Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słodkie i słone przekąski generują 10 proc. sprzedaży sklepów małoformatowych

  • Autor: Polska Izba Handlu
  • Data: 02-07-2015, 12:56
Słodkie i słone przekąski generują 10 proc. sprzedaży sklepów małoformatowych
fot. Fotolia

Centrum Monitorowania Rynku przeanalizowało elektroniczne dane transakcyjne z reprezentatywnej próby sklepów małoformatowych (sklepy spożywcze do 300 mkw. plus specjalistyczne sklepy alkoholowe) pod kątem znaczenia sprzedaży słodkich i słonych przekąsek - informuje Polska Izba Handlu w biuletynie.

Trzema najpopularniejszymi kategoriami produktowymi w sklepach małoformatowych są piwo, papierosy oraz wódka które łącznie odpowiadają za ok. 40 proc. transakcji. Produkty skategoryzowane jako słodkie i słone przekąski to kolejna bardzo popularna grupa produktów łącznie odpowiadająca za ok. 10 proc. transakcji. Głównymi grupami asortymentowymi wchodzącymi w skład wyżej wspomnianych przekąsek są: batony, wafle impulsowe, chipsy, chrupki, słone paluszki oraz rogaliki z nadzieniem.

Biorąc pod uwagę relatywnie duże znaczenie przekąsek w liczbie generowanych transakcji nie jest zaskoczeniem szeroki ich asortyment w sklepach do 300 mkw. I tak na przykład średnia liczba wariantów batonów i wafelków impulsowych to ok. 30 SKU, chipsów ok. 20 SKU, chrupek ok. 13 SKU, słonych paluszków i precli ok. 7 SKU i orzeszków ok. 4 SKU.

W rankingu top 1000 najczęściej kupowanych wszystkich produktów paczkowanych przekąski są licznie reprezentowane. Wysoko na tej liście znajdują się między innymi Kinder Niespodzianka, rogaliki 7 Days, wafelki Prince Polo Classic XXL i Grześki, batony Snickers oraz małe i duże paczki chipsów Lay’s o smaku zielonej cebulki.

W sprzedaży słonych przekąsek dominującą pozycję utrzymuje firma Frito Lay, z udziałami wartościowymi ok. 45 proc. Jej głównymi konkurentami są Lorenz i Aksam. W sprzedaży batonów i wafelków impulsowych najmocniejszą pozycję utrzymują producenci Ferrero, Mars, Mondelez i Colian.

Słone przekąski relatywnie często są współkupowane z alkoholem – piwem i wódką. Szczególnie dotyczy to dużych paczek chipsów oraz orzeszków. Natomiast impulsowe małe opakowania chipsów i chrupek oraz batony i wafelki często są współkupowane z produktami adresowanymi do dzieci i młodzieży – lodami impulsowymi, soczkami, innymi słodyczami. Informacje te mogą być wykorzystane przez detalistę przy szukaniu dodatkowych ekspozycji dla poszczególnych grup przekąsek, np. przy stoisku alkoholowym dla dużych paczek chipsów lub w sąsiedztwie soków dla dzieci w przypadku batonów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH