnim czasie zaczęły być produkowane pod markami własnymi dla sieci handlowych, takich jak Tesco, Intermarche czy Piotr i Paweł. Oprócz tego na rynku pojawiły się też pozycjonowane w podobny sposób pełnoziarniste ciastka zbożowe Dr Gerard Wit'Am i ciasteczka Krakuski Galicyjski Młyn.

Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: polska.mintel.com.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bb 30-04-2015, 11:25:
A w skladzie miedzy innymi: ukier, difosforan disodowy), lecytyna sojowa, mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych estryfikowane kwasem mono- i diacetylowinowym, aromat, sól. Pyszne I zdrowe...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH