Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2017, 12:20
Słodycze na fali wzrostowej. Wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie
fot. Shutterstock

Wydatki na słodycze wzrosną w tym roku zarówno globalnie, jak też w Polsce. W kolejnych latach wydatki w Polsce będą rosły szybciej niż na świecie – ocenia DnB Bank Polska. W tym roku globalne wydatki na słodycze sięgną niemal 180 mld dolarów. Polski rynek zwiększy wartość do ok. 4,4 mld dolarów w 2018 roku.

W kolejnych latach polski rynek będzie wzrastać bardziej dynamicznie niż światowy (3-5 proc. w zależności od szacunków). Pomaga w tym eksport (1/3 produkcji), planowane uwolnienie cen cukru jesienią br. i poprawiająca się sytuacja materialna polskich rodzin, m.in. dzięki programowi 500+. Trendy na rynkach światowych (diety, nacisk na zdrowe odżywianie i tradycyjne metody produkcji) będą obecne również w Polsce. Możemy spodziewać się wysypu nowych smaków, limitowanych edycji i większej konsumpcji słodyczy luksusowych.

– Polski rynek cechuje silna konkurencja wewnętrzna i nieustanne „promocje”. Rośnie też wpływ ukraińskich producentów, którzy korzystają z niższych cen cukru, i coraz mocniej wchodzą do polskich sklepów. Dlatego uwolnienie europejskich cen cukru pomoże naszym producentom odzyskać udziały w sprzedaży. Istotnym wsparciem dla naszej branży może być poprawiająca się sytuacja ekonomiczna polskich rodzin, m.in. dzięki programowi 500+ – mówi Bogna Zasadzka, menedżer ds. klientów strategicznych, region Wielkopolska, DNB Bank Polska.

Światowy rynek słodyczy rozwija się w stałym tempie ok. 1,5 proc. rocznie. Jego wartość wyniesie w tym roku - według Euromonitor International - niemal 180 mld dolarów, tj. o 2,7 mld dolarów więcej niż w 2016 r.  Stabilny wzrost sprzedaży - 1,5 proc. w porównaniu do 2016 r. - branża będzie zawdzięczać przede wszystkim rynkom Azji, Europy Zachodniej i USA.

Największy wzrost zanotuje rynek azjatycki, gdzie sprzedaż słodyczy wzrośnie o 2,5 proc., sięgając wartości 40,4 mld dolarów. Na drugim miejscu uplasuje się Europa Zachodnia – 53,3 mld dolarów i wzrost o 1 proc. Na trzecim miejscu będą Stany Zjednoczone, z wartością sprzedaży sięgającą 37,7 mld dolarów, co oznacza wzrost o 1,9 proc.

Polski rynek słodyczy wart jest – według KPMG - ok. 3,2 mld dolarów i rośnie w średniorocznym tempie 3-5 proc. Podobnie będzie w tym roku. Warto podkreślić, że 1/3 polskiej produkcji to eksport, głównie do Wielkiej Brytanii i Niemiec, w czym bardzo pomaga liczna polska społeczność w tych krajach. Polski rynek słodyczy ma duży potencjał rozwojowy, gdyż pomimo systematycznego wzrostu wartości, Polacy w dalszym ciągu konsumują 3 razy mniej słodyczy (3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe) niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie). Szacuje się więc, że docelowa wartość polskiego rynku sięgnie 4,4 mld dolarów w 2018 r.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 046) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.