Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Słodycze i przekąski

Słodkie smarowidła z dodatkiem warzyw przekonają jedzących zdrowo Polaków?

Nietypowe połączenia owoców i warzyw mogą pomóc producentom smarowideł nie tylko odróżnić się od konkurencji, ale także zachęcić do konsumentów do ich spożywania przez cały dzień, a nie tylko na śniadanie. Obecność warzyw może pomóc zmniejszyć zawartość cukru, przez co producenci chcą trafić do bardziej świadomych prozdrowotnie konsumentów.

Słodkie smarowidła z dodatkiem warzyw przekonają jedzących zdrowo Polaków?
Dżem pomidorowy to jeden z przykładów na rozmywanie się klasycznych kategorii słodkich smarowideł i deserów. fot. shutterstock

Jesienią 2015 roku Dawtona, jeden z największych w Polsce przetwórców owoców i warzyw, wprowadziła na rynek dżem pomidorowy. Popularny w regionie Morza Śródziemnego produkt marka pozycjonuje jako doskonały dodatek do różnych potraw lub jako składnik nietypowych kombinacji smakowych na różne okazje.

Mimo że dżem pomidorowy może wydawać się nietypową propozycją dla polskiego konsumenta, badania Mintela pokazały, że ponad połowa Polaków chciałaby mieć do wyboru szerszą gamę smaków w kategorii słodkich smarowideł. Z tym stwierdzeniem zgadza się zwłaszcza grupa młodszych konsumentów w wieku 16-24 lat. „Millenialsi” są bowiem bardziej otwarci na nowe, eksperymentalne smaki i nietypowe połączenia zarówno w przypadku jedzenia, jak i napojów. Z tego powodu producenci na różne sposoby próbują przyciągnąć uwagę konsumentów. Zdaniem analityków firmy Mintel, innowacje smakowe mogą pomóc nie tylko w odróżnieniu się od konkurencji, ale mogą także zwiększyć ilość okazji, przy których konsumenci po nie sięgają.

Badania konsumenckie Mintela pokazują, że śniadanie wciąż pozostaje kluczową okazją do spożywania słodkich smarowideł, podczas gdy pikantne smarowidła najczęściej spożywane są jako część wieczornego posiłku. Wprowadzenie pomidorowego dżemu Dawtona jest przykładem rozmywania się kategorii słodkich i ostrych smarowideł, co może mieć znaczący wpływ na porę dnia, w której są one spożywane. Dawtona pozycjonuje swój dżem jako przeznaczony do spożycia w ciągu dnia, zarówno jako propozycja na śniadanie, przekąskę na podwieczorek, czy też składnik kolacji. W związku z tym oczekuje się, że wprowadzenie tego produktu na rynek może pozytywnie wpłynąć na preferencje konsumentów, w szczególności Millenialsów i zachęcić ich do jedzenia nie tylko w tradycyjnych porach.

Mieszanie słodkich i pikantnych smaków smarowideł od dłuższego czasu jest widoczne na innych rynkach europejskich. W tego typu połączeniach przodują zazwyczaj pomidory i mango, które w ocenie Mintela dają niemal nieograniczone możliwości wykorzystania w nietypowych kombinacjach smakowych. Nietypowe parowanie owoców i warzyw lub wykorzystanie zaskakujących składników, jak koper z gruszką, ciecierzyca z mango, a także marchew czy cebula może pomóc producentom odróżnić się na półce od produktów konkurencji, w szczególności w przypadku limitowanych edycji w ramach rozszerzania danej marki. 

więcej informacji:

Mintel RSS ALERT    /    Dawtona RSS ALERT    /    Hobee RSS ALERT    /    smarowidła RSS ALERT    /    nawyki żywieniowe Polaków RSS ALERT    /    dżemy RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.