Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Słodkie herbatniki powoli odmieniają śniadaniowe gusta Polaków

Polacy wciąż są tradycjonalistami pod względem tego, co spożywają na śniadanie. Mimo to część konsumentów powoli zmienia swoje upodobania związane z pierwszym posiłkiem dnia.

Słodkie herbatniki powoli odmieniają śniadaniowe gusta Polaków
Fot. Mondelez

Typowe śniadanie dla mieszkańca Polski to przede wszystkim kanapka. Jak wynika z badań Lightspeed GMI/Mintel przeprowadzonych w 2014 r., w ciągu tygodnia kanapki na śniadanie spożywa 89 proc. Polaków, a podczas weekendu robi tak blisko dwie trzecie mieszkańców naszego kraju (60 proc.).

Polacy w ramach śniadania chętnie sięgają też po jogurty - zarówno spożywane przy pomocy łyżeczki, jak i pitne. Te pierwsze stanowią całe śniadanie dla 28 proc. Polaków, a część śniadania dla 39 proc. Polaków. Z kolei jogurty pitne są jedynym produktem spożywanym w ramach śniadania dla 18 proc. przebadanych Polaków, jak również stanowią część śniadania dla 23 proc. osób.

Na tym tle spożycie słodkich herbatników nawet jako części śniadania wypada blado - robi tak jedynie 7 proc. Polaków. Jednak niedawne, liczne innowacje i coraz częstsze pozycjonowanie herbatników właśnie jako oferty śniadaniowej mogą sprawić, że wkrótce ten odsetek wzrośnie.

Jak zauważa Mintel, koncept herbatników śniadaniowych wdrożony został po raz pierwszy przez firmę Mondelez, w ramach specjalnie stworzonej w tym celu marki Belvita. W Polsce ta kategoria produktów wciąż jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju, w związku z tym że Belvita trafiła na nasz rynek dopiero w 2012 r. Wcześniej podobne produkty zaobserwować można było pod brandami Lu Petitki Go! oraz Lu Go! (Kraft Foods/Danone).

Belvita zdobyła popularność szczególnie wśród młodych konsumentów, w wieku od 16 do 24 lat, którzy niemal co do zasady są otwarci na nowości i mniej konserwatywni pod względem zwyczajów żywieniowych. Brand firmy Mondelez od momentu wejścia do Polski zdążył zbudować duże grono lojalnych konsumentów. Nic więc dziwnego, że podobne do Belvity produkty w ostatnim czasie zaczęły być produkowane pod markami własnymi dla sieci handlowych, takich jak Tesco, Intermarche czy Piotr i Paweł. Oprócz tego na rynku pojawiły się też pozycjonowane w podobny sposób pełnoziarniste ciastka zbożowe Dr Gerard Wit'Am i ciasteczka Krakuski Galicyjski Młyn.

Mintel to wiodący dostawca globalnych badań konsumenckich, brandowych i medialnych. Już od ponad 40 lat firma dostarcza informacji na temat kluczowych trendów na całym świecie, oferując wysokiej jakości dane oraz analizy mające bezpośredni wpływ na sukces jej klientów. Dzięki temu Mintel cieszy się doskonałą reputacją i jest uznaną marką biznesową na całym świecie. Więcej informacji na: polska.mintel.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

słodkie herbatniki RSS ALERT    /    herbatniki RSS ALERT    /    zwyczaje śniadaniowe RSS ALERT    /    śniadania Polaków RSS ALERT    /    Dr Gerard RSS ALERT    /    Wit'Am RSS ALERT    /    Krakuski Galicyjski Młyn RSS ALERT    /    Belvita RSS ALERT    /    Lu Petitki RSS ALERT    /    Mondelez RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • bb 2015-04-30 11:25:01
    A w skladzie miedzy innymi: ukier, difosforan disodowy), lecytyna sojowa, mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych estryfikowane kwasem mono- i diacetylowinowym, aromat, sól. Pyszne I zdrowe...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.