Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2017, 12:20
Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie
fot. Shutterstock

Wydatki na słodycze wzrosną w tym roku zarówno globalnie, jak też w Polsce. W kolejnych latach wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie – ocenia DnB Bank Polska. W tym roku globalne wydatki na słodycze sięgną niemal 180 mld dolarów. Polski rynek zwiększy wartość do ok. 4,4 mld dolarów w 2018 roku.

W kolejnych latach polski rynek będzie wzrastać bardziej dynamicznie niż światowy (3-5 proc. w zależności od szacunków). Pomaga w tym eksport (1/3 produkcji), planowane uwolnienie cen cukru jesienią br. i poprawiająca się sytuacja materialna polskich rodzin, m.in. dzięki programowi 500+. Trendy na rynkach światowych (diety, nacisk na zdrowe odżywianie i tradycyjne metody produkcji) będą obecne również w Polsce. Możemy spodziewać się wysypu nowych smaków, limitowanych edycji i większej konsumpcji słodyczy luksusowych.

– Polski rynek cechuje silna konkurencja wewnętrzna i nieustanne „promocje”. Rośnie też wpływ ukraińskich producentów, którzy korzystają z niższych cen cukru, i coraz mocniej wchodzą do polskich sklepów. Dlatego uwolnienie europejskich cen cukru pomoże naszym producentom odzyskać udziały w sprzedaży. Istotnym wsparciem dla naszej branży może być poprawiająca się sytuacja ekonomiczna polskich rodzin, m.in. dzięki programowi 500+ – mówi Bogna Zasadzka, menedżer ds. klientów strategicznych, region Wielkopolska, DNB Bank Polska.

Światowy rynek słodyczy rozwija się w stałym tempie ok. 1,5 proc. rocznie. Jego wartość wyniesie w tym roku - według Euromonitor International - niemal 180 mld dolarów, tj. o 2,7 mld dolarów więcej niż w 2016 r.  Stabilny wzrost sprzedaży - 1,5 proc. w porównaniu do 2016 r. - branża będzie zawdzięczać przede wszystkim rynkom Azji, Europy Zachodniej i USA.

Największy wzrost zanotuje rynek azjatycki, gdzie sprzedaż słodyczy wzrośnie o 2,5 proc., sięgając wartości 40,4 mld dolarów. Na drugim miejscu uplasuje się Europa Zachodnia – 53,3 mld dolarów i wzrost o 1 proc. Na trzecim miejscu będą Stany Zjednoczone, z wartością sprzedaży sięgającą 37,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 1,9 proc.

Polski rynek słodyczy wart jest – według KPMG - ok. 3,2 mld dolarów i rośnie w średniorocznym tempie 3-5 proc. Podobnie będzie w tym roku. Warto podkreślić, że 1/3 polskiej produkcji to eksport, głównie do Wielkiej Brytanii i Niemiec, w czym bardzo pomaga liczna polska społeczność w tych krajach. Polski rynek słodyczy ma duży potencjał rozwojowy, gdyż pomimo systematycznego wzrostu wartości, Polacy w dalszym ciągu konsumują 3 razy mniej słodyczy (3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe) niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie). Szacuje się więc, że docelowa wartość polskiego rynku sięgnie 4,4 mld dolarów w 2018 r.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 457) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH