Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słodkie i słone przekąski generują 10 proc. sprzedaży sklepów małoformatowych

  • Autor: Polska Izba Handlu
  • Data: 02-07-2015, 12:56
Słodkie i słone przekąski generują 10 proc. sprzedaży sklepów małoformatowych
fot. Fotolia

Centrum Monitorowania Rynku przeanalizowało elektroniczne dane transakcyjne z reprezentatywnej próby sklepów małoformatowych (sklepy spożywcze do 300 mkw. plus specjalistyczne sklepy alkoholowe) pod kątem znaczenia sprzedaży słodkich i słonych przekąsek - informuje Polska Izba Handlu w biuletynie.

Trzema najpopularniejszymi kategoriami produktowymi w sklepach małoformatowych są piwo, papierosy oraz wódka które łącznie odpowiadają za ok. 40 proc. transakcji. Produkty skategoryzowane jako słodkie i słone przekąski to kolejna bardzo popularna grupa produktów łącznie odpowiadająca za ok. 10 proc. transakcji. Głównymi grupami asortymentowymi wchodzącymi w skład wyżej wspomnianych przekąsek są: batony, wafle impulsowe, chipsy, chrupki, słone paluszki oraz rogaliki z nadzieniem.

Biorąc pod uwagę relatywnie duże znaczenie przekąsek w liczbie generowanych transakcji nie jest zaskoczeniem szeroki ich asortyment w sklepach do 300 mkw. I tak na przykład średnia liczba wariantów batonów i wafelków impulsowych to ok. 30 SKU, chipsów ok. 20 SKU, chrupek ok. 13 SKU, słonych paluszków i precli ok. 7 SKU i orzeszków ok. 4 SKU.

W rankingu top 1000 najczęściej kupowanych wszystkich produktów paczkowanych przekąski są licznie reprezentowane. Wysoko na tej liście znajdują się między innymi Kinder Niespodzianka, rogaliki 7 Days, wafelki Prince Polo Classic XXL i Grześki, batony Snickers oraz małe i duże paczki chipsów Lay’s o smaku zielonej cebulki.

W sprzedaży słonych przekąsek dominującą pozycję utrzymuje firma Frito Lay, z udziałami wartościowymi ok. 45 proc. Jej głównymi konkurentami są Lorenz i Aksam. W sprzedaży batonów i wafelków impulsowych najmocniejszą pozycję utrzymują producenci Ferrero, Mars, Mondelez i Colian.

Słone przekąski relatywnie często są współkupowane z alkoholem – piwem i wódką. Szczególnie dotyczy to dużych paczek chipsów oraz orzeszków. Natomiast impulsowe małe opakowania chipsów i chrupek oraz batony i wafelki często są współkupowane z produktami adresowanymi do dzieci i młodzieży – lodami impulsowymi, soczkami, innymi słodyczami. Informacje te mogą być wykorzystane przez detalistę przy szukaniu dodatkowych ekspozycji dla poszczególnych grup przekąsek, np. przy stoisku alkoholowym dla dużych paczek chipsów lub w sąsiedztwie soków dla dzieci w przypadku batonów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH