REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Słodycze bez cukru? Nie w Polsce!

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2015, 11:04
Słodycze bez cukru? Nie w Polsce!
Fot. Shutterstock

- Wbrew pozorom, trendu produktów prozdrowotnych zupełnie w Polsce nie widać. Było kilka prób, ale one nie wypaliły - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Dąbrowiecki, prezes i dyrektor generalny Storck.

REKLAMA

Szef producenta słodyczy zwraca uwagę na kategorię produktów bezcukrowych. Rynek słodyczy sugarfree jest ogromny w Stanach Zjednoczonych, w Wielkiej Brytanii czy we Francji, natomiast w Polsce praktycznie nie istnieje, mimo iż próbowały go rozwinąć takie marki, jak Halls czy Wedel.

- Mocno mnie zaskakuje brak tego trendu na rynku polskim, ale być może to jest tak, jak z piwem bezalkoholowym. Polski konsument, gdy chce się napić piwa, to kupuje piwo z alkoholem, ponieważ chce się napić alkoholu. W słowie „piwo” mamy natychmiast skojarzenie, że to jest lekki alkohol. Gdy polski konsument chce sobie kupić słodycze, to też najwyraźniej woli mieć w tych słodyczach cukier, a nie jakieś zastępstwo - ocenia Dąbrowiecki.

Prezes Storcka tłumaczy, że to jedynie jego teoria, niepotwierdzona żadnymi badaniami rynkowymi. Możliwe jednak, że to trafna diagnoza rzeczywistych przyczyn braku potencjału dla rynku słodyczy sugarfree w Polsce.

Maciej Dąbrowiecki w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl nie zgodził się z tym, że na polskim rynku słodyczy mamy do czynienia z silnym trendem innowacyjności, szukania nietypowych smaków.

- Nasz rynek przede wszystkim nie jest mega innowacyjny. Istnieją na nim sprawdzone rozwiązania. Nie jesteśmy rynkiem telefonii komórkowej, gdzie w ciągu roku trzeba mieć dwie nowości, żeby przeżyć. Dowodem na to jest fakt, że Storck na rynku istnieje od 120 lat i tak naprawdę niektóre rzeczy robi tak samo od 120 lat. Może nie dokładnie tak samo, ponieważ zmieniają się technologie, ale w bardzo podobny sposób - mówi prezes Storcka.

Przeczytaj pełny, obszerny (21 stron) wywiad z Maciejem Dąbrowieckim.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zielo 03-01-2017, 10:27:
To lobby producentów cukru dba o to żeby np diabetycy mieli jak najtrudniejsze życie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH